Pagina 2 van 2

Geplaatst: zo 12 okt, 2008 17:20
door brutus32
Lewis schreef:
Lewis schreef:Eerst al vragen hoeveel kw er op zijn papieren staat . zeer belangrijk.
Hier al een antwoord op gegeven ? als er meer dan 15kw op de papieren staat kun je het vergeten ! ben je nooit volledig in orde !
er staat dat hij een GVA heeft ;)

Geplaatst: zo 12 okt, 2008 17:32
door Lewis
brutus32 schreef:
Lewis schreef:
Lewis schreef:Eerst al vragen hoeveel kw er op zijn papieren staat . zeer belangrijk.
Hier al een antwoord op gegeven ? als er meer dan 15kw op de papieren staat kun je het vergeten ! ben je nooit volledig in orde !
er staat dat hij een GVA heeft ;)
Ja,En hoeveel kw staat er op ?

Geplaatst: zo 12 okt, 2008 18:33
door zipcode
hey manne heb het even nagevraagd, hij heeft 28.7kw, geeft dat dan problemen?

Geplaatst: zo 12 okt, 2008 19:24
door Lewis
zipcode schreef:hey manne heb het even nagevraagd, hij heeft 28.7kw, geeft dat dan problemen?
Staat dat op zijn papieren ? dan is dat bij mijn weten 13,7 kw te veel om in orde te zijn.

Geplaatst: zo 12 okt, 2008 19:43
door zipcode
staat idd op de papieren, maar wat ik dan niet goed snap hier staat dat toch ook op de papieren, die quads van hier, of ben ik er mis mee, ik wil gewoon zeker zijn van alles dat ik als ze hier is ni in de problemen zit en ze niet kan inschrijven

Geplaatst: zo 12 okt, 2008 20:32
door andy raptor
Lewis schreef:
zipcode schreef:hey manne heb het even nagevraagd, hij heeft 28.7kw, geeft dat dan problemen?
Staat dat op zijn papieren ? dan is dat bij mijn weten 13,7 kw te veel om in orde te zijn.
En volgens mij is dit dikke quatch:van de 10.000quads in belgie gaan er zeker 9000 quads met meer als 15kw rondrijden...

Of verklaar u nader...

Maar bij mijn weten,zijn originele papieren meenemen naar keuring,laten keuren,naar DIV zij sturen de oude spaanse papieren trg en hij krijgt gewoon de nieuwe papieren mee...Zo zegt mijnen boekhouder hier in spanje het allegsinds...

En natuurlijk wa betalen aan de belgische staat...

Ps:Nog een andere vraag,hier in spanje staat die quad ingeschreven als landbouwvoertuig,zouden ze die aangezien het zo op de papieren staat niet gewoon herinschrijven in belgie als landbouwvoertuig?


Groetjes andy

Geplaatst: zo 12 okt, 2008 21:37
door Boncari
Een quad wordt ingeschreven met 15 kw, maar heeft vrijwel altijd meer. Zoals je al zegt ;) Dit heeft te maken met de regelgeving.
Voor een landbouwvoertuig maakt het aantal kws niet uit, maar er zijn wel een aantal nadelen. Ten eerste moet je agrariër zijn om de quad zo te kunnen verzekeren, ten tweede mag je (officieel :)) niet harder dan 25km/h (topsnelheid niet meer dan 55km/h), ten derde moet je een afgeknotte driehoek achterop doen.

Volgens mij moet je ook nog BPM/BTW betalen en dan is de prijs alweer veel hoger.
Kortom ik zou het je afraden om deze quad in te voeren en op kenteken te zetten.

Suc6 :) ,

Geplaatst: ma 13 okt, 2008 10:49
door Lewis
andy raptor schreef:
Lewis schreef:
zipcode schreef:hey manne heb het even nagevraagd, hij heeft 28.7kw, geeft dat dan problemen?
Staat dat op zijn papieren ? dan is dat bij mijn weten 13,7 kw te veel om in orde te zijn.
En volgens mij is dit dikke quatch:van de 10.000quads in belgie gaan er zeker 9000 quads met meer als 15kw rondrijden...

