Pagina 2 van 5

Geplaatst: di 22 jun, 2004 11:26
door Hanzie
yfz blijft de quad! maar niet voor een recreatie-rijder, die gaat die kosten echt niet neertellen elk jaar...

Geplaatst: di 22 jun, 2004 12:15
door Hellracer
No Limit YFZ schreef:
Hellracer schreef:Na deze topic zullen er vele die het lezen geen YZF450 kopen naar mijn mening amaai zeg.
Nog goed dat ik de baja gekocht heb, heb er al 420km gereden op kleine 2 weken dus en deze motoren zijn bulletproof en gaan ook goed voort.

Wat gebeurt er al je 100km/h rijd en kan dan de piston afbreken en je quad volledig blokkeren????
Ik zal dan mijn collega op de hoogte brengen :twisted: :evil:
Quad is bij mij niet geblokkeerd, maar ging zo vlug dat ik niet weet wat er juist gebeurd is, misschien heb ik in reflex wel koppelingshendel ingetrokken.

Omwille van die piston kwestie zou ik niet laten om YFZ te kopen, het blijft dé quad van 't moment, zeker van de fabrieksmodellen. Zonder discussie, resultaten bewijzen zich !

Nicolas,

Voor mij is dit ook de quad die goed presteert maar als negatief voordeel is het dan kosten natuurlijk ,waarom kan het nooit zo mooi zijn van presaties en duurzaam :)

Geplaatst: di 22 jun, 2004 12:21
door Ludovic 250
als dat een 1500 a 2000 euro kost wat moet je dan allemaal al veranderen?gans de cilinder,kleppen,...?

Geplaatst: di 22 jun, 2004 12:46
door No Limit W-tec
Gewoon onderhoud is een nieuwe piston van 160 en wat dichtingen en het werk, reken een 250-300 €.

Als de boel kapot draait heb je : titanium kleppen vervangen, piston, segmenten, dichtingen, cilinderblok (niet mogelijk om bus te steken), krukas balanceren, bièle en rollementen krukas

Ongeveer raming ronde de 1500-2000 €

Geplaatst: di 22 jun, 2004 14:53
door Ludovic 250
kun je ook niet late uitbore?en dan gewoon ander kleppe enzo,maar je met hem niet laten kapot draaie hé,alles op tijd vervange :wink:

Geplaatst: di 22 jun, 2004 17:17
door No Limit W-tec
Ludovic 250 schreef:kun je ook niet late uitbore?en dan gewoon ander kleppe enzo,maar je met hem niet laten kapot draaie hé,alles op tijd vervange :wink:
Uitboren kan niet en hoeft niet, gewoon tijdig vervangen zodat cilinder niet kapot is.

Geplaatst: di 22 jun, 2004 17:32
door Teunie
Mwahahhahaha 60 uur met 1 zuiger.....lekker quadje. Ben ik ff blij met mn KFX!

Geplaatst: di 22 jun, 2004 17:37
door No Limit W-tec
Teunie, zou met toch niet in onschadelijk achten mocht ik in jouw plaats zijn. Toch jaarlijks eens piston laten controleren, ook op de Z/KFX, is ook afgeleid van crosser dus is het niet veel anders. Werkt ook met Nickasil cilinder.

Geplaatst: di 22 jun, 2004 18:08
door SlOoT
Is er geen aftermarket piston die langer mee gaat ?

Geplaatst: di 22 jun, 2004 18:21
door Linhai

Geplaatst: di 22 jun, 2004 18:48
door keesie
het gebeurt in de racerij nogal eens dat er zo nauw wordt getuned voor max vermogen dat het leidt tot detonatie in een bepaald toerenbereik bij een kleine verandering van omgeving, hierbij moet je denken aan een daling van omgevingstemperatuur, een brandstof met net een slechtere kwaliteit, verandering van luchtfilter, warmere bougie enz enz.

hierdoor ontstaat langzaam maar zeker pistonpin slap, oftewel een (in kleine mate) ovaal worden van het zuigerpen gat of een rap slijtend wristpin lager, hierdoor onstaat er een soort of hamerslag wat kan resulteren in afgescheurde zuigers of gebroken drijfstangen, bigend lager versleten enz enz.

meestal gevolg van zogenaamd tunen, waarbij max vermogen uit een machine gehaald dient te worden, maar waarbij teveel veranderingen in een keer worden doorgevoerd en de tuner en/of eigenaar eigenlijk door de bomen het bos niet meer ziet. kapotsleutelen of knoeitunen noemen wij dit.
is altijd jammer en kost nodeloos veel geld.

