Levensbelangrijke tip voor YFZ rijders.
No Limit YFZ schreef:Quad is bij mij niet geblokkeerd, maar ging zo vlug dat ik niet weet wat er juist gebeurd is, misschien heb ik in reflex wel koppelingshendel ingetrokken.Hellracer schreef:Na deze topic zullen er vele die het lezen geen YZF450 kopen naar mijn mening amaai zeg.
Nog goed dat ik de baja gekocht heb, heb er al 420km gereden op kleine 2 weken dus en deze motoren zijn bulletproof en gaan ook goed voort.
Wat gebeurt er al je 100km/h rijd en kan dan de piston afbreken en je quad volledig blokkeren????
Ik zal dan mijn collega op de hoogte brengen
Omwille van die piston kwestie zou ik niet laten om YFZ te kopen, het blijft dé quad van 't moment, zeker van de fabrieksmodellen. Zonder discussie, resultaten bewijzen zich !
Nicolas,
Voor mij is dit ook de quad die goed presteert maar als negatief voordeel is het dan kosten natuurlijk ,waarom kan het nooit zo mooi zijn van presaties en duurzaam
Power is silver!
But handling is gold!!
Hellracer it's me!!
GASGAS 450 Power !!!
But handling is gold!!
Hellracer it's me!!
GASGAS 450 Power !!!
-
- Quadrunner
- Berichten: 873
- Lid geworden op: do 28 aug, 2003 16:06
- Locatie: grimbergen
- Contacteer:
-
- Quad GOD
- Berichten: 7138
- Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
- Locatie: Beselare
- Contacteer:
Gewoon onderhoud is een nieuwe piston van 160 en wat dichtingen en het werk, reken een 250-300 €.
Als de boel kapot draait heb je : titanium kleppen vervangen, piston, segmenten, dichtingen, cilinderblok (niet mogelijk om bus te steken), krukas balanceren, bièle en rollementen krukas
Ongeveer raming ronde de 1500-2000 €
Als de boel kapot draait heb je : titanium kleppen vervangen, piston, segmenten, dichtingen, cilinderblok (niet mogelijk om bus te steken), krukas balanceren, bièle en rollementen krukas
Ongeveer raming ronde de 1500-2000 €
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
-
- Quadrunner
- Berichten: 873
- Lid geworden op: do 28 aug, 2003 16:06
- Locatie: grimbergen
- Contacteer:
-
- Quad GOD
- Berichten: 7138
- Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
- Locatie: Beselare
- Contacteer:
Uitboren kan niet en hoeft niet, gewoon tijdig vervangen zodat cilinder niet kapot is.Ludovic 250 schreef:kun je ook niet late uitbore?en dan gewoon ander kleppe enzo,maar je met hem niet laten kapot draaie hé,alles op tijd vervange
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
-
- Quad GOD
- Berichten: 7138
- Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
- Locatie: Beselare
- Contacteer:
Teunie, zou met toch niet in onschadelijk achten mocht ik in jouw plaats zijn. Toch jaarlijks eens piston laten controleren, ook op de Z/KFX, is ook afgeleid van crosser dus is het niet veel anders. Werkt ook met Nickasil cilinder.
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
het gebeurt in de racerij nogal eens dat er zo nauw wordt getuned voor max vermogen dat het leidt tot detonatie in een bepaald toerenbereik bij een kleine verandering van omgeving, hierbij moet je denken aan een daling van omgevingstemperatuur, een brandstof met net een slechtere kwaliteit, verandering van luchtfilter, warmere bougie enz enz.
hierdoor ontstaat langzaam maar zeker pistonpin slap, oftewel een (in kleine mate) ovaal worden van het zuigerpen gat of een rap slijtend wristpin lager, hierdoor onstaat er een soort of hamerslag wat kan resulteren in afgescheurde zuigers of gebroken drijfstangen, bigend lager versleten enz enz.
meestal gevolg van zogenaamd tunen, waarbij max vermogen uit een machine gehaald dient te worden, maar waarbij teveel veranderingen in een keer worden doorgevoerd en de tuner en/of eigenaar eigenlijk door de bomen het bos niet meer ziet. kapotsleutelen of knoeitunen noemen wij dit.
is altijd jammer en kost nodeloos veel geld.
