De-Croo gaat strijd aan met quads...

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
Gebruikersavatar
cyberdrone
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1022
Lid geworden op: zo 18 feb, 2007 20:59
Locatie: meldert

Re: De-Croo gaat strijd aan met quads...

Bericht door cyberdrone »

Ik heb dat gezien op het Zoom nieuws (VTM), voor het gewone nieuws van 18hrs, ik weet niet of dat online nog te vinden is :?
"Dip me in chocolate and throw me to the lesbians"
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KQ 450 Efi 4x4, 25" Maxxis Ceros , 2.3 Superwinch, EPI Clutchkit, colpin handguards, AXP skidplates
dieseltank
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2834
Lid geworden op: di 09 sep, 2008 17:49
Locatie: Noord-Brabant - Nederland
Contacteer:

Re: De-Croo gaat strijd aan met quads...

Bericht door dieseltank »

ik was ook al aan het zoeken ernaa... maar kan niet echt iets vinden, jullie wel iets gevonden? :roll: :wink:
Yamaha Blaster & Yamaha Blaster {gestolen}
chinese loncin {onding!, verkocht}
Yamaha Blaster {verkocht}
Yamaha Blaster { opgeknapt,verkocht}
Adly rs50 { gehobby't, geleerd en nooit een bromquad meer, verkocht}
Yamaha Blaster { the beast! lovely verkocht}

somthing comming soon...:roll:
QUADLOOS :shock: ( op 't moment)
Gebruikersavatar
cyberdrone
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1022
Lid geworden op: zo 18 feb, 2007 20:59
Locatie: meldert

Re: De-Croo gaat strijd aan met quads...

Bericht door cyberdrone »

http://www.vtm.be/asx/index.php?/agility/20090224_ZOOM" onclick="window.open(this.href);return false;

t'begint rond 1.40min
"Dip me in chocolate and throw me to the lesbians"
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KQ 450 Efi 4x4, 25" Maxxis Ceros , 2.3 Superwinch, EPI Clutchkit, colpin handguards, AXP skidplates
Gebruikersavatar
sjmallie94
Quadverslaafde
Quadverslaafde
Berichten: 4207
Lid geworden op: vr 13 jul, 2007 11:49
Locatie: Zuid limburg
Contacteer:

Re: De-Croo gaat strijd aan met quads...

Bericht door sjmallie94 »

heeft die goed gezecht met die paarde ;) :D , maar klopt wel , ik woon zelf ook op het einde van een landweg , en ik zie genoeg paarden , elke keer als ik een zie , dan legt die wel ene , en dan is de weg zoo vol , en dan komen voetgangers en dan hoor je ze er over praten , ze zeggen wel je kunt niet een poepzakje mee nemen , logies , maar als je met een kar rijd kun je een schep mee nemen en dat weg schepen en in de berm gooien dat het niemand hinder , heb het 1 iemand eens een keer zien doen , maar de rest die kijken achter zich en laggen eens :verymad:
Barossa Cheetah 170 cc >>>> Suzuki Ltz 400cc yellow & white . :crossercool:

Suzuki my way of life Afbeelding

Remmen is het omzetten van nuttige energie naar nutteloze warmte !!!
Gebruikersavatar
JohnBeton
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2863
Lid geworden op: di 15 nov, 2005 09:03

Re: De-Croo gaat strijd aan met quads...

Bericht door JohnBeton »

als ik dat stuk 'veldweg' bezie in dat filmpje, dat is gewoon lachwekkend ...
Da's heus nooit door quads gedaan, die sporen zijn veel te breed en niet in lijn met de sporen die een quad maakt.
koquad
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 239
Lid geworden op: do 27 mar, 2008 20:01
Locatie: Thuis NL
Contacteer:

Re: De-Croo gaat strijd aan met quads...

Bericht door koquad »

bij ons doen ze ook moeilijk over quads en motors hebben we een grote werf
voor terijden zegt de burgemeester het is veel te gevaarlijk nu is hetverboden om daar te rijden
hebben ze het helemaal afgezet met een hek dat elk weekend open staat
dus we rijden nog steets
Nu een Grizzly 660
Yamaha YFZ450 SE
Blaster van 2001 en van 2003
cyclonedriver
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 656
Lid geworden op: vr 09 mei, 2008 11:43

Re: De-Croo gaat strijd aan met quads...

