Pagina 2 van 3

Re: Tuning project yamaha blaster met 125cc crossblok er onder

Geplaatst: za 10 okt, 2009 19:03
door airwolf
dat zou kunnen dat weet ik niet
tis ne jongen die er nu mee rijdt
en volgend jaar gaat hij er een 250 inleggen

Re: Tuning project yamaha blaster met 125cc crossblok er onder

Geplaatst: za 10 okt, 2009 21:31
door michaelcross
airwolf schreef:dat zou kunnen dat weet ik niet
tis ne jongen die er nu mee rijdt
en volgend jaar gaat hij er een 250 inleggen
hoe heet hij meschien en heeft hij een e-mail adres of acount op dit forum?

Re: Tuning project yamaha blaster met 125cc crossblok er onder

Geplaatst: zo 11 okt, 2009 10:05
door airwolf
ik weet zijn naam niet
en ik twijfel eraan dat hij hier een acount heeft
ik heb hem hier toch nog nooit gezien

Re: Tuning project yamaha blaster met 125cc crossblok er onder

Geplaatst: zo 11 okt, 2009 13:39
door raptor350
Een complete crossmoto kopen voor enkel het blok te gebruiken ... :? dat is pas duur!
En een rollend frame geraak je niet rap kwijt. :roll:

Maar idd , een motorblok los kopen zonder dat je het dus horen draaien hebt , houd veel risico's in ...
Een compleet goed blok draait toch rap rond de 600 euro.

Re: Tuning project yamaha blaster met 125cc crossblok er onder

Geplaatst: zo 11 okt, 2009 15:13
door michaelcross
airwolf schreef:ik weet zijn naam niet
en ik twijfel eraan dat hij hier een acount heeft
ik heb hem hier toch nog nooit gezien
weet je dan meschien waar hij cross in welke bond??

Re: Tuning project yamaha blaster met 125cc crossblok er onder

Geplaatst: zo 11 okt, 2009 17:54
door airwolf
nee sorry
ik ben deze jongen tegengekomen op de euroquad days in genk meer info heb ik niet over hem

Re: Tuning project yamaha blaster met 125cc crossblok er onder

Geplaatst: zo 11 okt, 2009 20:51
door michaelcross
airwolf schreef:nee sorry
ik ben deze jongen tegengekomen op de euroquad days in genk meer info heb ik niet over hem
ok bedankt

Re: Tuning project yamaha blaster met 125cc crossblok er onder

Geplaatst: ma 12 okt, 2009 17:15
door ProBlaster
raptor350 schreef:Als je er een 125cc full cross motorblok in gaat monteren , kon je ovengoed je blaster motor tunen ....
yz , rm , cr 125 = 30PK stock.
Een blaster blok heeft standaard zo'n 20PK , met andere uitlaat , powerflowkit , v-force 3 membraan , poorten van cilinder tunen en dynokit kom je ook wel uit op zo'n 30PK :wink:

Bespaart je zeer veel tijd en geld ook wel.
een yz , rm , cr 125cc 2takt heeft 43 pk standaard en een blaster heeft ook meer dan 35 pk dacht ik

Re: Tuning project yamaha blaster met 125cc crossblok er onder

Geplaatst: do 15 okt, 2009 19:21
door jetfreak
125cc 2takt crossblokje heeft ongeveer 30 tot 35PK
250cc 2takt crossblokje heeft ongeveer 45 tot 55PK
afhankelijk van bouwjaar en de staat van het blokje natuurlijk
ikzelf heb een kawasaki KX 250 2taktblokje in mijn quad gegooit
houd wel rekening met dat je vanalles moet gaan aanpassen,
komt een hoop gezeik bij kijken maar bij mij heeft het zich zeker geloond!

