Pagina 2 van 10

bashan

Geplaatst: vr 19 sep, 2008 15:31
door kooyboy
de 17 tands tandwiel is een uitkomst
de versnellingen worden daar door iets langer zonder kracht te verliezen in de 4e versnelling
bestellen bij ALG MOTO in zwolle

Geplaatst: za 20 sep, 2008 07:55
door vanpee jelle
quadfun heeft nu ook tandwielen voor de bashan's

grtz jelle

tandwiel

Geplaatst: za 20 sep, 2008 12:35
door bjorn200
Hallo,

Heb zonet een 16 tanden gelegd vooraan.

K'moet zeggen, veeele beter.

Bij een 16 hoef je net de ketting niet te vervangen. Juist lang genoeg.
Mocht je een 17 leggen wordt je ketting te kort.

In de winkel hebben ze me gezegd, indien je een 17 legt zal hij op z'n grootste versnelling een beetje macht verliezen en dat is de bedoeling niet.
1 tand vooraan wisselen is gelijk met 3 tanden achteraan.

Met dat ik ook wel eens in de bossen zit wou ik niet te veel trekkracht verliezen.

Een proefritje gedaan en lijkt me prima zo.

Volgende maand een RVS sportuitlaat en grotere sproeier erop. Uitlaat bij alg moto voor 109 euro. Het is dus wel een open uitlaat. Ben benieuwd wat dat zal geven.

Groeten

Geplaatst: za 20 sep, 2008 13:51
door Grizzly700
17 kan er gewoon op zonder ketting verlegen :)
Je moet de as dan iets verdraaien achter ( of teminste het gedeelte waar de as in zit)

Geplaatst: zo 21 sep, 2008 20:23
door CivicTurbo
Morgen bestel ik het 17 tands tandwiel + de beschermkap er van.

gister ben ik weer bezig geweest met de quad.
Het viel mij op dat er speling zat op de draagarmbussen.
nou zijn dit niet echt bussen te noemen, maar meer rubbere ringen.
het leek in in eerste instatnie op busjes en dat de metale bus los was van de vulcanistatie..

Toen ik de ringen er uit haalde zag ik dat de achter de ringen vet hoort te zittendat en de metale bus waar de bout doorheengaat alleen op zn plek wordt gehouden door de slappe rubbere ringen.
door de slappe rubbers en de lege ruimte achter de rubbers wordt de speling goed voelbaar en zelfs zo erg dat de wielstanden er door worden beinvloed.

Ik heb de ringen er uitgehaald en de lege ruimte opgevuld met vloeibaar rubber met een 35% rekbaarheid
zie pics:
Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

Effe het uithardings process versnellen, want het werd al donker... heteluchtoven op 50 graden
Afbeelding

Het resultaat mag er wezen ! de bussen zitten nu lekker strak in de draagarmen, en ze zijn een stuk stugger.
het stuurgedrag is ook meteen verbeterd. het zoekerig gedrag is deels opgelost.
Morgen doe ik de onderste draagarmen.

Ook heb ik achter spoorveebreders gemonteerd. deze hadden geen positionerings ring. Omdat dit natuurlijk levensgevaarlijk is als een wiel niet exact in het midden zit moest er een rand komen waar de velg precies overheen past.
Afbeelding

Het afdraaien van de verbreders...
Afbeelding

de 4 banden staan nu allemaal even breed.

ook ben ik weer bezig geweest met het gashendeltje. ik heb het plaatje waar de begrenzer bout in zit weg geslepen, en het gashendel mechanisme iets platter gevijld zodat er meer gas kan worden gegeven. als het goed is kan de gasklep nu volledig open.
Afbeelding

Geplaatst: di 23 sep, 2008 20:26
door jdrulez
CivicTurbo schreef:hier de pics van de aanpassing.

Afbeelding

Afbeelding

het is van RVS, maar ik moet het nog zwart spuiten...


hieronder de aanpassing om de plaat vast te zetten
Afbeelding

Hoe kun je de remblokjes verstellen zodat ze iets verder van de schijf afstaan, bij mij zitten ze er namelijk bijna tegenaan. kan net een papiertje ertussen doen. Enig idee?

Geplaatst: di 23 sep, 2008 20:30
door CivicTurbo
Dat hoort zo. elk remblokje zit NET NIET tegen de schijf aan. Daarom was de speling goed voelbaar en ook zo erg irritant !

