KQ 750 tunen
-
- Easy Quadrider
- Berichten: 232
- Lid geworden op: wo 11 aug, 2004 07:38
- Locatie: nijmegen
- Contacteer:
ik zou voor de bighorn's gaan. rijden echt vele malen beter.Dinand schreef:Hallo
Dus dat stotteren is de begrenzer maar bij mij begin het bij 105 op de km teller en dat is 95 op de tom tom.
Waar kan ik een set itp ss112 snel bestellen met een set kenda bear klaw ?
Groeten Dinand
Misschien leuk om eens een kleine Kingquad meeting te organiseren?
Zondag 27 september organiseer ik een ATV rit hier bij Nijmegen.
De VDI ben ik ook wel benieuwd naar.
Laat je ervaringen FF weten.
ikzelf heb inmiddels al de:
"coop shim mod"
"Coop fixed sheave mod"
"Epi Yellow spring"
"18 grams vario gewichten"
"twin air filter"
en ik kan het alleen maar iedereen aanraden.
De VDI staat nu niet meer zo hoog op het verlanglijstje
Topsnelheid 110km/u met de 26 inch bighorn's (op de GPS)
Mochten er liefhebbers zijn: ik heb nog twee van die "EPI yellow" veren en een paar shims liggen. hulp met installatie is ook geen probleem.
Ow: die kunstof dopjes in je plaatwerk zijn ook behoorlijk duur.
Mocht je ze nodig hebben: ik heb er hier nog 125 liggen...
Het sturen heb ik geen last van: heb andere schokbrekers gemonteerd en weg was het zenuwachtige gestuur.
Wat de americanen schrijven is interessant, maar soms moet het ook met een korreltje zout genomen worden.
ikzelf heb nooit last gehad van een "lag" oftewel gat bij het gasgeven vanuit stilstand.
volgens mij komt dit door de centrifugaal koppeling in combinatie met slechte olie, waardoor deze even doorslipt.
wel leuk als we een keer bij elkaar komen, kunnen we van elkaar leren...
-
- Toeschouwer
- Berichten: 4
- Lid geworden op: zo 31 aug, 2008 19:10
- Locatie: Zeeland - NL
Zo dat was me het antwoord wel Bedankt. er is een en ander zeer duidelijk geworden.
persoonlijk vind ik 10 a 15 pk extra uit een blok persen ook wel veel. maar zoals je zegt, als het er 'eigenlijk' gewoon in zit en je trekt je begrenzer er af of je verruimd deze kan je zo maar de nodige pk winnen. dit is niet vreemd.
alleen je zegt een gelijk of iets hoger gebruik... dat snap ik niet als je aangeeft dat de computer de machien beter laat lopen door meer sensors te controleren e.d.
hoger verbruik zou dan alleen in je top mogen zijn omdat hij dan ook harder loopt, tja en het moet ergens vandaan komen. voor de rest als je niet constant vol vermogen gebruikt zou ik toch verwachten dat hij door zo'n ingreep juist iets zuiniger moet worden.
wil je ons ook inlichten hoeveel dat computertje kost, zeg maar even overwegen of ik het de moeite zou vinden; kosten / baten verhaal
persoonlijk vind ik 10 a 15 pk extra uit een blok persen ook wel veel. maar zoals je zegt, als het er 'eigenlijk' gewoon in zit en je trekt je begrenzer er af of je verruimd deze kan je zo maar de nodige pk winnen. dit is niet vreemd.
alleen je zegt een gelijk of iets hoger gebruik... dat snap ik niet als je aangeeft dat de computer de machien beter laat lopen door meer sensors te controleren e.d.
hoger verbruik zou dan alleen in je top mogen zijn omdat hij dan ook harder loopt, tja en het moet ergens vandaan komen. voor de rest als je niet constant vol vermogen gebruikt zou ik toch verwachten dat hij door zo'n ingreep juist iets zuiniger moet worden.
wil je ons ook inlichten hoeveel dat computertje kost, zeg maar even overwegen of ik het de moeite zou vinden; kosten / baten verhaal
op zoek naar een utility quad, da's zeker
maar welke...ik weet t nog niet...
ik vind zóóóveel mooi...
KQ 750 of 450
Grizzly 700 of 550
Polaris Sportsman 800 EFI HO of de 500 HO
maar welke...ik weet t nog niet...
ik vind zóóóveel mooi...
KQ 750 of 450
Grizzly 700 of 550
Polaris Sportsman 800 EFI HO of de 500 HO
-
- Quadrunner
- Berichten: 818
- Lid geworden op: za 23 sep, 2006 16:30
- Locatie: Midden nederland
- Contacteer:
Inderdaad, wordt nu wel leuk topic zo
Aller eerst of uw setup motofret dit is meer een setup voor als je grotere banden toch? correct me if im wrong please:)
Die lag merk ik toch wel zekers, vooral als de motor warm is maar dit heeft te maken met een sensor (heel technisch verhaal) moment dat de motor warm wordt verlies je zo'n 5% van je power.
De prijs van zo"n vdi klopt ja ik ben namelijk officeel dealer ervan (geworden)
En nog over verbruik, dit is mischien iets ietsje meer, maar dit wordt niet meer omdat je meer power krijgt en dus minder power nodig hebt om het zelfde te bereiken als je minder power hebt en dus minder benzine (zou moeten verbruiken)
En nog over die bighorns, is denk ik heel persoonlijk en hangt af wat voor terrein je rijd. Ik heb ze gehad maar heb ook de bearclaws gehad en nu de itps.