Re: Tuning project yamaha blaster met 125cc crossblok er onder

Geplaatst: do 15 okt, 2009 21:02
door joyride
jetfreak schreef:125cc 2takt crossblokje heeft ongeveer 30 tot 35PK
250cc 2takt crossblokje heeft ongeveer 45 tot 55PK
afhankelijk van bouwjaar en de staat van het blokje natuurlijk
ikzelf heb een kawasaki KX 250 2taktblokje in mijn quad gegooit
houd wel rekening met dat je vanalles moet gaan aanpassen,
komt een hoop gezeik bij kijken maar bij mij heeft het zich zeker geloond!
Wat voor hoop gezeik dan ?
Heb net ook een 250 crossblok ,in een quad gelegd ,en vond het eigenlijk wel mee vallen ,wat er aan''gepast'' moest worden.

Re: Tuning project yamaha blaster met 125cc crossblok er onder

Geplaatst: vr 16 okt, 2009 09:56
door jetfreak
Wat voor hoop gezeik dan ?
Heb net ook een 250 crossblok ,in een quad gelegd ,en vond het eigenlijk wel mee vallen ,wat er aan''gepast'' moest worden.[/quote]

Welk blok heb jij precies gebruikt dan?

Re: Tuning project yamaha blaster met 125cc crossblok er onder

Geplaatst: vr 16 okt, 2009 11:40
door joyride
'93 YZ250 blok,

Re: Tuning project yamaha blaster met 125cc crossblok er onder

Geplaatst: ma 19 okt, 2009 21:45
door ProBlaster
jetfreak schreef:125cc 2takt crossblokje heeft ongeveer 30 tot 35PK
250cc 2takt crossblokje heeft ongeveer 45 tot 55PK
afhankelijk van bouwjaar en de staat van het blokje natuurlijk
ikzelf heb een kawasaki KX 250 2taktblokje in mijn quad gegooit
houd wel rekening met dat je vanalles moet gaan aanpassen,
komt een hoop gezeik bij kijken maar bij mij heeft het zich zeker geloond!

ik heb een nieuwe yamaha yz 125 gekocht vroeger (07) en die had standaard 43 pk daarna heb ik een 250 gekocht standaard met 53 pk ik weet toch ni over welke 125 2takt dat gij dan bezig bent

zover da ik weet heeft bijna elke 125cc lc met uitlaatklep heeft 43 pk standaard

Re: Tuning project yamaha blaster met 125cc crossblok er onder

Geplaatst: wo 21 okt, 2009 20:42
door jetfreak
ProBlaster schreef:

ik heb een nieuwe yamaha yz 125 gekocht vroeger (07) en die had standaard 43 pk daarna heb ik een 250 gekocht standaard met 53 pk ik weet toch ni over welke 125 2takt dat gij dan bezig bent

zover da ik weet heeft bijna elke 125cc lc met uitlaatklep heeft 43 pk standaard
Yep, dat werd inderdaad beweerd ja, gemeten op de koppeling, maar als je een 125er op de rollerbank zet mag je blij zijn als hij 35 PK aangeeft de meeste zitten eerder tegen de 30!

Re: Tuning project yamaha blaster met 125cc crossblok er onder

Geplaatst: wo 21 okt, 2009 20:49
door jetfreak
joyride schreef:
jetfreak schreef:125cc 2takt crossblokje heeft ongeveer 30 tot 35PK
250cc 2takt crossblokje heeft ongeveer 45 tot 55PK
afhankelijk van bouwjaar en de staat van het blokje natuurlijk
ikzelf heb een kawasaki KX 250 2taktblokje in mijn quad gegooit
houd wel rekening met dat je vanalles moet gaan aanpassen,
komt een hoop gezeik bij kijken maar bij mij heeft het zich zeker geloond!
Wat voor hoop gezeik dan ?
Heb net ook een 250 crossblok ,in een quad gelegd ,en vond het eigenlijk wel mee vallen ,wat er aan''gepast'' moest worden.
Heb er een 96er KX250 blokje eronder gegooit, moest de uitlaat verlassen, kickstarter kwam klem te zitten tegen het frame, dus daar heb ik allemaal verschillende modellen geprobeert en uiteindelijk kwam ik weg met een aangepaste kickstart van en gasgas, schakelpook moest angepast worden, radiateurs plaatsen natuurlijk, en dan heb ik er nog een raptor 660 kappenset opgezet waarvoor ik ook diverse aanpassingen aan het frame moest doen!
Met wat voor een vertanding rijdt jij eigenlijk?