Bericht door cyclonedriver »

da's normaal, t'is moto's dave met een kymco mxu 400 :mrgreen: de croo ziet gewoon het verschil ni tussen een veldweg die uitgespoeld is door het water en een spoor-tje van een quad :? eerst was hij tegen de moto's die langs de vlaamse ardennen passeren en nu tegen de quads die langs de veldwegen rijden. :verymad:
dieseltank
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2834
Lid geworden op: di 09 sep, 2008 17:49
Locatie: Noord-Brabant - Nederland
Contacteer:

Re: De-Croo gaat strijd aan met quads...

Bericht door dieseltank »

whooo :shock: die quad's moet ik zien hoe dikke quads hebbe die zoo breeed!!!! :shock: :lol:
ik vind het zoo zielig dat ze ons de schuld geven :cry:
Yamaha Blaster & Yamaha Blaster {gestolen}
chinese loncin {onding!, verkocht}
Yamaha Blaster {verkocht}
Yamaha Blaster { opgeknapt,verkocht}
Adly rs50 { gehobby't, geleerd en nooit een bromquad meer, verkocht}
Yamaha Blaster { the beast! lovely verkocht}

somthing comming soon...:roll:
QUADLOOS :shock: ( op 't moment)
libie
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 207
Lid geworden op: do 16 aug, 2007 12:15

Re: De-Croo gaat strijd aan met quads...

Bericht door libie »

Inderdaad, het zijn weer wij quadrijders die de bal moeten keren. Meneer De Croo is een paardrijder , z'n paard schijt nie alleen alles onder maar maakt ook schade aan de ondergrond. Tevens maken ze ook lawaai als ze met hun paarden over straat lopen.
De mensen zouden dan beter ook van hun tetter maken voor het geluid dat ze produceren. Dan heb je ook nog sommige wandelaars die graag willen genieten van de natuur, maar ze vertellen er niet bij dat ze naar hun natuur rijden met nen dikke
bak die lekker veel CO2 uitstoot. We willen lekker genieten van een uitstap in de natuur maar willen wel onze voetjes nie vuil maken aan een plas water of een beetje modder. Liefst wandelen ze dan nog graag op mooi aangelegde betonwegeltjes. Geef ieder de kans op het uitoefenen van z'n hobby, dat er door bossen niet mag gereden worden tot daar aan toe, maar laat ons ons ding doen op alle andere off-road stukken.
Boncari
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 3218
Lid geworden op: do 16 aug, 2007 22:16

Re: De-Croo gaat strijd aan met quads...

Bericht door Boncari »


CodeGroen zoekt medewerkers.
Beste gebruiker van de onverharde weg.
Meer en meer worden de gebruikers van de onverharde weg in het hoekje gedrukt als natuurbarbaren. Niet enkel de gemotoriseerde gebruikers worden in dit hoekje gedrukt maar ook mountainbikers, ruiters, veldrijders, Nordic walkers, klimmers etc.
Zijn jullie die "natuurbarbaren" die alles vernietigen? Nee zeker niet, natuurlijk zijn er overal wel uitzonderingen die het niet zo nauw nemen, maar moet dit de referentie zijn om alles te verbieden?
Neen want deze "cowboys" zullen zich niet storen aan de nieuwe regels. Meer zelfs, door alles te verbieden wordt deze groep alsmaar groter.
CodeGroen roept dan ook op tot verdraagzaamheid en respect voor de anderen en door overleg tot een vergelijk te komen waardoor iedereen recht heeft op zijn eigen vorm van natuurbeleving.
Natuurlijk is er ook werk aan de winkel om door sensibilisering enkele elementaire regels duidelijk te maken aan deze gebruikers. Hiervoor heeft CodeGroen de 10 geboden opgesteld.
Maar dit alles kunnen we niet alleen bereiken. Hiervoor hebben we jullie medewerking nodig. Niet enkel financieel, maar meer nog is er nood aan vrijwilligers die willen meewerken aan dit project. Veel handen maken het werk lichter. Laat U niet afschrikken om medewerker te worden, door te denken dat dit zeer veel tijd in beslag moet nemen.

Voelt je je geroepen of wens je meer informatie?
Kom dan naar een van onze 3 info avonden verspreid over Vlaanderen op 5, 13 of 20 maart.

