Pagina 2 van 2
Geplaatst: ma 28 jun, 2004 18:34
door Ralph
Nevermind.
Geplaatst: ma 28 jun, 2004 20:39
door Frank MB
ATF Dexron 2 gebruiken van putoline dat is de beste olie voor een 2takt, is namelijk gemaakt voor behoudt van je koppelingsplaten.
Geplaatst: ma 28 jun, 2004 21:05
door keesie
ATF, automatic transmission fluid
viscositeit is belangrijk omdat het terreingewicht van een quad relatief hoog is.
in lichtere crossmotoren, 80, 125 cc's wordt door wedstrijdrijders soms atf gebruikt en gaat goed omdat het eigen gewicht laag is.
een "te" dunne olie kan bij zware belastingen leiden tot pitting van tandwielvlakken.
voor een blaster adviseren ze een 80w viscositeit, dat zal een 10w40 zijn.
Geplaatst: ma 20 sep, 2004 21:45
door Dennis BL@STER
Hoe kan je het oliepeil meten?
Geplaatst: ma 20 sep, 2004 21:48
door Ralph
Er zit een kijk-glaasje aan de zijkant van het blok.
Geplaatst: ma 20 sep, 2004 22:05
door Dennis BL@STER
Dat kijkglaasje heb ik ook al ontdekt, maar ik zie er weinig doorheen.
Moet deze olie vaak bijgevuld/vervangen worden?
Geplaatst: di 21 sep, 2004 15:09
door Obsession
Dennis BL@STER schreef:Dat kijkglaasje heb ik ook al ontdekt, maar ik zie er weinig doorheen.
Moet deze olie vaak bijgevuld/vervangen worden?
ik zie er ook niets door maar ik rijd nu al 1j met zelfde olie en het word dringend tijd dak die es vervang
Geplaatst: di 21 sep, 2004 15:34
door Ralph
Om de ... uur, ik heb geen idee hoeveel. Ligt er aan hoe veel je er mee rijd en hoe intensief.
Geplaatst: di 28 dec, 2004 13:44
door Ravebicky
dag,
ik heb ook nog een vraag ivm transmissieolie. Ik heb hier nog verschillende bussen staan van de scoot. Dat is 10W30 - 80W. Dat zou normaal dan goed moeten zitten volgens de blastermanual(raden 10w30 aan),maar er staat nog bij:
" De smeerolie voor versnellingsbakken met geïntegreerde koppeling voor bromfietsen met 2-taktmotoren"
Nu wou ik die gebruiken voor de blaster,maar weet niet of deze een geïntegreerde koppeling heeft
