Pagina 2 van 2
Re: Hulp nodig meer vermogen achteruit dan vooruit??
Geplaatst: za 06 jun, 2009 11:50
door oxb
mx jake schreef:een reaktie of wat geleden schrijf je, dat de tank zo vet als bagger is
kan me niet voorstellen dat het om een 125cc 2takt gaat
de meeste van dat soort quads is 4takt
Klopt maar omdat het een nieuwe quad betreft ga ik ervan uit dat dat gedaan is om de benzine vetter te houden ivm inrijden

.
Re: Hulp nodig meer vermogen achteruit dan vooruit??
Geplaatst: za 06 jun, 2009 18:50
door Vrooooom
Heeft um wel eens van dry-sump smering gehoord? Ik weet niet of je de olie bij de benzine moet gieten. Of dat je een apart olietankje hebt. De blokken van 110cc zijn in vergelijking luier dan een 125cc, terwijl het toch niet veel sheelt in cc's.
Je kan inderdaad een ander tandwiel nemen. Het is simpel, groter achterop is meer snelheid, kleiner achterop is meer acceleratie. Maar niet meer koppel! Logisch, natuurlijk.
Als je iets over opvoeren wil weten? Vraag het!

Re: Hulp nodig meer vermogen achteruit dan vooruit??
Geplaatst: za 06 jun, 2009 21:11
door oxb
Ik hoef de benzine niet te smeren aangezien een 4-takt zo niet werkt, maar om de boel in te laten lopen is het wel beter als de benzine wat vettig is.
Vandaar dat ik ervan uit ga dat het fabriek af standaard in de tank gemikt wordt, zodat je de eerste paar tankies vettige benzine hebt.
De grap is dat ik voordat ik in de gaten had dat er al olie in de tank zat ik zelf al wat mengolie erin gemikt heb, het kan dus best zijn dat de benzine nu gewoon erg vet is waardoor hij ook minder zal trekken.
Ga gewoon de vertanding wijzigen en kijken of dat wat helpt want het zou wel leuk zijn als hij ook in zand kan rijden ipv alleen asfalt of gras
Gr Oscar
Re: Hulp nodig meer vermogen achteruit dan vooruit??
Geplaatst: za 06 jun, 2009 21:56
door mx jake
[quote="Vrooooom"]Heeft um wel eens van dry-sump smering gehoord? Ik weet niet of je de olie bij de benzine moet gieten. Of dat je een apart olietankje hebt. De blokken van 110cc zijn in vergelijking luier dan een 125cc, terwijl het toch niet veel sheelt in cc's.
he vrooooom kan je eens wat meer vertellen over "dry-sump smering" wat is het, en hoe werkt het
Re: Hulp nodig meer vermogen achteruit dan vooruit??
Geplaatst: zo 07 jun, 2009 20:43
door Vrooooom
Dry sump smering is vogens velen niet meer dan olie bij de benzine kieperen. Niet te veel! De olie gaat door kanalen, en langs draaiende delen, en zo smeert hij de boel. Er zit boven wel een olietankje daarin komt de olie die de pomp vanonder de krukas zuigt naar de tank. Hij hoort het ook weer rond te pompen met een andere pomp. Het blok kan laag geplaats worden, er hoeft geen groot carter onder de motor.
Re: Hulp nodig meer vermogen achteruit dan vooruit??
Geplaatst: zo 14 jun, 2009 09:15
door oxb
Heb gisteren een 12 tands tandwiel gemonteerd, gaat nu stukken beter met de trekkracht
Snelheid uiteraard in moeten leveren maar dat is geen probleem.
Van mij mag hier een slotje op, bedankt voor de ondersteuning.
Mvg Oscar.
Re: Hulp nodig meer vermogen achteruit dan vooruit??
Geplaatst: zo 14 jun, 2009 16:39
door Vrooooom
Als je toch niet hard hoeft te gaan, waarom zou je dan niet voor meer trekkracht gaan. Dat het is een verstandige keuze wat je gedaan hebt. Groetjes.