Re: Bashan BS250S-11B !!!
Geplaatst: wo 03 jun, 2009 13:04
bij alg had ik al meteen gebeld , heb hun ook ernaa ff mailtje gestuurt waar ik nu op wacht , want ik moetne kijken of die passen
voor de mensen die willen weten of het past , de veren passen , zijn de zelfdetomas schreef:smalliej zou je dat wel doen chineese onderdelen op je barossa
hele nette review complumenten! nu weet iedereen wat er wel aan deugt en wat niet. danke sir!!ODN schreef:Heb me dus de Bashan 250cc aangeschaft en hier even een kleine review.
Nadelen:
- hier en daar slordig afgewerkt
- remmen zijn maar slappe vodden (of ze er nu aan zijn of niet maakt niet veel uit)
- de shoke komt steeds zelf terug en je moet deze dus blijven vasthouden
- de parkeerrem werkt niet
- digitale kilometerteller slaat af en toe eens tilt
- ketting en schijfrem hangen heel dicht tegen de grond wat niet te doen is in veldwegen met spoorvorming
- op minder deftige wegen met bulten en putten onstabiel
- warm start hij heel slecht
Voordelen:
- mooie offroad banden
- op vlakke wegen redelijk stabiel
- de prijs
- koud start hij direct
- het plezier
- het uiterlijk
Over het algemeen een degelijke quad (tot hiertoe toch), zeker om mee te beginnen. Wel niet vergeten dat het chinees is en dat je er anders mee moet omgaan. Zo liet ik mijn helm op het zadel liggen en stond er een mooie afdruk in. Effe in de zon laten staan en de afdruk verdween gelukkig weer. Deze morgen had hij ook olie gelekt (paar druppels, reden onbekend).
Het inrijden is redelijk lastig. Ik ga hem rustig inrijden, laag in toeren, lage snelheden. Op de Bashan zelf staat niet meer dan 25 miles/h. Dat is 37,5 km/h wat bijna niet te doen is. In derde geeft dat 4500 toeren. Lager begint hij raar te doen.
Ik weet wel niet hoeveel toeren je ongeveer mag halen bij het inrijden op een rustige manier. Nu zit ik altijd tussen de 4000 en de 4500. Hoger ga ik niet, lager kan ik niet. Iemand die effe kan zeggen of dit goed is??? Heb er wel al eens 50 mee gereden omdat ik hem anders niet naar 4de kan krijgen.
Zoals ik al zei gaat hij om slechte wegen beginnen slingeren van links naar recht of afwijken naar één kant. Het enige wat je dan kan doen is remmen want je krijgt hem bijna niet meer recht (kan ook aan mijn stuurkunsten liggen ).
De offroad banden zijn echt degelijk en banen zich een weg door bijna alle soorten grond. Op de vlakke wegen zijn ze stabiel.
Het trillen van de quad valt ook heel goed mee. Vooral de spiegels hebben er last van, de rest niet. Ook alle schroeven blijfen goed vast (behalve deze van nummerplaat).
Het digitale kilometertellertje slaat af en toe tilt. Elke keer bij het schakelen begint het lampje van de naftebak te branden terwijl deze vol is Ik hoop dat het effectief ook gaat branden als hij daadwerkelijk leeg is (waarschijnlijk zal het dan niet banden). Ook de afwerking van deze teller is slordig. De knoppen staan schots en scheef en in het donker is de verlichting ervan maar triestig.
Kortom een leuke quad voor elke beginner die geen pietje precies is wat betreft krassen en slordige afwerking.
Waarom ik deze bashan gekocht heb? Ik Ben nu 25 en wil al van mijn 16de een quad! (op mijn 16de had ik een aprilia 50cc racer). Jaren en jaren zat ik me blind te staren op de dure modellen zoals yamaha enz. Tot ik Bashan tegen kwam. Betaalbaar en mijn 'droom' was al wat dichter bij. Binnen een paar jaar hoop ik me een te kunnen aanschaffen op het gedacht van een raptor 700. We zijn dan ook al wat jaartjes ouder
henry schreef:Hier wat foto,s
Veranderde ophanging achter, is nu een stuk lager, en stabieler.
En een dikkere ketting.
Accu zit nu onder je kont, komt nu bijna geen smeer meer bij
Dit is de eerste, bij ALG gekocht, deze heeft op de beurs in Keulen gestaan.