Pagina 2 van 10
Geplaatst: zo 28 sep, 2008 22:24
door baleno
detoren schreef:iedere atomaterialen zaak heeft 2 punt gordels 3 punt gaat niet omdat je ter hoogte van je nek geen punt heb om te monteren
als jij wilt verongelukken als je een keer achterovergaat vind ik dat jij daar recht op heb

lol.
als hij een rolbeugel monteerd kan dat wel

Geplaatst: zo 28 sep, 2008 22:33
door WJB#222
op een 3punts gordel vind hij vast wel iets
de bovenste bevestiging aan de helm vast maaken en dan heeft hij ne 3 punts gordel
als je dan toch wilt verongelukken doe het dan in stijl
gebruik je verstand zet je helm op en loop niet te zeiken over je haren

keertje op een quadweekend gaan en dan als eerste slapen dan heb je de volgende morgen ne kale kop heb je dat probleem ook nie meer

Geplaatst: zo 28 sep, 2008 23:26
door baleno
Geplaatst: ma 29 sep, 2008 00:48
door Mr 2stoned2play
detoren schreef:iedere atomaterialen zaak heeft 2 punt gordels 3 punt gaat niet omdat je ter hoogte van je nek geen punt heb om te monteren
als jij wilt verongelukken als je een keer achterovergaat vind ik dat jij daar recht op heb

lol.
Thx voor het advies.
Geplaatst: ma 29 sep, 2008 06:14
door karl
@baleno
In België is geen helmplicht op een quad die ingeschreven is als landbouwvoertuig.
Deze persoon zal ook geen helm dragen om zijn haren


Geplaatst: ma 29 sep, 2008 07:57
door Matthieu
karl schreef:@baleno
In België is geen helmplicht op een quad die ingeschreven is als landbouwvoertuig.
In Belgie is er helmplicht op iedere quad, ook ingeschreven als landbouwvoertuig. Vroeger was dit niet het geval maar 2 jaar geleden (denk ik) is dit veranderd

Geplaatst: ma 29 sep, 2008 08:15
door Haagje
wat worden er weer onnodige reacties geplaatst :S we weten allemaal dat het gevaarlijk KAN zijn.
en iedereen kiest er zelf voor. als hij zo slim is rustig te rijden dan is er tog niks aan de hand?
help hem gewoon aan een gordel en informatie en klaar is kees...
PS: heb je quadparadijs al eens gecontacteerd? misschien dat die iets hebben liggen.
gordel
Geplaatst: ma 29 sep, 2008 08:48
door bjorn200
Al eens gedacht aan de vrijheid die je nodig hebt op een quad om je gewicht (zwaartepunt) te kunnen verleggen. Als je dit niet kunt doen ga je op je zij ofwel uit de bocht met alle gevolgen vandien.
Laat die gordel niet monteren maar koop een helm, deftige broek en beschermende bovenkledij. Rij steeds met handschoenen.
Groeten,
Geplaatst: ma 29 sep, 2008 08:50
door Haagje
Mensen hou op met dat gezeiver en help die man. inplaats van hier te zeiken dat het niet veilig is enz enz.
tegenwoordig is op straat lopen ook niet meer veilig dus wat is het verschil!?
Tevens wordt hier weer zomaar gereageerd terwijl de topic starter daar niet om gevraagt heeft voor al dit negative gedoe!
Geplaatst: ma 29 sep, 2008 09:30
door smevie
Mensen hou op met dat gezeiver en help die man. inplaats van hier te zeiken dat het niet veilig is enz enz.
tegenwoordig is op straat lopen ook niet meer veilig dus wat is het verschil!?
Tevens wordt hier weer zomaar gereageerd terwijl de topic starter daar niet om gevraagt heeft voor al dit negative gedoe!
is alleen maar goede raad die gegeven word
Geplaatst: ma 29 sep, 2008 10:45
door kees
Ja goed zonder helm rijden en zonder helm rijden met gordel. Dan vind het 2e toch gevaarlijker want je blijft dan aan je quad vast hangen. In nederland is het zo dat je GEEN helm op hoeft MITS je een gordel hebt en draagt. In nederland word een quad namelijk als auto gezien. Zelfde geld voor een trike, je mag er zonder helm op MITS je een gordel hebt en draagt. Ik denk dat 95% van de trike rijders geen helm draagt.
Waar kan je hem krijgen? Ik denk dat je gewoon een aantal quad zaken moet na gaan. Er zijn er vast wel bij die een gordel hebben of kunnen leveren..
Ik vind het niet gevaarlijk zonder helm te rijden wanneer je niet harder rijd dan 50km/h. Slim is het niet maar als je alleen binnen in de stad rijd waar meestal toch file rijden is en met stoplichten en rotondes nee vind ik niet gevaarlijk.
Geplaatst: ma 29 sep, 2008 11:44
door jimmy-raptor
bij bijna elke (auto)onderdelen zaak kan je die halen . draag er zelf ook heen je krijgt wel VEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEL gezeik met de politie in nederland dan.
Geplaatst: ma 29 sep, 2008 12:36
door baleno
ik zal die man helpen,
1. ga naar een autoafbraak en demonteer de middenste gordel van de achterbank van een auto, meestal is dit een 2-punts gordel. (kost je bijna niets)
2. maak 2 gaten of bevestig deze ergens op een bestaande bout vast.
dat is toch niet zo moeilijk ?
Je hebt een gordel (goedgekeurd, staat steeds E-keuring op het label) en je kan het vastmaken.
Denk wel omdat je zelf een gordel plaatst je geen goedkeuring van proces-verbaal (pvg of pva) meer hebt voor je quad omdat er een wijziging is gebeurt. Maar dit is ook zo bij een verlaging, bredere banden, enz... Maar je kan dit misschien wel bij de invoerder of keruing laten doen ?
vraag ook aan je verzekering ivm verplichte helm of niet ? (Ik dacht altijd bij iedere quad nu.) Dan weet je ondertussen bij een eventuele aanrijding in het centrum tegen 50 per uur of je verzekerd bent of niet.
De groeten en wees... voorzichtig