Of verklaar u nader... IK SPREEK NI OVER HOE ZE RONDRIJDEN. MAAR WAT ER OP DE PAPIEREN STAAT. en nog maals er is al een topic over !
Landbouwvoertuig is nog totaal anders, zoals boncari reeds schreef.

Toegevoegd na 3 uur 12 minuten:
Boncari schreef:Een quad wordt ingeschreven met 15 kw, maar heeft vrijwel altijd meer. Zoals je al zegt ;) Dit heeft te maken met de regelgeving.
Voor een landbouwvoertuig maakt het aantal kws niet uit, maar er zijn wel een aantal nadelen. Ten eerste moet je agrariër zijn om de quad zo te kunnen verzekeren, ten tweede mag je (officieel :)) niet harder dan 25km/h (topsnelheid niet meer dan 55km/h), ten derde moet je een afgeknotte driehoek achterop doen.

Volgens mij moet je ook nog BPM/BTW betalen en dan is de prijs alweer veel hoger.
Kortom ik zou het je afraden om deze quad in te voeren en op kenteken te zetten.

Suc6 :) ,
Klopt en landbouwvoertuig de eerste keer naar de technische controle. en voor die te kunnen inschrijven heb je een pvg nr nodig. en ik denk niet dat dit bestaat voor deze quad. (je kunt er is gaan achter horen bij de controle of bij de belgische importeur.) en anders kun je een eenmalige keuring laten doen ...

Hou ons op de hoogte !

Geplaatst: ma 13 okt, 2008 12:41
door zipcode
wel, heb vandaag gebeld met diens homologatie, en die vertelden me het volgende ik kan hem eventueel importeren, maar moet dan naar douane, laten keuren, en een ganse resem van papierwerk mits hij ginds ingeschreven staat als landbouwvoertuig en teveel kw heeft, en als het dan uiteindelijk zou lukken mag hij maar max 44km per uur rijden, dus dat ziet er niet echt goed uit, hij zij me direct van niet doen want we kunnen hem niet in orde krijgen, je zou de eerste niet zijn dat zo een quad laat afkomen en ze kan terugdoen, dus dit slaagt echt wel tegen

Geplaatst: ma 13 okt, 2008 14:15
door Lewis
Dus nu begrijp je waarom ik u waarschuwde voor het aantal Kw ? :duimhoog:

Geplaatst: ma 13 okt, 2008 18:08
door Ardjuh
Anders ff contact opnemen met Will van der Laan

http://www.quadspecialist.nl/

Die importeerd vaker quads uit spanje, misschien is het te combineren.

Geplaatst: ma 13 okt, 2008 18:19
door Steffen
neem contact op met brutus van hier op het forum
het is al meermaals gebleken dat hij goed op de hoogte is omtrent de wetgeving van het importeren van quads
hij zal u zeker kunnen helpen.

Geplaatst: di 21 okt, 2008 01:57
door brutus32
thx steffen ;)

die 28 kw is idd een probleemke..
om met een autorijbewijs B met een vierwieler-met-motor te rijden mag die max 15kw hebben en ja, 99% vd quads zitten daar boven (kdacht dat een grizz 33kw had) daarom mag je ook met een B rijbewijs op een "moto/tweewieler" tot 125cc

meest gangbare (maar omslachtige) manier om dat op te lossen is via Duitsland een "dag inschrijven" (klinkt ingewikkelder dan het is ) en dan weer "uitschrijven" maar zeker zorgen dat er 15kw op je kfz-brief staat (kraftfahrzeugbrief) dan via een eenmalige goedkeuring of via douane

wat Landbouw betreft (en das in Belgie)
verplicht :
keuring bij inschrijving
oranje zwaailicht
gevarendriehoek
verbandkist
max 45km/u

maar de grootste miserie is dat je maar een beperkt aantal km's van de plaats van inschrijving mag rijden

in ce is iemand die zijn quad (met LBplaat) op de remork naar de zee/ardennen bolt en ter plaatse wat rondbolt strafbaar

