er staat dat hij een GVA heeftLewis schreef:Hier al een antwoord op gegeven ? als er meer dan 15kw op de papieren staat kun je het vergeten ! ben je nooit volledig in orde !Lewis schreef:Eerst al vragen hoeveel kw er op zijn papieren staat . zeer belangrijk.
quad uit spanje
-
- Quadrunner
- Berichten: 933
- Lid geworden op: ma 28 nov, 2005 19:53
- Locatie: zelzate
- Contacteer:
engine-addicted - Yamaha Rhino - RRC - www.vlaanderen4x4.be -
Ja,En hoeveel kw staat er op ?brutus32 schreef:er staat dat hij een GVA heeftLewis schreef:Hier al een antwoord op gegeven ? als er meer dan 15kw op de papieren staat kun je het vergeten ! ben je nooit volledig in orde !Lewis schreef:Eerst al vragen hoeveel kw er op zijn papieren staat . zeer belangrijk.
-
- Toeschouwer
- Berichten: 27
- Lid geworden op: wo 01 jun, 2005 23:42
- Locatie: spanje
En volgens mij is dit dikke quatch:van de 10.000quads in belgie gaan er zeker 9000 quads met meer als 15kw rondrijden...Lewis schreef:Staat dat op zijn papieren ? dan is dat bij mijn weten 13,7 kw te veel om in orde te zijn.zipcode schreef:hey manne heb het even nagevraagd, hij heeft 28.7kw, geeft dat dan problemen?
Of verklaar u nader...
Maar bij mijn weten,zijn originele papieren meenemen naar keuring,laten keuren,naar DIV zij sturen de oude spaanse papieren trg en hij krijgt gewoon de nieuwe papieren mee...Zo zegt mijnen boekhouder hier in spanje het allegsinds...
En natuurlijk wa betalen aan de belgische staat...
Ps:Nog een andere vraag,hier in spanje staat die quad ingeschreven als landbouwvoertuig,zouden ze die aangezien het zo op de papieren staat niet gewoon herinschrijven in belgie als landbouwvoertuig?
Groetjes andy
Een quad wordt ingeschreven met 15 kw, maar heeft vrijwel altijd meer. Zoals je al zegt Dit heeft te maken met de regelgeving.
Voor een landbouwvoertuig maakt het aantal kws niet uit, maar er zijn wel een aantal nadelen. Ten eerste moet je agrariër zijn om de quad zo te kunnen verzekeren, ten tweede mag je (officieel ) niet harder dan 25km/h (topsnelheid niet meer dan 55km/h), ten derde moet je een afgeknotte driehoek achterop doen.
Volgens mij moet je ook nog BPM/BTW betalen en dan is de prijs alweer veel hoger.
Kortom ik zou het je afraden om deze quad in te voeren en op kenteken te zetten.
Suc6 ,
Voor een landbouwvoertuig maakt het aantal kws niet uit, maar er zijn wel een aantal nadelen. Ten eerste moet je agrariër zijn om de quad zo te kunnen verzekeren, ten tweede mag je (officieel ) niet harder dan 25km/h (topsnelheid niet meer dan 55km/h), ten derde moet je een afgeknotte driehoek achterop doen.
Volgens mij moet je ook nog BPM/BTW betalen en dan is de prijs alweer veel hoger.
Kortom ik zou het je afraden om deze quad in te voeren en op kenteken te zetten.
Suc6 ,
Quadclub 'De Veluwse Zandhappers'
http://www.youtube.com/user/16467
https://picasaweb.google.com/eversteeg700
http://www.youtube.com/user/16467
https://picasaweb.google.com/eversteeg700
Klopt en landbouwvoertuig de eerste keer naar de technische controle. en voor die te kunnen inschrijven heb je een pvg nr nodig. en ik denk niet dat dit bestaat voor deze quad. (je kunt er is gaan achter horen bij de controle of bij de belgische importeur.) en anders kun je een eenmalige keuring laten doen ...andy raptor schreef:En volgens mij is dit dikke quatch:van de 10.000quads in belgie gaan er zeker 9000 quads met meer als 15kw rondrijden...Lewis schreef:Staat dat op zijn papieren ? dan is dat bij mijn weten 13,7 kw te veel om in orde te zijn.zipcode schreef:hey manne heb het even nagevraagd, hij heeft 28.7kw, geeft dat dan problemen?