Geplaatst: ma 29 sep, 2008 14:17
door jimmy-raptor
even voor de deuidelijkheid :
extra********************** Helmplicht of niet!
Door wijziging van het RVV is het mogelijk om in plaats van met een helm, op quads,trikes en driewielers van een daarvoor aangewezen type met een veiligheidsgordel om te rijden. Daarvoor dient het voertuig met een aanvullende bescherming te zijn uitgerust.
Om een aanwijzing voor een type bromfiets of motorfiets te verkrijgen dient middels bepaalde testen (waaronder botstesten) tegenover de RDW te worden aangetoond dat de gebruiker van de beschermde zitplaats een voldoende veiligheid wordt geboden. De eisen zijn opgenomen in de Regeling aanwijzing bromfietsen of motorfietsen ten behoeve van vrijstelling helmdraagplicht (Staatscourant 223, d.d. 7 november 2001) Een aanwijzing door de RDW is alleen per type mogelijk.
Driewielige motorvoertuigen zoals een Trike of een Quad moeten voor een vrijstelling zijn voorzien van autogordels en goedgekeurde gordelbevestigingspunten. Voor een goedkeuring van deze bevestigingspunten is een destructieve test vereist vergelijkbaar met die voor bevestigingspunten in personenauto's.
Een brommobiel zonder dak (cabriolet) moet voor een vrijstelling aan dezelfde eisen (en testen) voldoen.
Voor controle onderweg geldt:
Op het kentekenbewijs van een motorfiets wordt deze vrijstelling aangegeven.
Voor bromfietsen (en brom-mobielen) wordt vooralsnog volstaan met een bekendmaking van de aanwijzing van het type in de Staatscourant.
Algemeen:
Omdat enerzijds de testen duur en bovendien destructief zijn, en anderzijds een aanwijzing voor beschermde zitplaatsen slechts per voertuigtype mogelijk is, is in het algemeen niet mogelijk om een vrijstelling op bestaande voertuigen te verkrijgen.
Wanneer een voertuig mogelijk wel aan deze eisen voldoet, en de fabrikant of importeur bereid is deze testen alsnog uit te laten voeren, zou een aanwijzing achteraf mogelijk zijn.
De regeling kunt vinden in de hier onder genoemde media:
Staatsblad
van het Koninkrijk der Nederlanden
Jaargang 2001
519
Besluit van 18 oktober 2001, houdende
wijziging van het Reglement verkeersregels en
verkeerstekens 1990 en het Voertuigreglement
(wijzigingen helmdraagplicht),
VW
Regeling aanwijzing bromfietsen of motorfietsen ten
behoeve van vrijstelling van de helmdraagplicht
7 november 2001/
Nr. CDJZ/WBI/2001-1376 Centrale Directie Juridische Zaken.
DUS OFFICIEEL IS EEN GORDEL NIEEEEEEEEEEEEEET TOEGESTAAN ! mits... maarja dat doet niemand!
Geplaatst: ma 29 sep, 2008 14:22
door baleno
dus in gewone taal heb ik gelijk, enkel invoerder kan een attest geven maar kunnen ze nit doen wegens PV.
dus geen gordel maar helm
voor mij
de groeten vanuit België