(voor de middenstand is dit echter erg aantrekkelijk, ga vooral door)

hierna is het in meeste gevallen zo dat de machine nooit meer zo mooi zal presteren al voorheen en vaak een "lekkende rammelbak" wordt.

in peakperformance is altijd een safetyfactor in acht genomen als het om professionele monteurs gaat.

Geplaatst: di 22 jun, 2004 18:56
door B@ckBone
bij honda 450 wordt in de cross al om de 20 uur aangeraden om piston te vervangen bij de CRF450

Geplaatst: di 22 jun, 2004 19:00
door SlOoT
Nou wij zijn in ieder geval geen knoeituners !!! Mijne Dale is nog 100% nieuwstaat. :wink: (behalve de uitlaatpijp vanwege het lawaai, dus we zijn eigenlijk DOWNtuners :wink: :lol: :lol: )

Geplaatst: di 22 jun, 2004 19:15
door No Limit W-tec
keesie schreef:het gebeurt in de racerij nogal eens dat er zo nauw wordt getuned voor max vermogen dat het leidt tot detonatie in een bepaald toerenbereik bij een kleine verandering van omgeving, hierbij moet je denken aan een daling van omgevingstemperatuur, een brandstof met net een slechtere kwaliteit, verandering van luchtfilter, warmere bougie enz enz.

hierdoor ontstaat langzaam maar zeker pistonpin slap, oftewel een (in kleine mate) ovaal worden van het zuigerpen gat of een rap slijtend wristpin lager, hierdoor onstaat er een soort of hamerslag wat kan resulteren in afgescheurde zuigers of gebroken drijfstangen, bigend lager versleten enz enz.

meestal gevolg van zogenaamd tunen, waarbij max vermogen uit een machine gehaald dient te worden, maar waarbij teveel veranderingen in een keer worden doorgevoerd en de tuner en/of eigenaar eigenlijk door de bomen het bos niet meer ziet. kapotsleutelen of knoeitunen noemen wij dit.
is altijd jammer en kost nodeloos veel geld.

(voor de middenstand is dit echter erg aantrekkelijk, ga vooral door)

hierna is het in meeste gevallen zo dat de machine nooit meer zo mooi zal presteren al voorheen en vaak een "lekkende rammelbak" wordt.

in peakperformance is altijd een safetyfactor in acht genomen als het om professionele monteurs gaat.
Zoals reeds eerder gemeld waren mijn mods minimaal : uitlaat, nokkenas YZ en juiste sproeiers gestoken in combinatie met K&N filter.

Door verschillende bronnen is mij bevestigd dat je om de 30 u moet vervangen, tuning of geen tuning. Als je de 450 vergelijkt met een Raptor 660 of Raptor 350 dan is die al volop getuned van fabriek uit.

Geplaatst: di 22 jun, 2004 19:24
door keesie
ik heb uit uw posts begrepen dat u ook een variabele onstekings vervroeger, (cdi) kort hebt geprobeerd maar hieruit geen vermogenswinst kon opmaken.
dit gebrek aan verhogen van koppelcurve is vreemd, maar hierdoor kan opgemaakt worden dat dit door detonatie eventueel kan zijn geremd.

het gebeurt op het circuit zelfs met zeer, zeer ervaren rijders dat er detonatie onstaat omdat men gewoonweg het uiterste uit de machine wil halen.

een anti-knock sensor of egt (uitlaatgas temperatuurmeter) is het enige middel om dit te constateren.