Of verklaar u nader... IK SPREEK NI OVER HOE ZE RONDRIJDEN. MAAR WAT ER OP DE PAPIEREN STAAT. en nog maals er is al een topic over !
Landbouwvoertuig is nog totaal anders, zoals boncari reeds schreef.
Toegevoegd na 3 uur 12 minuten:
Boncari schreef:Een quad wordt ingeschreven met 15 kw, maar heeft vrijwel altijd meer. Zoals je al zegt Dit heeft te maken met de regelgeving.
Voor een landbouwvoertuig maakt het aantal kws niet uit, maar er zijn wel een aantal nadelen. Ten eerste moet je agrariër zijn om de quad zo te kunnen verzekeren, ten tweede mag je (officieel ) niet harder dan 25km/h (topsnelheid niet meer dan 55km/h), ten derde moet je een afgeknotte driehoek achterop doen.
Volgens mij moet je ook nog BPM/BTW betalen en dan is de prijs alweer veel hoger.
Kortom ik zou het je afraden om deze quad in te voeren en op kenteken te zetten.
Suc6 ,
Hou ons op de hoogte !
wel, heb vandaag gebeld met diens homologatie, en die vertelden me het volgende ik kan hem eventueel importeren, maar moet dan naar douane, laten keuren, en een ganse resem van papierwerk mits hij ginds ingeschreven staat als landbouwvoertuig en teveel kw heeft, en als het dan uiteindelijk zou lukken mag hij maar max 44km per uur rijden, dus dat ziet er niet echt goed uit, hij zij me direct van niet doen want we kunnen hem niet in orde krijgen, je zou de eerste niet zijn dat zo een quad laat afkomen en ze kan terugdoen, dus dit slaagt echt wel tegen
-
- Quad Expert
- Berichten: 2227
- Lid geworden op: ma 16 jun, 2008 17:07
- Locatie: Zuid Holland (NL)
Anders ff contact opnemen met Will van der Laan
http://www.quadspecialist.nl/
Die importeerd vaker quads uit spanje, misschien is het te combineren.
http://www.quadspecialist.nl/
Die importeerd vaker quads uit spanje, misschien is het te combineren.
No Can't Do!
-
- Quadrunner
- Berichten: 933
- Lid geworden op: ma 28 nov, 2005 19:53
- Locatie: zelzate
- Contacteer:
thx steffen
die 28 kw is idd een probleemke..
om met een autorijbewijs B met een vierwieler-met-motor te rijden mag die max 15kw hebben en ja, 99% vd quads zitten daar boven (kdacht dat een grizz 33kw had) daarom mag je ook met een B rijbewijs op een "moto/tweewieler" tot 125cc
meest gangbare (maar omslachtige) manier om dat op te lossen is via Duitsland een "dag inschrijven" (klinkt ingewikkelder dan het is ) en dan weer "uitschrijven" maar zeker zorgen dat er 15kw op je kfz-brief staat (kraftfahrzeugbrief) dan via een eenmalige goedkeuring of via douane
wat Landbouw betreft (en das in Belgie)
verplicht :
keuring bij inschrijving
oranje zwaailicht
gevarendriehoek
verbandkist
max 45km/u
maar de grootste miserie is dat je maar een beperkt aantal km's van de plaats van inschrijving mag rijden
in ce is iemand die zijn quad (met LBplaat) op de remork naar de zee/ardennen bolt en ter plaatse wat rondbolt strafbaar
een landbouwvoertuig dient om van en naar uw land te gaan/rijden/vervoeren
zal die regels s zoeken en posten
die 28 kw is idd een probleemke..
om met een autorijbewijs B met een vierwieler-met-motor te rijden mag die max 15kw hebben en ja, 99% vd quads zitten daar boven (kdacht dat een grizz 33kw had) daarom mag je ook met een B rijbewijs op een "moto/tweewieler" tot 125cc
meest gangbare (maar omslachtige) manier om dat op te lossen is via Duitsland een "dag inschrijven" (klinkt ingewikkelder dan het is ) en dan weer "uitschrijven" maar zeker zorgen dat er 15kw op je kfz-brief staat (kraftfahrzeugbrief) dan via een eenmalige goedkeuring of via douane
wat Landbouw betreft (en das in Belgie)
verplicht :
keuring bij inschrijving
oranje zwaailicht
gevarendriehoek
verbandkist
max 45km/u
maar de grootste miserie is dat je maar een beperkt aantal km's van de plaats van inschrijving mag rijden
in ce is iemand die zijn quad (met LBplaat) op de remork naar de zee/ardennen bolt en ter plaatse wat rondbolt strafbaar
een landbouwvoertuig dient om van en naar uw land te gaan/rijden/vervoeren
zal die regels s zoeken en posten
engine-addicted - Yamaha Rhino - RRC - www.vlaanderen4x4.be -
Iedereen die een gemotoriseerd voertuig bestuurt, moet daarvoor een rijbewijs kunnen voorleggen. De wetgever was daarbij even uit het oog verloren dat ook landbouwvoertuigen op de openbare weg rijden. Daarom gelden vanaf 15 september de regels voor rijbewijs G.brutus32 schreef:thx steffen
die 28 kw is idd een probleemke..
