Rino jetting

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
ronnieb
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 625
Lid geworden op: wo 07 mei, 2003 23:10
Locatie: Rotterdam

Bericht door ronnieb »

ja als em te rijk stond was het geen doen aan van de te rijden
minste ge doortrok aan de gas pruttelde ie. nuja quad van mijne maat staat opgeborgen tot er resultaten zijn van de carb
??????????????????????????????????????????????????????????????
Sg6
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1717
Lid geworden op: ma 05 apr, 2004 18:05
Locatie: W. Vlaanderen

Bericht door Sg6 »

wat bedoel je met ???????????????????????
+++White -Z- Power+++


T0 F@$t F0r Y0u
Ralph
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 9035
Lid geworden op: wo 08 jan, 2003 17:32
Locatie: Groningen, Nederland

Bericht door Ralph »

Dat hij niet snapt waar je over spreekt :lol:
Fré
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2757
Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
Locatie: Wingene (W-Vl), België

Bericht door Fré »

ik heb nochtans alle woordjes in het woordenboek kunnen terugvinden :?
White LTZ-450 - powered by MSD -
ronnieb
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 625
Lid geworden op: wo 07 mei, 2003 23:10
Locatie: Rotterdam

Bericht door ronnieb »

ojajoh
Gebruikersavatar
Rocky
Quadrider
Quadrider
Berichten: 446
Lid geworden op: vr 24 okt, 2003 08:44
Locatie: Halle-Booienhoven (Zoutleeuw)
Contacteer:

Bericht door Rocky »

Te arm mengsel = te heet = risico op vastlopen (te weinig koeling van het verbrande mengsel.

OOk bij 4-takt
<-Kawasaki Brute Force 750 4x4i Silver '06->
DYNOJET Kit - Moose Powerbox - 26" Bighorns - Garmin Streetpilot III deluxe

Visit my site:
http://www.henskens-vanmechelen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Fré
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2757
Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
Locatie: Wingene (W-Vl), België

Bericht door Fré »

dat dacht ik ook Rocky, omwille van dat argument.

Nu, laat de tegenargumenten maar komen :)
White LTZ-450 - powered by MSD -
Ralph
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 9035
Lid geworden op: wo 08 jan, 2003 17:32
Locatie: Groningen, Nederland

Bericht door Ralph »

Alle woorden zijn in het woordenboek te vinden, maar het gaat ook om hoe je ze achterelkaar plaatst.
Sg6
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1717
Lid geworden op: ma 05 apr, 2004 18:05
Locatie: W. Vlaanderen

Bericht door Sg6 »

hehehe,

ben ik niet duidelijk mss :P

excuseer voor mijn plat west vlams gebruk
+++White -Z- Power+++


T0 F@$t F0r Y0u
Gebruikersavatar
Rocky
Quadrider
Quadrider
Berichten: 446
Lid geworden op: vr 24 okt, 2003 08:44
Locatie: Halle-Booienhoven (Zoutleeuw)
Contacteer:

Bericht door Rocky »

Een stukje uit een carburator context:

Contrary to popular belief, most modern motorcycle engines do not have overly lean main jets as they come from the factory. At least those built since the early 1990s. There is no need for one thing, as the majority of EPA type testing is not conducted at wide open throttle or WOT.
Plus, lean WOT operation runs the danger of damaging the engine, something else the factories try to avoid. Many Supersport racers who are required to run pure stock airboxes and exhaust systems will actually decrease main jet sizes slightly in some cases to obtain a little more Power.
This isn't advisable for street use by the way, as conditions vary too much during day to day operation.
<-Kawasaki Brute Force 750 4x4i Silver '06->
DYNOJET Kit - Moose Powerbox - 26" Bighorns - Garmin Streetpilot III deluxe

Visit my site:
http://www.henskens-vanmechelen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Sg6
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1717
Lid geworden op: ma 05 apr, 2004 18:05
Locatie: W. Vlaanderen

Bericht door Sg6 »

en nu in het vlaams want ik begrijp de technische woorden niet :?
+++White -Z- Power+++


T0 F@$t F0r Y0u
Gebruikersavatar
Rocky
Quadrider
Quadrider
Berichten: 446
Lid geworden op: vr 24 okt, 2003 08:44
Locatie: Halle-Booienhoven (Zoutleeuw)
Contacteer:

Bericht door Rocky »

Sg6 schreef:en nu in het vlaams want ik begrijp de technische woorden niet :?
Waar het dus op neer komt, Volle gas rijden, met een te arm mengsel, is een gevaar om de motor te beschadigen.
<-Kawasaki Brute Force 750 4x4i Silver '06->
DYNOJET Kit - Moose Powerbox - 26" Bighorns - Garmin Streetpilot III deluxe

Visit my site:
http://www.henskens-vanmechelen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
keesie
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 634
Lid geworden op: ma 21 jun, 2004 19:59

Bericht door keesie »

wat de heer Ronnieb bedoelt (en waar is) is, dat wanneer een 4 takt blok TE RIJK staat afgesteld, de motor OOK heet kan worden, omdat de verbranding dan te lang gaat duren en niet kan ontsnappen in tegenstelling tot 2 takt waarbij bij na iedere werkslag van de zuiger een uitlaat poort opent voor het verwijderen van verbrandingsgassen en waarbij tegelijkertijd een vers koel brandstof mengsel in de verbrandingskamer wordt gepompt.

waneer 2 of 4 takt te arm staan afgesteld, zullen ze beide "te heet"worden.
4 takt kan deze ongewenste situatie langer verdragen omdat de zuiger en kleppen dmv carterolie gesmeerd worden (wet of dry sump), de 2 takt zal minder lang leven omdat de zuiger en lagers immers gesmeerd worden door het brandstofmengsel voorzien van olie welke in arme toestand te weinig voorhanden is.
pingelen of detoneren is de meest onwenselijke situatie omdat met iedere slag iets kapot gaat, 4 takt zal ook in dit geval het langer uithouden maar uiteindelijk ook begeven.
voordeel van 2 takt: motor beeindigt zeer rap zijn eigen leven maar is over het algemeen voor relatief weinig geld te repareren, 4 takt rijdt misschien de wedstrijd uit maar zal de "baas" dieper in de portemonee doen tasten.

ergo: zorg voor een goede afstelling en niet zo op vermogen getuned, dat een "schaduw voor de zon" de motor laat detoneren. :roll:
Gebruikersavatar
Rocky
Quadrider
Quadrider
Berichten: 446
Lid geworden op: vr 24 okt, 2003 08:44
Locatie: Halle-Booienhoven (Zoutleeuw)
Contacteer:

Bericht door Rocky »

Amen! 8)
<-Kawasaki Brute Force 750 4x4i Silver '06->
DYNOJET Kit - Moose Powerbox - 26" Bighorns - Garmin Streetpilot III deluxe

Visit my site:
http://www.henskens-vanmechelen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie