Een leuk weekendje achter de rug, jammer van de pech;
Vrijdag al meteen in de eerste training eens geprobeerd om de trap te springen en dat lukte al snel en wist zo in de eerste training de 2de tijd van mijn groep neer te zetten en 1ste 450 te zijn.
In de chronotraining op vrijdag duurde het een tijdje eer ik op gang kwam en wist op het laatste de 4de tijd in mijn groep neer te zetten en was zo opnieuw de snelste 450.
Zaterdag morgen in de chronotraining ging ik opnieuw ietsje sneller rond en kon in mijn groep zo de 3de tijd neerzetten waardoor ik opnieuw een plaatsje opschoof op de startgrid van de qualificatiereeks. Ik mocht als 5de plaatsnemen op de start.
Qualificatiereeks.
Het starten ging niet zoals op mx en geraakte pas als 8ste weg. Dus deed enkele plaatsen verlies maar kon op het off-road gedeelte als meteen 2 plaatsen opschuiven op de grote jump. De ronde erna kon ik Mikels en een Poolse rijder passeren op de jump. Op het lange rechte stuk kwam de Poolse rijder makkelijk terug voorbij met zijn zware blok. Ik kon in zijn wiel blijven tot aan het off-road gedeelte en deze keer met verder te springen een marge opbouwen zodat hij niet meer terug kwam. Zo nog een paar plaatsjes kunnen opschuiven tot ik op 4 reed. Dit leek ik makkelijk te halen tot in de voorlaatste ronde op de grote jump de quad stilviel. Dus was het over en out.
Later bleek dat de filterkast was afgebroken en deze had de carburatot van het blok getrokken. Wel opnieuw snelste ronde van de 450 maar geen qualificatie.
Last chance
Ik stond als 13e van de 24 op de startgrid en er mochten maar 5 rijders door naar de finale zondag. Tijdens de start kwam ik niet vooruit maar ging op de grote sprong al meteen 3 rijders voorbij en schoof elke ronde wat op en wist naar 4 te komen. Toen Justin Reid zich in de laatste ronde verslikte op de jump kwam ik op 3 en was door naar de finale.
Zondag
Tijdens de vrije training nog wat gespioneerd van de ervaren rijders hoe ik best de bochten aansneed en opnieuw mijn rondetijd nog een beetje verbeterd.
FINALE
Als 23ste van de 25 was het uitkijken in de eerste bocht. Deze keer kwam ik echter snel weg en zat aan de grote sprong al 18de. Doordat we de eerste 3 ronden met teveel rijders bij mekaar zaten kon ik echter niet springen en dus maar moeizaam opschuiven. Eens ik daar vrije baan had kon ik daar elke ronde 1 a 2 plaatsen opschuiven en naar voor komen. 3 maal de NR2 gepasseerd op de sprong en toen had ik pas de voorsprong dat hij niet meer terug kwam op het rechte stuk. Ook nog enkele uitvallers en ik kwam op 9 terecht. Een van de toprijders ging nog in de fout en zo schoof ik door naar 8. Met nog 3 ronden te gaan had ik Maxim Cluydts in het vizier en kon elke ronde wel wat goed maken. Maar de wedstrijd was voor mij te kort om deze nog te bedreigen.
Als 8ste gefinished. 2de Belg en 2de 450, maar toch veel mensen die genoten hebben van het spectakel op de grote sprong. En als mx rijders zeker tevreden.
Plus proficiat aan Maxim, is zeer sterke supermotard rijder
superbiker te mettet 18&19 okt
ja zenne knappe rijstijl voor de eerste keer superquader
vond et klote dat ie het niemeer deed want je reed super
vond et klote dat ie het niemeer deed want je reed super
sponserd by : www.all-terrainsport.be
sponserd by : didoreklame roeselare
sponserd by : didoreklame roeselare