om met een autorijbewijs B met een vierwieler-met-motor te rijden mag die max 15kw hebben en ja, 99% vd quads zitten daar boven (kdacht dat een grizz 33kw had) daarom mag je ook met een B rijbewijs op een "moto/tweewieler" tot 125cc
meest gangbare (maar omslachtige) manier om dat op te lossen is via Duitsland een "dag inschrijven" (klinkt ingewikkelder dan het is ) en dan weer "uitschrijven" maar zeker zorgen dat er 15kw op je kfz-brief staat (kraftfahrzeugbrief) dan via een eenmalige goedkeuring of via douane
wat Landbouw betreft (en das in Belgie)
verplicht :
keuring bij inschrijving
oranje zwaailicht
gevarendriehoek
verbandkist
max 45km/u
maar de grootste miserie is dat je maar een beperkt aantal km's van de plaats van inschrijving mag rijden
in ce is iemand die zijn quad (met LBplaat) op de remork naar de zee/ardennen bolt en ter plaatse wat rondbolt strafbaar
een landbouwvoertuig dient om van en naar uw land te gaan/rijden/vervoeren
zal die regels s zoeken en posten
<vergroten> Categorie G: Land- en bosbouwtrekkers, hun aanhangwagens en landbouwmateriaal zoals landbouwmotor en maaimachine.
Hebben geen rijbewijs G nodig: bestuurders geboren vóór 1 oktober 1982.
Hebben tot 31 december 2008 geen rijbewijs G nodig:
Bestuurders geboren voor 1 september 1986;
Bestuurders met ten minste een rijbewijs B of een rijgetuigschrift voor landbouwvoertuigen.
Examen:
Theoretisch gedeelte:
de 6 uur voorbereiding bij de erkende rijschool zijn optioneel;
de kandidaat moet minstens 15 jaar en 9 maanden zijn;
het examen vindt plaats in een erkend examencentrum;
het examen bestaat uit 40 vragen, waarbij de kandidaat minstens 33 juiste antwoorden moet geven;
het examen kost 15 euro;
Praktisch gedeelte:
8 uur opleiding in een erkende rijschool, landbouwschool of landbouwopleidingscentrum;
de kandidaat moet minstens 16 jaar zijn;
het voertuig tijdens het examen:
is een land- of bosbouwtrekker (MTM 6.000 kg) + aanhangwagen (MTM 18.600 kg);
is minstens 9 m lang (trekker + aanhangwagen);
haalt minstens 30 km/uur;
heeft een gesloten cabine;
heeft een stoel voor de examinator;
moet met de buitenste achteruitkijkspiegels links en rechts het achterliggende verkeer kunnen in het oog houden;
mag het eigen voertuig zijn;
het examen bestaat uit een proef buiten het verkeer van minstens 15 minuten + een proef op de openbare weg van minstens 40 minuten;
het examen kost:
in het examencentrum: 45 euro voor een volledig examen, 37,5 euro voor enkel de proef op de openbare weg;
in de rijschool, de landbouwschool of de landbouwschoolscentrum: 65 euro voor een volledige examen, 57,5 euro voor enkel de proef op de openbare weg.
mischien dat je hier wat aan hebt
****^*****YFZ-450-R-2009*****^*****
hey bedankt voor al de reacties, maar heb me ondertussen een ltz gekocht van hier bij ons, kon het me niet risceren van me al die miserie op men nek te halen, spijtig want wist van wie ze was en dat ik daar een superkoop aan zou gedaan hebben, heb me nu vorige week eentje gekocht ook van 2005, en heb er nu al een weekje plezier aan gehad en ben er supercontent van,