een landbouwvoertuig dient om van en naar uw land te gaan/rijden/vervoeren

zal die regels s zoeken en posten

Geplaatst: di 21 okt, 2008 08:42
door Léon
brutus32 schreef:thx steffen ;)

die 28 kw is idd een probleemke..
om met een autorijbewijs B met een vierwieler-met-motor te rijden mag die max 15kw hebben en ja, 99% vd quads zitten daar boven (kdacht dat een grizz 33kw had) daarom mag je ook met een B rijbewijs op een "moto/tweewieler" tot 125cc

meest gangbare (maar omslachtige) manier om dat op te lossen is via Duitsland een "dag inschrijven" (klinkt ingewikkelder dan het is ) en dan weer "uitschrijven" maar zeker zorgen dat er 15kw op je kfz-brief staat (kraftfahrzeugbrief) dan via een eenmalige goedkeuring of via douane

wat Landbouw betreft (en das in Belgie)
verplicht :
keuring bij inschrijving
oranje zwaailicht
gevarendriehoek
verbandkist
max 45km/u

maar de grootste miserie is dat je maar een beperkt aantal km's van de plaats van inschrijving mag rijden

in ce is iemand die zijn quad (met LBplaat) op de remork naar de zee/ardennen bolt en ter plaatse wat rondbolt strafbaar

een landbouwvoertuig dient om van en naar uw land te gaan/rijden/vervoeren

zal die regels s zoeken en posten
Iedereen die een gemotoriseerd voertuig bestuurt, moet daarvoor een rijbewijs kunnen voorleggen. De wetgever was daarbij even uit het oog verloren dat ook landbouwvoertuigen op de openbare weg rijden. Daarom gelden vanaf 15 september de regels voor rijbewijs G.


<vergroten> Categorie G: Land- en bosbouwtrekkers, hun aanhangwagens en landbouwmateriaal zoals landbouwmotor en maaimachine.

Hebben geen rijbewijs G nodig: bestuurders geboren vóór 1 oktober 1982.

Hebben tot 31 december 2008 geen rijbewijs G nodig:
Bestuurders geboren voor 1 september 1986;
Bestuurders met ten minste een rijbewijs B of een rijgetuigschrift voor landbouwvoertuigen.
Examen:
Theoretisch gedeelte:
de 6 uur voorbereiding bij de erkende rijschool zijn optioneel;
de kandidaat moet minstens 15 jaar en 9 maanden zijn;
het examen vindt plaats in een erkend examencentrum;
het examen bestaat uit 40 vragen, waarbij de kandidaat minstens 33 juiste antwoorden moet geven;
het examen kost 15 euro;
Praktisch gedeelte:
8 uur opleiding in een erkende rijschool, landbouwschool of landbouwopleidingscentrum;
de kandidaat moet minstens 16 jaar zijn;
het voertuig tijdens het examen:
is een land- of bosbouwtrekker (MTM 6.000 kg) + aanhangwagen (MTM 18.600 kg);
is minstens 9 m lang (trekker + aanhangwagen);
haalt minstens 30 km/uur;
heeft een gesloten cabine;
heeft een stoel voor de examinator;
moet met de buitenste achteruitkijkspiegels links en rechts het achterliggende verkeer kunnen in het oog houden;
mag het eigen voertuig zijn;
het examen bestaat uit een proef buiten het verkeer van minstens 15 minuten + een proef op de openbare weg van minstens 40 minuten;
het examen kost:
in het examencentrum: 45 euro voor een volledig examen, 37,5 euro voor enkel de proef op de openbare weg;
in de rijschool, de landbouwschool of de landbouwschoolscentrum: 65 euro voor een volledige examen, 57,5 euro voor enkel de proef op de openbare weg.

mischien dat je hier wat aan hebt

Geplaatst: di 21 okt, 2008 20:35
door zipcode
hey bedankt voor al de reacties, maar heb me ondertussen een ltz gekocht van hier bij ons, kon het me niet risceren van me al die miserie op men nek te halen, spijtig want wist van wie ze was en dat ik daar een superkoop aan zou gedaan hebben, heb me nu vorige week eentje gekocht ook van 2005, en heb er nu al een weekje plezier aan gehad en ben er supercontent van,