Waar kan ik een GORDEL halen voor mijn Quad.

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
baleno
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door baleno »

detoren schreef:iedere atomaterialen zaak heeft 2 punt gordels 3 punt gaat niet omdat je ter hoogte van je nek geen punt heb om te monteren

als jij wilt verongelukken als je een keer achterovergaat vind ik dat jij daar recht op heb :) lol.

als hij een rolbeugel monteerd kan dat wel :mrgreen: :applaus: :applaus: :applaus:
:quad: ____________________________________ Enjoy your live ______________________________ :quad:
WJB#222
Forum moderator
Forum moderator

Bericht door WJB#222 »

op een 3punts gordel vind hij vast wel iets

de bovenste bevestiging aan de helm vast maaken en dan heeft hij ne 3 punts gordel

als je dan toch wilt verongelukken doe het dan in stijl :? :roll:

gebruik je verstand zet je helm op en loop niet te zeiken over je haren :p keertje op een quadweekend gaan en dan als eerste slapen dan heb je de volgende morgen ne kale kop heb je dat probleem ook nie meer :D :applaus:
2017 raptor 700 SE
baleno
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door baleno »

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
:quad: ____________________________________ Enjoy your live ______________________________ :quad:
Mr 2stoned2play
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Mr 2stoned2play »

detoren schreef:iedere atomaterialen zaak heeft 2 punt gordels 3 punt gaat niet omdat je ter hoogte van je nek geen punt heb om te monteren

als jij wilt verongelukken als je een keer achterovergaat vind ik dat jij daar recht op heb :) lol.
Thx voor het advies.
karl
Quadrider
Quadrider

Bericht door karl »

@baleno

In België is geen helmplicht op een quad die ingeschreven is als landbouwvoertuig.

Deze persoon zal ook geen helm dragen om zijn haren :lol: :lol:

AfbeeldingAfbeelding
Matthieu
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door Matthieu »

karl schreef:@baleno

In België is geen helmplicht op een quad die ingeschreven is als landbouwvoertuig.
In Belgie is er helmplicht op iedere quad, ook ingeschreven als landbouwvoertuig. Vroeger was dit niet het geval maar 2 jaar geleden (denk ik) is dit veranderd :wink:
Haagje
Forum moderator
Forum moderator

Bericht door Haagje »

wat worden er weer onnodige reacties geplaatst :S we weten allemaal dat het gevaarlijk KAN zijn.

en iedereen kiest er zelf voor. als hij zo slim is rustig te rijden dan is er tog niks aan de hand?

help hem gewoon aan een gordel en informatie en klaar is kees...

PS: heb je quadparadijs al eens gecontacteerd? misschien dat die iets hebben liggen.
bjorn200
Quadfanaat
Quadfanaat

gordel

Bericht door bjorn200 »

Al eens gedacht aan de vrijheid die je nodig hebt op een quad om je gewicht (zwaartepunt) te kunnen verleggen. Als je dit niet kunt doen ga je op je zij ofwel uit de bocht met alle gevolgen vandien.

Laat die gordel niet monteren maar koop een helm, deftige broek en beschermende bovenkledij. Rij steeds met handschoenen.

Groeten,
Haagje
Forum moderator
Forum moderator

Bericht door Haagje »

Mensen hou op met dat gezeiver en help die man. inplaats van hier te zeiken dat het niet veilig is enz enz.

tegenwoordig is op straat lopen ook niet meer veilig dus wat is het verschil!?

Tevens wordt hier weer zomaar gereageerd terwijl de topic starter daar niet om gevraagt heeft voor al dit negative gedoe!
smevie
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door smevie »

Mensen hou op met dat gezeiver en help die man. inplaats van hier te zeiken dat het niet veilig is enz enz.

tegenwoordig is op straat lopen ook niet meer veilig dus wat is het verschil!?

Tevens wordt hier weer zomaar gereageerd terwijl de topic starter daar niet om gevraagt heeft voor al dit negative gedoe!

is alleen maar goede raad die gegeven word
kees
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door kees »

Ja goed zonder helm rijden en zonder helm rijden met gordel. Dan vind het 2e toch gevaarlijker want je blijft dan aan je quad vast hangen. In nederland is het zo dat je GEEN helm op hoeft MITS je een gordel hebt en draagt. In nederland word een quad namelijk als auto gezien. Zelfde geld voor een trike, je mag er zonder helm op MITS je een gordel hebt en draagt. Ik denk dat 95% van de trike rijders geen helm draagt.
Waar kan je hem krijgen? Ik denk dat je gewoon een aantal quad zaken moet na gaan. Er zijn er vast wel bij die een gordel hebben of kunnen leveren..

