aankoop quad

Welke quad is voor mijn doeleinden best geschikt?
kymcodriver
Quadfanaat
Quadfanaat

Re: aankoop quad

Bericht door kymcodriver »

Timmer schreef:en wat met de kymco mxu500? 'k Heb daar al eens mee gereden via rent-a-quad.
Wat zijn de grote verschillen met de CFmoto naar betrouwbaarheid?
Ik weet dat de kymco wel wa duurder is maar blijkt dat dan ook in het kwaliteitsverschil?
Wat betreft suzuki ed, binnen het budget is gaat het steeds om een tweedehands. Ik heb nog geen demo-versie gevonden van die merken voor €8000.

Ik heb nog even tijd dus laat de reacties maar komen.

Greetz
Ga voor die Kymco en je zal zeer tevreden zijn.
Een nieuwe 500 MXU irs (Naked)kost iets over de 6000 euro dus met een budget van 8000 euro kom je zeker toe.
Persoonlijk rij ik nu met mijn 2de kymco (eerst mxu 300 en nu een mxu 400) en geloof me vrij het zijn goede machines.
Volgende maand bestel ik mij trouwens ook een mxu 500 irs.
Quadrijden is meer dan alleen de clown uithangen.
cyclonedriver
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door cyclonedriver »

andre verzijl schreef:ik bedoelde dat ik buiten de beurten die mijn kingquad 750 gehad heeft er 4 liter olie bij moest gooien .dat vind ik heel veel.mijn dealer en ik hebben het ook nooit kunnen vinden waar de olie bleef .groet andre
Dat is abnormaal veel. Kon het niet in garantie opgelost worden ?
andre verzijl
Quadrider
Quadrider

Bericht door andre verzijl »

zo ver is het niet gekomen .ik heb 18 oktober mijn frame en rechter a-arm krom gereden tijdens een zand-bak expeditie.ik was hem nu zat ik heb het wrak verkocht.en heb nu een nieuwe quad gekocht maar geen suzuki meer!!!. groet andre
beter met je quad vast staan in de blubber dan in de fille met de auto
Michael_Dee
Quadrider
Quadrider

Bericht door Michael_Dee »

je kunt ook voor een overjarige model gaan, is compleet nieuw maar is over van het jaar ervoor.

voorbeeldje,

Yamaha Grizzly 700 '08
prijs: 7700 euro (zonder kenteken)

is een nette prijs
'09 Yamaha Grizzly 700 FI EPS - Practice makes perfect!
marten
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door marten »

Al ik je een advies mag geven over een merk neem dan maar GEEN CFmoto. Of je moet ervoor kiezen om hem binnen de garantieperiode weer te verkopen dan kan het wel. Mijn Moto is van 2007 en staat nu al een Half jaar op de bokken omdat er een onderdeeltje van €28,- kapot is in het voor-differentieel. Dit onderdeeltje schijnt niet meer te krijgen te zijn. Enige alternatief wordt dus een compleet nieuw differentieel van € 500,-!!!! Uiteraard net buiten de garantie. En de importeur Luxinvest schijnt niet thuis te zijn.
Dus mijn advies: Neem maar GEEN CF MOTO!!! After sales is K*T! :verymad:
jasade
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door jasade »

[quote="marten"]Al ik je een advies mag geven over een merk neem dan maar GEEN CFmoto. Of je moet ervoor kiezen om hem binnen de garantieperiode weer te verkopen dan kan het wel.

Daar ben ik het 100% mee eens ! Ik heb die van mij verkocht na 2 jaar . Hij stond meer bij de dealer dan dat ik er mee gereden heb :x . Laten we dan maar zwijgen van overname . Geen enkele dealer wil zo een chinees ding overnemen :?
niko
Quadrider
Quadrider
Contacteer:

Bericht door niko »

Luxinvest is nooit niet thuis als het moet, tenzij als ze willen verkopen.
Heb ook al een zeer slechter ervaring met die gangsters. Toen de 650cc buggy uitkwam was ik een van de eerste die dit besteld had. Jammer genoeg bij hen.... De bug heeft meer in panne gestaan dan ik er mee kon rijden. Een echte ramp. En die firma weet van niets, op niets geen garantie, en ze willen de verkochte goederen niet terrug nemen. Resultaat; met veeeel verlies moeten verkopen.
En zo heb ik al meer verhalen gehoord van daar! Dus een goede raad; blijf daar weg! :afgestudeerd:
porsche lover
aalpegbru
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door aalpegbru »

en toch zijn er mensen tevreden over CF en hun service. :bier:
CF500-X5
marten
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door marten »

aalpegbru schreef:en toch zijn er mensen tevreden over CF en hun service. :bier:
De uitzondering bevestigt de regel.
cyberdrone
Quadracer
Quadracer

Bericht door cyberdrone »