Is echt heel persoonlijk als je de kans krijgt probeer verschillende types
Voor een meeting/rit ben ik wel te poren is nog redelijk in de buurt ook haha.
groetjes
Aller eerst of uw setup motofret dit is meer een setup voor als je grotere banden toch? correct me if im wrong please:)
Die lag merk ik toch wel zekers, vooral als de motor warm is maar dit heeft te maken met een sensor (heel technisch verhaal) moment dat de motor warm wordt verlies je zo'n 5% van je power.
De prijs van zo"n vdi klopt ja ik ben namelijk officeel dealer ervan (geworden)
En nog over verbruik, dit is mischien iets ietsje meer, maar dit wordt niet meer omdat je meer power krijgt en dus minder power nodig hebt om het zelfde te bereiken als je minder power hebt en dus minder benzine (zou moeten verbruiken)
En nog over die bighorns, is denk ik heel persoonlijk en hangt af wat voor terrein je rijd. Ik heb ze gehad maar heb ook de bearclaws gehad en nu de itps.
Is echt heel persoonlijk als je de kans krijgt probeer verschillende types
Voor een meeting/rit ben ik wel te poren is nog redelijk in de buurt ook haha.
groetjes
-
- Easy Quadrider
- Berichten: 232
- Lid geworden op: wo 11 aug, 2004 07:38
- Locatie: nijmegen
- Contacteer:
Nope.Grizzly700 schreef:Inderdaad, wordt nu wel leuk topic zo
Aller eerst of uw setup motofret dit is meer een setup voor als je grotere banden toch? correct me if im wrong please:)
Je moet het maar 's proberen.
het maakt de KQ echt zoveel leuker.
in high (met de grote banden nota bene) kun je gewoon wheelies maken.
Meer trekkracht bij alle toeren.
beter terug schakelen
betere gasreactie
betere acceleratie.
en het kost je nog geen 50 euro...
Zoals gezegd: als je zin hebt: rij de 27ste mee.
Voor een meeting/rit ben ik wel te poren is nog redelijk in de buurt ook haha.
groetjes
Of we spreken een keer in Tiel af, dat ligt voor Jouw, Dinand en mij redelijk in het midden.
-
- Quadrunner
- Berichten: 818
- Lid geworden op: za 23 sep, 2006 16:30
- Locatie: Midden nederland
- Contacteer:
-
- Quadrunner
- Berichten: 818
- Lid geworden op: za 23 sep, 2006 16:30
- Locatie: Midden nederland
- Contacteer:
-
- Quadrunner
- Berichten: 818
- Lid geworden op: za 23 sep, 2006 16:30
- Locatie: Midden nederland
- Contacteer:
Heb vandaag de ecu geinstaleerd en via de comp iets bijgesteld.
En het verschil is ongelovelijk, veeeeeeel feller op gas trekt nu veel harder.
Toch een enorm verschil, had niet verwacht dat het zo'n verschil zou zijn maar denk dat die 10/15 toch wel kan kloppen ok zal waarschijnlijk op krukas zijn dus zal mischien 10/9 op de wielen overblijven maar ik ben nu overtuigt dat suzuki de motor toch erg begrenst via alle electronica.
Qua rijafspraak, anders volgend weekend ofzo eens?
En het verschil is ongelovelijk, veeeeeeel feller op gas trekt nu veel harder.
Toch een enorm verschil, had niet verwacht dat het zo'n verschil zou zijn maar denk dat die 10/15 toch wel kan kloppen ok zal waarschijnlijk op krukas zijn dus zal mischien 10/9 op de wielen overblijven maar ik ben nu overtuigt dat suzuki de motor toch erg begrenst via alle electronica.
Qua rijafspraak, anders volgend weekend ofzo eens?
De 14e vind ik prima maak mijn niet uit waar tiel is maar 15 km bij mij vandaan dus zeg het maar
ik hoop alleen dat het een beetje goed weer is.
Grt Dinand
Toegevoegd na 3 minuten:
Grt Dinand
ik hoop alleen dat het een beetje goed weer is.
Grt Dinand
Toegevoegd na 3 minuten:
Als het echt zoveel uit maakt heb ik wel intresse om zo'n ecu is het een duur grapje?Grizzly700 schreef:Heb vandaag de ecu geinstaleerd en via de comp iets bijgesteld.
En het verschil is ongelovelijk, veeeeeeel feller op gas trekt nu veel harder.
Toch een enorm verschil, had niet verwacht dat het zo'n verschil zou zijn maar denk dat die 10/15 toch wel kan kloppen ok zal waarschijnlijk op krukas zijn dus zal mischien 10/9 op de wielen overblijven maar ik ben nu overtuigt dat suzuki de motor toch erg begrenst via alle electronica.
Qua rijafspraak, anders volgend weekend ofzo eens?
Grt Dinand
Een super tevreden suzuki rijder .
-
- Quadrunner
- Berichten: 818
- Lid geworden op: za 23 sep, 2006 16:30
- Locatie: Midden nederland
- Contacteer:
Inderdaad, 14e is wel goed, is van mij af aan ook maar een km of 51 binnendoor wel mooie route dus wordt genieten s'morgens vroeg haha.
Moet wel een beetje goed weer zijn ja heb geen zin in de regen te rijden
Ecu , ja ik zou zeggen probeer die van mij gewoon de 14e ff je merkt het binnen 10m al gelijk
Moet wel een beetje goed weer zijn ja heb geen zin in de regen te rijden
Ecu , ja ik zou zeggen probeer die van mij gewoon de 14e ff je merkt het binnen 10m al gelijk