Ik vind het niet gevaarlijk zonder helm te rijden wanneer je niet harder rijd dan 50km/h. Slim is het niet maar als je alleen binnen in de stad rijd waar meestal toch file rijden is en met stoplichten en rotondes nee vind ik niet gevaarlijk.
Yamaha BRRRRRaptor 700 2009 SE.
http://www.yamaha-motor.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
jimmy-raptor
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door jimmy-raptor »

bij bijna elke (auto)onderdelen zaak kan je die halen . draag er zelf ook heen je krijgt wel VEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEL gezeik met de politie in nederland dan.
baleno
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door baleno »

ik zal die man helpen,

1. ga naar een autoafbraak en demonteer de middenste gordel van de achterbank van een auto, meestal is dit een 2-punts gordel. (kost je bijna niets)
2. maak 2 gaten of bevestig deze ergens op een bestaande bout vast.

dat is toch niet zo moeilijk ?

Je hebt een gordel (goedgekeurd, staat steeds E-keuring op het label) en je kan het vastmaken.
Denk wel omdat je zelf een gordel plaatst je geen goedkeuring van proces-verbaal (pvg of pva) meer hebt voor je quad omdat er een wijziging is gebeurt. Maar dit is ook zo bij een verlaging, bredere banden, enz... Maar je kan dit misschien wel bij de invoerder of keruing laten doen ?

vraag ook aan je verzekering ivm verplichte helm of niet ? (Ik dacht altijd bij iedere quad nu.) Dan weet je ondertussen bij een eventuele aanrijding in het centrum tegen 50 per uur of je verzekerd bent of niet.
:buig: :buig: :buig: :buig:

De groeten en wees... voorzichtig :mrgreen:
jimmy-raptor
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door jimmy-raptor »

even voor de deuidelijkheid :

extra********************** Helmplicht of niet!

Door wijziging van het RVV is het mogelijk om in plaats van met een helm, op quads,trikes en driewielers van een daarvoor aangewezen type met een veiligheidsgordel om te rijden. Daarvoor dient het voertuig met een aanvullende bescherming te zijn uitgerust.
Om een aanwijzing voor een type bromfiets of motorfiets te verkrijgen dient middels bepaalde testen (waaronder botstesten) tegenover de RDW te worden aangetoond dat de gebruiker van de beschermde zitplaats een voldoende veiligheid wordt geboden. De eisen zijn opgenomen in de Regeling aanwijzing bromfietsen of motorfietsen ten behoeve van vrijstelling helmdraagplicht (Staatscourant 223, d.d. 7 november 2001) Een aanwijzing door de RDW is alleen per type mogelijk.

Driewielige motorvoertuigen zoals een Trike of een Quad moeten voor een vrijstelling zijn voorzien van autogordels en goedgekeurde gordelbevestigingspunten. Voor een goedkeuring van deze bevestigingspunten is een destructieve test vereist vergelijkbaar met die voor bevestigingspunten in personenauto's.
Een brommobiel zonder dak (cabriolet) moet voor een vrijstelling aan dezelfde eisen (en testen) voldoen.

Voor controle onderweg geldt:
Op het kentekenbewijs van een motorfiets wordt deze vrijstelling aangegeven.
Voor bromfietsen (en brom-mobielen) wordt vooralsnog volstaan met een bekendmaking van de aanwijzing van het type in de Staatscourant.

Algemeen:
Omdat enerzijds de testen duur en bovendien destructief zijn, en anderzijds een aanwijzing voor beschermde zitplaatsen slechts per voertuigtype mogelijk is, is in het algemeen niet mogelijk om een vrijstelling op bestaande voertuigen te verkrijgen.
Wanneer een voertuig mogelijk wel aan deze eisen voldoet, en de fabrikant of importeur bereid is deze testen alsnog uit te laten voeren, zou een aanwijzing achteraf mogelijk zijn.

De regeling kunt vinden in de hier onder genoemde media:
Staatsblad
van het Koninkrijk der Nederlanden
Jaargang 2001
519
Besluit van 18 oktober 2001, houdende
wijziging van het Reglement verkeersregels en
verkeerstekens 1990 en het Voertuigreglement
(wijzigingen helmdraagplicht),

VW
Regeling aanwijzing bromfietsen of motorfietsen ten
behoeve van vrijstelling van de helmdraagplicht
7 november 2001/
Nr. CDJZ/WBI/2001-1376 Centrale Directie Juridische Zaken.

DUS OFFICIEEL IS EEN GORDEL NIEEEEEEEEEEEEEET TOEGESTAAN ! mits... maarja dat doet niemand!
baleno
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door baleno »

dus in gewone taal heb ik gelijk, enkel invoerder kan een attest geven maar kunnen ze nit doen wegens PV.

dus geen gordel maar helm

voor mij :slot:

de groeten vanuit België :engel:
Gesloten