Re: Verlichting
Geplaatst: zo 30 nov, 2008 00:43
Alleen met slecht zicht of wanneer het donker word. Anders nooit.
Is niet verplicht dacht ik. Toch is het wel fijn als anderen weten welke richting je op gaat.dieseltank schreef:hoe zit het met de knipperlichten in nederland?mijn quad is nu een landbouw voertuig.. maar moet hij nu ook voorzien worden van knipperlichten?
zo ja, zou iemand hier een schema kunnen posten hoe ik knipperlichten op een yamaha blaster moet aansluiten?
gr. Roelof
Een quad als landbouwvoertuig hoeft alleen maar een afgeknotte driehoek achterop en mag niet harder dan 55km/h.dieseltank schreef:hoe zit het met de knipperlichten in nederland?mijn quad is nu een landbouw voertuig.. maar moet hij nu ook voorzien worden van knipperlichten?
zo ja, zou iemand hier een schema kunnen posten hoe ik knipperlichten op een yamaha blaster moet aansluiten?
gr. Roelof
hee, bedankt maar dit is toch in nederland wat je bedoelde?Boncari schreef:Een quad als landbouwvoertuig hoeft alleen maar een afgeknotte driehoek achterop en mag niet harder dan 55km/h.dieseltank schreef:hoe zit het met de knipperlichten in nederland?mijn quad is nu een landbouw voertuig.. maar moet hij nu ook voorzien worden van knipperlichten?
zo ja, zou iemand hier een schema kunnen posten hoe ik knipperlichten op een yamaha blaster moet aansluiten?
gr. Roelof
Knipperlichten zijn dus niet nodig...
Je rijdt nu dus altijd maximaal 30 km/h? of hoe moet ik dat begrijpen?..Boncari schreef:Dit geld voor nederland.
Volgens mij is het zo dat de landbouwvoertuigen van de fabriek af niet harder mogen kunnen dan 55km/h en dat je niet harder dan 25 km/h mag rijden. Dit is veel te zacht, je houdt het verkeer zelfs op.
Ik heb vaak mijn quad dmv de stelschroef op mijn gashendel teruggedraaid tot max 45km/h, dit doe ik voor de technische keuring die waarschijnlijk volgt als ik wordt aangehouden. (dit is bij 2 vrienden van mij ook gebeurd, 1 met unimog en ander met landbouwauto) Ik rijd bijna altijd niet harder dan 30km/h (op mijn teller, die volgens mij niet klopt), omdat mijn quad nog warm moet worden en omdat het maar een klein stukje is. Een schakel kun je laag in de toeren doorschakelen tijdens het warmrijden, maar bij een automaat lukt dat niet.
Boncari schreef:Dit geld voor nederland.
Volgens mij is het zo dat de landbouwvoertuigen van de fabriek af niet harder mogen kunnen dan 55km/h en dat je niet harder dan 25 km/h mag rijden. Dit is veel te zacht, je houdt het verkeer zelfs op.
Ik heb vaak mijn quad dmv de stelschroef op mijn gashendel teruggedraaid tot max 45km/h, dit doe ik voor de technische keuring die waarschijnlijk volgt als ik wordt aangehouden. (dit is bij 2 vrienden van mij ook gebeurd, 1 met unimog en ander met landbouwauto) Ik rijd bijna altijd niet harder dan 30km/h (op mijn teller, die volgens mij niet klopt), omdat mijn quad nog warm moet worden en omdat het maar een klein stukje is. Een schakel kun je laag in de toeren doorschakelen tijdens het warmrijden, maar bij een automaat lukt dat niet.
hee, ooh ok dan moet ik zorgen dat ik ze ontwijkBoncari schreef:@Tiesko: ik rijdt altijd kleine stukjes op de weg, dus voordat de quad warm is ben ik al op de bestemming (3 minuten rijden). Als de quad wel warm is geef ik iets meer gasen kom ik zeker boven de 80 km/h (zonder begrenzing), tegen de 100km/h.
@dieseltank: Als je aangehouden wordt door de politie, dan gaan ze kijken of je voertuig wel volgens de regels is. Dit gebeurt bij een technische keuring, ik heb ook alleen maar mijn gegevens doorgegeven aan de verzekering en het was geregeld..
Ah oke, ik dacht al..Boncari schreef:@Tiesko: ik rijdt altijd kleine stukjes op de weg, dus voordat de quad warm is ben ik al op de bestemming (3 minuten rijden). Als de quad wel warm is geef ik iets meer gasen kom ik zeker boven de 80 km/h (zonder begrenzing), tegen de 100km/h.
@dieseltank: Als je aangehouden wordt door de politie, dan gaan ze kijken of je voertuig wel volgens de regels is. Dit gebeurt bij een technische keuring, ik heb ook alleen maar mijn gegevens doorgegeven aan de verzekering en het was geregeld..
De politie kent de regels niet zo goed voor de quadsTiesko schreef:Ah oke, ik dacht al..Boncari schreef:@Tiesko: ik rijdt altijd kleine stukjes op de weg, dus voordat de quad warm is ben ik al op de bestemming (3 minuten rijden). Als de quad wel warm is geef ik iets meer gasen kom ik zeker boven de 80 km/h (zonder begrenzing), tegen de 100km/h.
@dieseltank: Als je aangehouden wordt door de politie, dan gaan ze kijken of je voertuig wel volgens de regels is. Dit gebeurt bij een technische keuring, ik heb ook alleen maar mijn gegevens doorgegeven aan de verzekering en het was geregeld..overal 30 is ook zo saai!
![]()
Je mag trouwens eigenlijk geen enkel ding veranderen aan je quad, dus bijvoorbeeld spoorverbreders en dergelijke toebehoren zijn niet toegestaan en daar kan de politie je al op aanhouden... Dus er zijn nogal wat leden op dit forum illegaal bezig
Haha, gelukkig maar!!Boncari schreef:De politie kent de regels niet zo goed voor de quads!