Je kan een remblokje niet verder terug halen. Als je remblokken tegen de schijf blijven zitten, zal je remcilinder vast zitten. deze moet je dan gangbaar maken. Vaak komt het door dat de remzuiger vast roest.
Als jij er een papiertje tussen kan steken aan beide kanten van de schijf, dan is het goed. dat hoort zo

Geplaatst: zo 28 sep, 2008 20:06
door jdrulez
Hey,

Ik ben erg benieuwd hoe je ervaring is met het 17tands tandwiel, want ik heb nieuwe banden erop liggen 225/40/10 en mijn versnellings zijn erg kort geworden. Algmoto gaf ook aan om er een 17 op te zetten, maar hoe ervaar jij dat, en moest er wat aan de ketting gebeuren?

Owja, gashendel gebeuren, heeft dat nog wat opgeleverd, en kan dat geen kwaad die schroef eruit draaien?

Hoor graag van je!

Geplaatst: zo 28 sep, 2008 21:18
door rockfordbreda
dat handgas probleem heb ik volgende week helemaal opgelost :mrgreen:
Ik heb een handvat gashendel besteld :duimhoog:
Weet zeker dat dit de caburateur geheel zal openen. :crosser:

Mvg:

Martijn

ps :engel: :
Binnenkort foto's van mij oplossing voor de koelvin die continu draaid.
Ben het nu aan het testen :punk:

Geplaatst: zo 28 sep, 2008 21:59
door CivicTurbo
ik heb het 17 tans tandwiel nog niet besteld. dat doe ik maadag...
probleem is dat ik niet harder durf als 80km omdat die banden nogal 4kant zijn.
dus ik ga achter ook nog balanceren en voor ook nogeens opnieuw.

nadat ik de banden flink heb opgepompt is het trillen al een stuk minder.

je moet wel je ketting stellen dmv je as te draaien in je achterbrug.

die schroef is als begrenzing voor de inrijd tijd.


wat is er precies met je koelfan dan?

Geplaatst: ma 29 sep, 2008 05:55
door jdrulez
CivicTurbo schreef:ik heb het 17 tans tandwiel nog niet besteld. dat doe ik maadag...
probleem is dat ik niet harder durf als 80km omdat die banden nogal 4kant zijn.
dus ik ga achter ook nog balanceren en voor ook nogeens opnieuw.

nadat ik de banden flink heb opgepompt is het trillen al een stuk minder.

je moet wel je ketting stellen dmv je as te draaien in je achterbrug.

die schroef is als begrenzing voor de inrijd tijd.


wat is er precies met je koelfan dan?
oke, bedankt. Ik bestel vandaag tandwiel ook.

Geplaatst: ma 29 sep, 2008 10:10
door CivicTurbo
Ik ben in het weekend bezig geweest met de carburateur.
ik heb er een sproeier 98 in gedaan van 'dellortho'.
er zat 86 in, er stond een 'k' op de sproeier.
de 98 sproeier kwam uit een citta carburateur en paste, maar volgensmij is het een kleinere als de originele. dit denk ik omdat ik iets minder vermogen heb.

welke sproeiers hebben jullie gebruikt van welk merk?
ik wilde namelijk een sproeier rond de 100 omdat men zegt dat dit een betere maat is.

Geplaatst: ma 29 sep, 2008 12:39
door Scratch
de banden waren van ons ook erg slecht.
Wij hebben ze op 1.6 bar gezet en toen een weekje mee rond gereden.
De banden zijn nu overal gelijk gesleten en nu hebben we ze ook weer op 0.6 gezet wat normaal is.

De quad is nu een stuk stabieler.

greetz

Geplaatst: ma 29 sep, 2008 13:30
door CivicTurbo
ik had de banden op 0,5 bar zodat ze vlak op het wegdek staan (zodat ze in het midden en aand ezijkant even veel slijten)

nu heb ik de banden op 2 bar, en ze staan redelijk bol. het rijd wel eenstuk beter.
ik ga ze dadelijk nogmaals balanceren met een bandenspanning van 2 bar, en effe kijken wat er dan gebeurt.

Geplaatst: ma 29 sep, 2008 20:34
door rockfordbreda
op je band staat dat je niet over de 2,5bar mag pompen he :p

Wel ff opletten want een band wordt ook warmer tijdens rijden dus heb je een stijging van bandenspanning :o

Ik rij met 1.5 en dat rijdt ook :duimhoog:

Greetzzzzzzzz :

martijn