Pagina 2 van 2
Re: Open uitlaat of db-killer er uit
Geplaatst: zo 29 nov, 2009 23:05
door scoops
Ja ik rij offroad ritten zonder DBkiller (met als er db gemeten word bij de keuring)
Waarom?? Gewoon voor net dat beetje extra vermogen wat mijn dbkiller tegenhoud, maar hij is verder nog nooit boven de 98db uit geweest. Onroad met killer erin (bij vrij rijden)
Re: Open uitlaat of db-killer er uit
Geplaatst: ma 30 nov, 2009 15:01
door dieseltank
zoveel vermogen haal je er echt niet uit met/zonder db killer...
t zelfde als je bij je brommer de uitlaat onder uit haalde vroeger, whooo wa gaat ie hard, maar dat is neit zoo

Re: Open uitlaat of db-killer er uit
Geplaatst: ma 30 nov, 2009 16:47
door scoops
dieseltank schreef:zoveel vermogen haal je er echt niet uit met/zonder db killer...
t zelfde als je bij je brommer de uitlaat onder uit haalde vroeger, whooo wa gaat ie hard, maar dat is neit zoo

Dat is een compleet verkeerd voorbeeld en nog fout ook nog, Ja het scheelt wel meer dan een pk. Laat ik dan zelf maar een simpel voorbeeld geven: Sla je uitlaat bijna dicht en hij loopt voor geen meter omdat hij teveel tegendruk heeft, Haal je je uitlaat eraf loopt hij slecht omdat hij totaal geen tegendruk heeft.
conclusie: Een uitlaatsysteem wat je verandert (door bv een dbkiller) zal altijd slechter lopen. mocht je het nog niet snappen zal ik eens kijken of ik wat berekeningen voor je kan vinden.
Re: Open uitlaat of db-killer er uit
Geplaatst: ma 30 nov, 2009 17:17
door dieseltank
ja ok, snap wat je bedoeld

Re: Open uitlaat of db-killer er uit
Geplaatst: ma 30 nov, 2009 19:30
door Ardjuh
DB-killer eruit op crossbaan en op plaatsen waar mensen er geen last van hebben, soms gooi ik hem er in het donker soms
ook uit val je wat meer op en word je minder snel plat gereden.
Zonder DB-killer loopt wel stuk lekkerder door!
Met offroad ritten, door dorpjes en straten DB-killer erin. Heb vaak DB-killer+imbus bij me zelfs

Re: Open uitlaat of db-killer er uit
Geplaatst: di 01 dec, 2009 14:03
door cyclonedriver
t'zit vooral tussen de oren. Ge moet al ne krak zijn om 1 pk meer te voelen. Door het geluid denk je dat hij meer power heeft. Dat is ook zo, maar niet zoveel als je denkt (die 1 pk dus).
Vergelijk het met een auto die veel korte ritten maakt en dan eens een snelle, lange rit maakt. Daarna voel je effectief (een beetje) meer vermogen.
Re: Open uitlaat of db-killer er uit
Geplaatst: di 01 dec, 2009 15:20
door Ardjuh
cyclonedriver schreef:t'zit vooral tussen de oren. Ge moet al ne krak zijn om 1 pk meer te voelen. Door het geluid denk je dat hij meer power heeft. Dat is ook zo, maar niet zoveel als je denkt (die 1 pk dus).
Vergelijk het met een auto die veel korte ritten maakt en dan eens een snelle, lange rit maakt. Daarna voel je effectief (een beetje) meer vermogen.
Hij trekt zeer duidelijk sneller op toeren, en remt vele malen minder snel af wanneer je het gas los laat! Kwa PK's weet ik het niet. Maar in rij eigenschappen zeker wel!

Re: Open uitlaat of db-killer er uit
Geplaatst: di 01 dec, 2009 17:49
door scoops
cyclonedriver schreef:t'zit vooral tussen de oren. Ge moet al ne krak zijn om 1 pk meer te voelen. Door het geluid denk je dat hij meer power heeft. Dat is ook zo, maar niet zoveel als je denkt (die 1 pk dus).
Punt 1: Autos vergelijken met quads is als wielen vergelijken met muntgeld (ja idd ze zijn allebij rond

) Hoe kun je een vergelijking met iets van bijna 10x zo zwaar en minstens dubbelzoveel pk?
Punt 2: Zoals ik al zei het is minstens 1pk en kunnen er dus ook 3 zijn, heb het nog niet gemeten, en dan nog maar niet te spreken over de verandering in de koppelkromming. Het is duidelijk merkbaar bij een 40pk sterke yfz450.
Punt 3: ga eens praten met een uitlaat specialist, of lliever nog, probeer het zelf. Je zal er van verstelt staan hoeveel verschil het maakt (ook gasresponse is trouwens een megaverschil)
Re: Open uitlaat of db-killer er uit
Geplaatst: di 24 aug, 2010 10:48
door maxxer
Re: Open uitlaat of db-killer er uit
Geplaatst: di 24 aug, 2010 18:40
door den dj
Dat is heel goe voor de buren en de mensen langs de straatkant! die zullen U graag zien komen!
Grtz Dirk
Re: Open uitlaat of db-killer er uit
Geplaatst: di 24 aug, 2010 19:11
door maxxer
ma ons buren maken ook super veel lawaai
kmoe ne tweede uitlaat erop zetten voor er bovenuit te komen

zo erg ist nu ook weer nie maja
als ge voledige stilte wilt moet ge op een eiland gaan wonen

Re: Open uitlaat of db-killer er uit
Geplaatst: di 24 aug, 2010 20:23
door Gielen_24
ik heb db killer voor van het gezaag van men ma af te zijn
en ik voel egt verschil bij het optrekken
volgende keer als ik ga rijden ga ik hem er toch eens uit draaien

want miss de power van te voren

Re: Open uitlaat of db-killer er uit
Geplaatst: wo 25 aug, 2010 07:57
door maxxer
kheb wel geluk want men ouders houden van brullende motoren

Re: Open uitlaat of db-killer er uit
Geplaatst: wo 23 feb, 2011 11:42
door Anoniem43235
Ik heb geen db-killer omdat ik geen db killer kan vinden voor deze uitlaat. Het is een HMF. Ben al bij verschillende quadwinkels geweest maar allemaal hadden ze er geen met deze diameter
Ik vind het geluid zo ook wel goed zonder db-killer.
Gr