Pagina 2 van 4
Geplaatst: za 21 jun, 2003 18:39
door B@ckBone
Teunie,
Vrij simpel , kijk eens als je beschermingsplaatje aan je uitlaat ( tegen de motor ) wel vast zit....
Dit is meestal 99 % de oorzaak bij metaal rammel geluisen in hoge toeren ...
En don't worry , ik zal je eens op de mijne laten rijden de volgende keer zodat je een gedacht hebt van wat normaal gerammel is ...
En anders kom je eens op een avond langs , dan kijken we er samen eens naar
Geplaatst: za 21 jun, 2003 18:53
door Teunie
B@ckBone schreef:Teunie,
Dit is meestal 99 % de oorzaak bij metaal rammel geluisen in hoge toeren ...
In hoge toeren loopt ie juist goed, het is enkel van wisselingen van half naar vol gas onder belasting.
Zal toch het plaatje checken bij de uitlaat.
Maar dit geluid was er in het begin niet, is ontstaan na onze Ardennenrit. (na circa 180km)
O en bedankt voor het aanbod, zal dat nog wel eens doen in de vakantie ofzo.
Er moet in ieder geval nog een nieuwe pakking onder het kleppendeksel want hij lekt nu olie daar en dat kan niet zo horen...
Geplaatst: zo 22 jun, 2003 07:54
door elsinore
detonatie kan toch door een verkeerde (te arme) jetting worden veroorzaakt !!!!
een te kleine sproeier geeft te weing brandstof ten opzichte van de aangezogen lucht door waardoor het grootstse gedeelte van de verbranding voor of tijdens TDC (Top dead center) oftewel zuiger in top is, waardoor je zuiger te vroeg piekdruk krijgt (=DETONATIE)gevolg is dat de zuiger zeer heet wordt en gaat verbranden, ik heb hier nog wel een zuigertje staan met een gat zo groot dat er een bougie door heen kan.
big end en top lager slijten als een "jekko" en cylinder wand wordt er niet beter van, met een beetje pech wordt ie vernield.
te laag octaan gehalte of een te vroege onsteking geeft zelfde effect;
(hoe hoger het oktaangehalte, hoe hoger de toelaatbare compressie)
kortom als je een te laag oktaangehalte rijdt, begint de verbranding al vrij snel en kan er weer detonatie onstaan.
detonatie geeft een ratelend ping geluid bij hogere toeren onder belasting.
kijk naar de bougie:
-porcelein bruin of donker bruin, gelukkig dat is goed !
- is het porcelein wit dan zijn er problemen maar misschien nog op tijd !
-zit er zilverkleurig materiaal aan , nou dan is dat je zuiger ! te laat !
-is ie goed van kleur kijk dan naar de bovenkant van de centerelectrode
zitten er hele kleine zilveren balletjes op; ook fout!
dit is een komplexe materie en ik hoop voor je dat het een los onderdeel aan de buitenkant van je quad is.
laat maar weten wat je ondekt en rij voorlopig maar op 98 octaan
ik las net dat het van half naar volgas is, probeer eens je gasnaald van de carburateur een clipje hoger te zetten, hierdoor geeft ie net wat meer benzine op dat moment.
mark

Geplaatst: ma 23 jun, 2003 17:11
door Ralph
Je zei dat je quad trilt als je van lage naar hogere toeren gaat, dat is het moment waarop hij het meest trilt. Dus dan maar hopen op een loszittend iets

Heb je al geprobeerd zonder kappen?
Geplaatst: ma 23 jun, 2003 17:34
door Teunie
Nope nog geen tijd gehad...
Maar als ik volgas geef dan verandert het toerental nog niet direct maar hoor ik wel het vreemde geluid al.
Maar hij loopt verder gewoon goed, dus ik niet meer volgen kunnen.
Geplaatst: do 26 jun, 2003 21:42
door Daan
En Teun? Nog wat uit kunnen proberen?
Geplaatst: do 26 jun, 2003 21:44
door Teunie
Nee, tentamens.................
Morgen ff stukje gassen misschien!
Ik zie trouwens net je ondertitel, zo vet!

Geplaatst: wo 02 jul, 2003 11:56
door Daan
En? Nog steeds een rammel?
Geplaatst: wo 02 jul, 2003 13:15
door Teunie
Ja, en ik heb nog steeds niet kunnen vinden waar t vandaan komt. Het is in ieder geval nog niet erger geworden en hij loopt opzich goed, heb met Hans nog veel km gemaakt zonder problemen...
Geplaatst: wo 02 jul, 2003 21:17
door B@ckBone
Teunie , kan ook aan je ketting liggen !! Bij mij rammellen deze ronde busjes tussen de keeting in de hoge toeren ook als een raastige zot !
Geplaatst: wo 02 jul, 2003 22:45
door Daan
Kan het inderdaad ook nog zijn, Teunie. Ik dat 'probleem' ook: een van de kettinggeleiders rolt bij mij tegen een lasje aan en veroorzaakt een ratel.
Geplaatst: vr 04 jul, 2003 18:37
door JAN15-10
Alles over motor storingen (2 & 4-takt ) en de mogelijke oorzaken daarvan. (ook rammeltjes in de motor )
http://home.planet.nl/~ekartmvd/16_motorstoring.htm
Jan

Geplaatst: zo 06 jul, 2003 23:14
door Ralph
Hee dat is een handige lange lijst

Geplaatst: za 12 jul, 2003 17:42
door Teunie
Thenk joe very mutsj.
Geplaatst: za 12 jul, 2003 17:48
door JAN15-10
In Engeland op vakantie geweest Teun
Je klinkt weer erg opgefrist
Jan
