PROTESTRIT op 4 oktober in ANTWERPEN

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
raptor350
Quadracer
Quadracer

Re: PROTESTRIT op 4 oktober in ANTWERPEN

Bericht door raptor350 »

Ja idd , volledig mee eens , maar ik rijdt ook enkel op afgesloten terreinen en cross parcours.
Het is niet dat ik persoonlijk drift of wheelie op de openbare weg , maar quads maken ze gewoon niet om rustig mee te rijden !

De oorzaak en gevolg worden hier denk ik wat doorheen gezien.

oorzaak : Belgie heeft VEEl TE WEINIG circuits , cross parcours waar mensen met onze hobby zich kunnen uitleven.

gevolg : ze gaan hun 50PK quad van slechts 170kg inschrijven en dan maar op de openbare weg doen , wat ze niet op privé terrein kunnen doen ...

originele quads zijn al niet zo stil en bedenk dan nog eens dat meer dan de helft er sport uitlaten heeft opzitten van rond de 95Db ;-)

Word een beetje de nieuwe ziekte van onze maatschappij , geluidsoverlast , daar draait hem om , of moet ik zeggen egoisme ?
Owner van yamaha raptor350
Freestyle rules :p crosseeuuuhhh ! :D
Haagje
Forum moderator
Forum moderator

Bericht door Haagje »

Luister niet alleen belgie heeft te weinig banen!

Ook nederland!

Check deze personen maar die door de flinken worden aangehouden!

Bullshit!!! ze veroorzaken geen overlast :verymad:
http://www.dumpert.nl/mediabase/646941/ ... _2009.html
Koen Berendsen
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door Koen Berendsen »

cd_BE schreef:
raptor350 schreef:Gaan jullie nu echt blijven zeveren over die "cowboys"
Quads worden voor 2 redenen gekocht:

1) Landbouwquads om mee te werken en / of diepe modder door te rijden.
2) Een sport quad om u mee uit te leven , wheelie's , driften etc ...
Reden 2 mag niet op de openbare weg. En er zijn geen terreinen om het legaal te doen. Door de cowboys die een quad voor optie 2 hebben gekocht zitten wij nu in de problemen.

Je kan moeilijk zeveren over de oorzaak van een probleem. :chagarijn:
Val je zelf niet onder reden 2? Hier altans wel.

Maar waarom controleren ze geen quads? Als ze te hard rijden een boete. Als ze teveel lawaai maken uitlaat in beslag nemen. Etc.
Ja de nieuwe ziekte van de maatschapij is egoisme. Ze klagen al over een windmolen die "geluidoverlast" maakt. Is jhet eens goed voor 't milieu is 't weer niet goed voor de bewoners.
YAMAHA BREEZE 125cc
cd_BE
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door cd_BE »

Koen Berendsen schreef: Val je zelf niet onder reden 2? Hier altans wel.

Maar waarom controleren ze geen quads? Als ze te hard rijden een boete. Als ze teveel lawaai maken uitlaat in beslag nemen. Etc.
Ja de nieuwe ziekte van de maatschapij is egoisme. Ze klagen al over een windmolen die "geluidoverlast" maakt. Is jhet eens goed voor 't milieu is 't weer niet goed voor de bewoners.
Ik val niet onder reden 2. Tot op de dag van vandaag en in de toekomst heb ik me met mijn quad altijd aan de regels gehouden.

Dus als je met een elektrische quad gaat rijden, dan is het wel goed? Zowel voor het milieu als voor de omgeving. Enige nadeel die dingen gaan maar 40km/h.
SMC 200 groen dat is mijn quadje, je moet laag beginnen hé
Zakie
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Zakie »

Die mensen denken alleen aan zichzelf , TERING POPO! allemaal kut mensen , de 30% procent die gek doen in het verkeer met hun motoren en quads verpesten het allemaal for de 70% , daarom denken mensen gelijk ooh een motor , quad rijder <-- tis een boosdoener..... Ik ga kijken als ik naar die protest kan komen maar helaas niet met quad... en for de cowboys ik schaam me for hun... en dat dumpert videotje die agenten hadden geldt nodig maar weten niet dat ze nu nog meer zijn gehaat.

Eind Punt pff wat maakte dat videotje me kwaad :x
Al is het nacht zo donker , een Quad zie je toch nooit lopen
jeroenkingquad700
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door jeroenkingquad700 »

Beste quadliefhebber,

Ondertussen is het al 3 maand geleden dat burgemeester Janssens in Antwerpen een verbod uitvaardigde voor Quads en Buggy's.
Ook alle veldwegen werden verboden terrein.
Diverse uitnodigingen van de media aan het adres van dhr Janssens bleven onbeantwoord, waardoor het probleem heel snel uit de dagelijkse actualiteit was verdwenen. Steeds meer steden zoeken ondertussen verwoed naar een mogelijkheid om eenzelfde maatregel in te voeren, waardoor Quads en Buggy's binnenkort misschien zelfs compleet uit het straatbeeld dreigen te verdwijnen.

Er is blijkbaar een zaak aanhangig gemaakt bij de Raad van State en dit door iemand die ingaat tegen een opgelopen boete voor het rijden in Antwerpen. Het kan echter vele jaren duren vooraleer hierover een uitspraak volgt en of deze uitspraak dan al dan niet in het voordeel van alle Quadrijders zal zijn is nog maar de vraag en of ze iets zal veranderen aan het politieregelement is twijfelachtig. Enkelen vinden zelfs dat niet reageren nog de beste oplossing is.

Als magazine vinden wij dit en samen met ons vele van onze lezers, een draconische maatregel, die onze hobby nu reeds heel wat onherstelbare schade heeft berokkend. Daarom organiseren we op zondag 4 oktober een rondrit van 20 km.in Antwerpen, om ons probleem actueel te houden en de aandacht te vestigen op de onrechtvaardigheid van dit besluit.

Deze rondrit is in samenwerking met de Antwerpse Politie ook officieel door het stadsbestuur goedgekeurd en zal in complete orde en sereniteit gebeuren onder politiebegeleiding. We zullen natuurlijk wel op onze hoede moeten zijn om de eventueel aanwezige media zeker niet de gelegenheid te geven om al te spectaculaire beelden te filmen. Daarom ook onze oproep om zeker niet in te gaan op vragen om even te tonen wat een quad zoal kan. Ook vierwielers die niet voldoen aan de geluidsnormen zijn zondag niet welkom.

Samenkomst om 10u00 op de parking van de Makro vestiging te Wommelgem, tegenover Wijnegem Shopping.( E19 afrit Deurne ).
Het vertrek is voorzien om 10u30 en via een route van 20 km.met tussenstop, komen we rond 12u30 weer bij ons vertrekpunt.

Met vriendelijke groeten en hopelijk tot dan, want iedereen is echt nodig.
Stuur daarom aub deze oproep door aan zoveel mogelijk mensen.

Andy Van Kerkhove
Hoofdredacteur
Activ Quad magazine
http://www.quadprotest.be" onclick="window.open(this.href);return false;
cd_BE
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door cd_BE »

jeroenkingquad700 schreef:Beste quadliefhebber,

Ondertussen is het al 3 maand geleden dat burgemeester Janssens in Antwerpen een verbod uitvaardigde voor Quads en Buggy's.
Ook alle veldwegen werden verboden terrein.
Diverse uitnodigingen van de media aan het adres van dhr Janssens bleven onbeantwoord, waardoor het probleem heel snel uit de dagelijkse actualiteit was verdwenen. Steeds meer steden zoeken ondertussen verwoed naar een mogelijkheid om eenzelfde maatregel in te voeren, waardoor Quads en Buggy's binnenkort misschien zelfs compleet uit het straatbeeld dreigen te verdwijnen.

Bleven onbeantwoord omdat dit soort acties druist tegen wat logisch is. Patrick Janssen wil praten maar niet met heethoofden.

Er is blijkbaar een zaak aanhangig gemaakt bij de Raad van State en dit door iemand die ingaat tegen een opgelopen boete voor het rijden in Antwerpen. Het kan echter vele jaren duren vooraleer hierover een uitspraak volgt en of deze uitspraak dan al dan niet in het voordeel van alle Quadrijders zal zijn is nog maar de vraag en of ze iets zal veranderen aan het politieregelement is twijfelachtig. Enkelen vinden zelfs dat niet reageren nog de beste oplossing is.

Verkeerde info. Er is een zaak bij de raad van State om het verbod te ontkrachten. En er is een zaak voor de politie rechtbank om de G.A.S. boete aan te vechten.

Als magazine vinden wij dit en samen met ons vele van onze lezers, een draconische maatregel, die onze hobby nu reeds heel wat onherstelbare schade heeft berokkend. Daarom organiseren we op zondag 4 oktober een rondrit van 20 km.in Antwerpen, om ons probleem actueel te houden en de aandacht te vestigen op de onrechtvaardigheid van dit besluit.

Dit gaat niets uithalen. Het verbod zal niet ontkracht worden door enkele cowboys en heethoofden die in Antwerpen gaan rond rijden. Dit is wat voor het verbod gezorgd heeft. Enkel via legale, duren & tijdrovende wegen is er een kans. Dit is waar M.A.G. mee bezig is. Code groen is ook van mening dat deze rit het domste is dat je nu kan doen.

Deze rondrit is in samenwerking met de Antwerpse Politie ook officieel door het stadsbestuur goedgekeurd en zal in complete orde en sereniteit gebeuren onder politiebegeleiding. We zullen natuurlijk wel op onze hoede moeten zijn om de eventueel aanwezige media zeker niet de gelegenheid te geven om al te spectaculaire beelden te filmen. Daarom ook onze oproep om zeker niet in te gaan op vragen om even te tonen wat een quad zoal kan. Ook vierwielers die niet voldoen aan de geluidsnormen zijn zondag niet welkom.

Laat ons hopen, dat dit lukt. Maar toen het verbod van kracht was, waren er heethoofden die bij het docks hotel eens gingen laten horen dat hun quad er was :verymad:

Samenkomst om 10u00 op de parking van de Makro vestiging te Wommelgem, tegenover Wijnegem Shopping.( E19 afrit Deurne ).
Het vertrek is voorzien om 10u30 en via een route van 20 km.met tussenstop, komen we rond 12u30 weer bij ons vertrekpunt.

Met vriendelijke groeten en hopelijk tot dan, want iedereen is echt nodig.
Stuur daarom aub deze oproep door aan zoveel mogelijk mensen.

Jullie kunnen jullie beter gaan uitleven bij de quadclub Erasmus; http://www.quadclub.be/" onclick="window.open(this.href);return false;

Andy Van Kerkhove
Hoofdredacteur
Activ Quad magazine
http://www.quadprotest.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Door dit soort heethoofden en ongeduldigaards zal het verbod er sneller nationaal komen. De enige reden waarom de andere steden nog niets gedaan hebben is omdat er een klacht bij de raad van state is. Omdat Janssens geen poot heeft om op te staan. Wat quad magazine ook beweert; Schouppe wil GEEN bord. En de man die over de werkgroep gaat of er een bord komt of niet. Vraagt altijd de mening van M.A.G.

Dus op federaal niveau is M.A.G. gekend. Een betoging of protestrit is altijd het laatste wat je doet, als de mensen niet willen luisteren. Wat nu niet het geval is.

Het is niet omdat Janssens niet met één iemand NIET wil praten dat hij met niemand wil praten.

Ik kan enkel maar oproepen om thuis te blijven, want deze rit is munitie geven aan elke stad die quads wil verbieden.
Wimke
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Wimke »

Ik was op de protestrit aanwezig samen met een 60-tal andere quads...

en ik kan u verzekeren dat er onder een "zeer vriendschappelijke sfeer" is gecruiset en dat er geen cowboy's aanwezig waren.
(en als ze er dan toch zouden geweest zijn hebben ze zich gedragen!!!)

Alleen spijtig dat het ritje zich beperkte tot de Singel en werd er niet echt in het centrum gereden maar mss mag ook dit als een plus punt gezien worden; zo kan er ons namelijk niet verweten worden van te willen provoceren....

Wat ook opviel waren de verschillende positieve reacties van de "toeschouwers" want die waren er wel :applaus:

enige minpunt was het kleine aantal quads
volgende keer beter zou ik zeggen (hopen)
One life, Liv'it
cd_BE
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door cd_BE »

Zoals ik reeds gepost hebt, ik ben zeer blij dat de rit goed verlopen is. Ik had veel erger verwacht. Na die mannen bezig gezien te hebben begin juli dacht ik dat er zo'n bende die rit ging doen. Ik was verkeerd, dat zal ik niet ontkennen.

En ik denk niet dat Janssens toestemming gegeven zou hebben als je door het centrum ging. :D
Wimke
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Wimke »

cd_BE schreef: En ik denk niet dat Janssens toestemming gegeven zou hebben als je door het centrum ging. :D

Waarschijnlijk niet.... maar de "kaaien" zou toch tot de mogelijkheden moeten behoren
En of het echt iets gaat veranderen weet (vrees) ik niet,

maar het was dan toch een leuke zondag voormiddag :bier:
One life, Liv'it
cd_BE
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door cd_BE »

Woont die niet aan de kaaien?

zou het niet een beetje dom zijn quads te verbieden omdat hij er last van heeft en dan een protestrit toestaan voor zijn deur. :lol:
Plaats reactie