Je kunt je rechtstreeks aanmelden via volgende links:
donderdag 5 maart omgeving Mechelen
vrijdag 13 maart te Gent
vrijdag 20 maart regio Hasselt


of bezoek onze website http://www.codegroen.be" onclick="window.open(this.href);return false;


Hans Geenen
Voorzitter Codegroen vzw
Quadclub 'De Veluwse Zandhappers'

http://www.youtube.com/user/16467
https://picasaweb.google.com/eversteeg700
Moorverken
Quadrider
Quadrider
Berichten: 406
Lid geworden op: di 19 dec, 2006 19:28
Locatie: Raptorgem
Contacteer:

Re: De-Croo gaat strijd aan met quads...

Bericht door Moorverken »

Alweer geen dialoog! :(

Zien jullie het zitten om allemaal een mailtje te sturen, om ons gedacht eens te zeggen (weliswaar op een beleefde manier), tegen onze beste vriend Herman?
herman@decroo-desguin.be

Post hier dan een kopie van uw mailtje.
http://www.demoorverkens.net

Moor, moor en nog eens moor...
Yamaha Raptor 700R SE :quad:
Gebruikersavatar
Denus
Quadrider
Quadrider
Berichten: 420
Lid geworden op: zo 07 sep, 2008 12:44
Locatie: Grootebroek (West Friesland)
Contacteer:

Re: De-Croo gaat strijd aan met quads...

Bericht door Denus »

Dat is inderdaad wat ik al voorstelde in een andere topic omtrent De Croo met z'n quadverbod.
Als hij direct in contact komt met de quad gebruikers zal hij misschien beter begrijpen hoe het zit.

Maar stuur geen onzin, en zeker geen gevloek, want dat is voor hem een stok tussen de deur en daarbij loopt onze imago (die al niet tè best is kennelijk) weer een deuk op.

Wees verstandig, maak er een goed verhaal van (diplomatie).
Gebruikersavatar
cyberdrone
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1022
Lid geworden op: zo 18 feb, 2007 20:59
Locatie: meldert

Re: De-Croo gaat strijd aan met quads...

Bericht door cyberdrone »

Mooi idee, maar ik zou code groen dit laten oplossen ..
"Dip me in chocolate and throw me to the lesbians"
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KQ 450 Efi 4x4, 25" Maxxis Ceros , 2.3 Superwinch, EPI Clutchkit, colpin handguards, AXP skidplates
cyclonedriver
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 656
Lid geworden op: vr 09 mei, 2008 11:43

Re: De-Croo gaat strijd aan met quads...

Bericht door cyclonedriver »

had gisteren al een mail gestuurd

geachte Minister,

eerst was u tegen de motorrijders die langs de vlaamse ardennen passeren en nu bent u ook tegen de quads die in de veldwegen passeren. ik heb het intervieuw gezien op tv en u moest beschaamd zijn ! die sporen zijn helemaal niet van quads ! waar blijven de beloofde crossterreinen (2 per provincie) ? t'probleem zou direkt opgelost zijn nietwaar ? dan kunnen de paarden en de traktoren de veldwegen verder "vernielen"
gerritds
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 42
Lid geworden op: vr 16 mei, 2008 21:57

Re: De-Croo gaat strijd aan met quads...

Bericht door gerritds »

EEE manne,

zo agressief tegenover de ruiters.... :verymad:

Ik rij zowel te paard als met de quad en dat is toch perfect te combineren. De veldwegen zijn van iedereen en ik vind dat iedereen zijn sport erop mag uitoefenen. Maar ik vind als je met de quad gelijk welk dier nadert op je gemak moet zijn en inhouden en zeker geen gas staan geven. Ik heb als ruiter enorm respect voor de quad en endurorijder als die stilletjes passeren of zelfs effe stil leggen tot ik gepasseerd ben. Ik ben al genoeg quadrijders tegengekomen te paarden en als je dan effe met hen praat en zegt dat ge het respecteert, dan krijg je wederzijds respect en dat is toch belangrijk denk ik! Ik ben ook al zotten tegen gekomen, die niet snel en gevaarlijk genoeg kunnen passeren en totaal gen rekening houden me de omgeving. Ik vind het erg dat zo een paar "apen" het dan voor al de rest verkloten, die zen hobby wel op een leuke manier wil uitoefenen. Die rotte appels mogen er van mij dan ook direct uit de quadwereld gehaald worden!

Gelukkig zijn de meeste quad-en endurorijders, mensen die respect hebben voor anderen en daar zijn we allen heel blij om!!!! :afgestudeerd:


Mvg

Gerrit de quadrijder en ruiter... :crosser:
Voor alle grond- en afbraakwerken, transport, containers, recyclagecentrum en zand uit eigen groeve. één adres!

http://www.zandgroeven-roelants.be/
Plaats reactie