(voor de middenstand is dit echter erg aantrekkelijk, ga vooral door)
hierna is het in meeste gevallen zo dat de machine nooit meer zo mooi zal presteren al voorheen en vaak een "lekkende rammelbak" wordt.
in peakperformance is altijd een safetyfactor in acht genomen als het om professionele monteurs gaat.
hierdoor ontstaat langzaam maar zeker pistonpin slap, oftewel een (in kleine mate) ovaal worden van het zuigerpen gat of een rap slijtend wristpin lager, hierdoor onstaat er een soort of hamerslag wat kan resulteren in afgescheurde zuigers of gebroken drijfstangen, bigend lager versleten enz enz.
meestal gevolg van zogenaamd tunen, waarbij max vermogen uit een machine gehaald dient te worden, maar waarbij teveel veranderingen in een keer worden doorgevoerd en de tuner en/of eigenaar eigenlijk door de bomen het bos niet meer ziet. kapotsleutelen of knoeitunen noemen wij dit.
is altijd jammer en kost nodeloos veel geld.
(voor de middenstand is dit echter erg aantrekkelijk, ga vooral door)
hierna is het in meeste gevallen zo dat de machine nooit meer zo mooi zal presteren al voorheen en vaak een "lekkende rammelbak" wordt.
in peakperformance is altijd een safetyfactor in acht genomen als het om professionele monteurs gaat.
-
- Quad GOD
- Berichten: 7138
- Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
- Locatie: Beselare
- Contacteer:
Zoals reeds eerder gemeld waren mijn mods minimaal : uitlaat, nokkenas YZ en juiste sproeiers gestoken in combinatie met K&N filter.keesie schreef:het gebeurt in de racerij nogal eens dat er zo nauw wordt getuned voor max vermogen dat het leidt tot detonatie in een bepaald toerenbereik bij een kleine verandering van omgeving, hierbij moet je denken aan een daling van omgevingstemperatuur, een brandstof met net een slechtere kwaliteit, verandering van luchtfilter, warmere bougie enz enz.
hierdoor ontstaat langzaam maar zeker pistonpin slap, oftewel een (in kleine mate) ovaal worden van het zuigerpen gat of een rap slijtend wristpin lager, hierdoor onstaat er een soort of hamerslag wat kan resulteren in afgescheurde zuigers of gebroken drijfstangen, bigend lager versleten enz enz.
meestal gevolg van zogenaamd tunen, waarbij max vermogen uit een machine gehaald dient te worden, maar waarbij teveel veranderingen in een keer worden doorgevoerd en de tuner en/of eigenaar eigenlijk door de bomen het bos niet meer ziet. kapotsleutelen of knoeitunen noemen wij dit.
is altijd jammer en kost nodeloos veel geld.
(voor de middenstand is dit echter erg aantrekkelijk, ga vooral door)
hierna is het in meeste gevallen zo dat de machine nooit meer zo mooi zal presteren al voorheen en vaak een "lekkende rammelbak" wordt.
in peakperformance is altijd een safetyfactor in acht genomen als het om professionele monteurs gaat.
Door verschillende bronnen is mij bevestigd dat je om de 30 u moet vervangen, tuning of geen tuning. Als je de 450 vergelijkt met een Raptor 660 of Raptor 350 dan is die al volop getuned van fabriek uit.
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
ik heb uit uw posts begrepen dat u ook een variabele onstekings vervroeger, (cdi) kort hebt geprobeerd maar hieruit geen vermogenswinst kon opmaken.
dit gebrek aan verhogen van koppelcurve is vreemd, maar hierdoor kan opgemaakt worden dat dit door detonatie eventueel kan zijn geremd.
het gebeurt op het circuit zelfs met zeer, zeer ervaren rijders dat er detonatie onstaat omdat men gewoonweg het uiterste uit de machine wil halen.
een anti-knock sensor of egt (uitlaatgas temperatuurmeter) is het enige middel om dit te constateren.
dit gebrek aan verhogen van koppelcurve is vreemd, maar hierdoor kan opgemaakt worden dat dit door detonatie eventueel kan zijn geremd.
het gebeurt op het circuit zelfs met zeer, zeer ervaren rijders dat er detonatie onstaat omdat men gewoonweg het uiterste uit de machine wil halen.
een anti-knock sensor of egt (uitlaatgas temperatuurmeter) is het enige middel om dit te constateren.