Ik denk dat het te zien valt wat je van je quad verwacht. Ik ken een heel deel mensen die met een kindkquad rijden en die er zeer tevreden van zijn. Daar bestaat ook een 450 en een 500IRS (met of zonder stuurbekrachtiging) in, en dan heb je nog de 750 Cc (ook met stuurbekrachtiging denk ik) Ikzelf rijd nu bijna 2 jaar met een King 450 en ben er super tevreden van, heb bijna 9000km op de teller, door weer wind, sneeuw, modder stof noem maar op, en nog geen gebreken gehad. Zit super comfortabel, maar is minder geschikt voor met 2 te rijden. Het gaat wel als je een bak achteraan hebt opstaan, maar dan heb je nogal veel gewicht achteraan, en heb je weinig grip vooraan. Dit is volgens mij met alle quads het geval die geen verlengd chassis hebben. Dus als je veel met 2 denkt te rijden zou ik aanraden om een quad te kiezen met langer chassis.
Qua tevredenheid over een bepaald merk, wel ik denk dat je moet rekening houden dat iedere machiene zijn grenzen heeft, en als je van plan bent om tot aan je stuur door het water of slijk te baggeren en dan je machine nog een paar dagen te laten staan maakt het niet uit welk merk dat je hebt, het zal hem geen goed doen. Dus veel hangt af van jezelf, hoe goed je uw machine onderhoud, en hoe wild je ermee gaat doen.

Ik heb enkel ervaring met Suzuki en Kymco, ben van beide merken zeer tevreden, goede service na verkoop (hangt ook veel af van je dealer natuurlijk), het enige wat ik vond van Kymco is dat de afwerking wat minder was dan suzuki, vb, de dichtingen rond de koplampen, daar kwam dus water in, en de spiegels aan de binnenkant begonnen te roesten. Alsook de elektriciteit was minder goed afgewerkt, met als gevolg bij nat weer of doorwadingen heb ik een paar keer een kleine technische storing gehad, maar dat was snel opgelost. Maar motorisch was kymco ook van zeer goede kwaliteit.

Je moet altijd rekening houden dat het prijsverschil hem wel ergens zal zitten, is daarvoor CF en Kymco een minder goede quad ? Volgens mij niet, maar verwacht ook geen prestaties en duurzaamheid van een CF als van een Can-am en dan denk ik dat je geen kat in een zak gaat kopen.

Houd ook je ogen eens open in de occassie markt, want vele zijn hun machines aan het verkopen met de politieke heisa rond het quad rijden, en je gaat zeker en vast mooie koopjes kunnen doen.
"Dip me in chocolate and throw me to the lesbians"
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KQ 450 Efi 4x4, 25" Maxxis Ceros , 2.3 Superwinch, EPI Clutchkit, colpin handguards, AXP skidplates
cyclonedriver
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door cyclonedriver »

cyberdrone schreef:
Ik heb enkel ervaring met Suzuki en Kymco, ben van beide merken zeer tevreden, goede service na verkoop (hangt ook veel af van je dealer natuurlijk), het enige wat ik vond van Kymco is dat de afwerking wat minder was dan suzuki, vb, de dichtingen rond de koplampen, daar kwam dus water in, en de spiegels aan de binnenkant begonnen te roesten. Alsook de elektriciteit was minder goed afgewerkt, met als gevolg bij nat weer of doorwadingen heb ik een paar keer een kleine technische storing gehad, maar dat was snel opgelost. Maar motorisch was kymco ook van zeer goede kwaliteit.
de koplampen is een gekend probleem, maar word steeds in garantie vervangen. Spiegels die roesten ??? plastiek roest toch niet ? ofwel waren het geen originele. Stilvallen bij doorwaadingen kan je simpel oplossen door een waterdichte bougiekop te monteren van bvb. NGK. Heeft dus niks te maken met slecht afgewerkte elektriciteit.
Michael_Dee
Quadrider
Quadrider

Bericht door Michael_Dee »

cyclonedriver schreef: Spiegels die roesten ??? plastiek roest toch niet ?
cyberdrone bedoeld het zilver van de spiegel... :afgestudeerd:
'09 Yamaha Grizzly 700 FI EPS - Practice makes perfect!
marteijn
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door marteijn »

http://www.youtube.com/watch?v=KX5YrITRQjc" onclick="window.open(this.href);return false;

kijk hier ne keer naar,vergelijkende test met honda,can am,suzuki,polaris en kawasaki.
Als ge dit gezien hebt zal je wel een beslissing kunnen maken!! :D

groetjes
cyberdrone
Quadracer
Quadracer

Michael_Dee schreef:
cyclonedriver schreef: Spiegels die roesten ??? plastiek roest toch niet ?
cyberdrone bedoeld het zilver van de spiegel... :afgestudeerd:
Welja, ik bedoel de binnenkant van de lichten. En je zag dat er slijk was binnengekomen.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KQ 450 Efi 4x4, 25" Maxxis Ceros , 2.3 Superwinch, EPI Clutchkit, colpin handguards, AXP skidplates
cyberdrone
Quadracer
Quadracer

cyclonedriver schreef:
cyberdrone schreef:
de koplampen is een gekend probleem, maar word steeds in garantie vervangen. Spiegels die roesten ??? plastiek roest toch niet ? ofwel waren het geen originele. Stilvallen bij doorwaadingen kan je simpel oplossen door een waterdichte bougiekop te monteren van bvb. NGK. Heeft dus niks te maken met slecht afgewerkte elektriciteit.
Dat bedoel ik nu net, tegen veel dingen zijn er makkelijke en goedkope oplossingen, maar toch is het niet gedaan .. dat die delen die roesten vervangen worden, allemaal goed, maar je moet er wel voor naar de dealer en de stukken moeten besteld worden etc .. ik ben met mijn suzuki, zonder enige dingen eraan te doen mee door water slijk etc gegaan, en hij heeft me nooit of te nimmer in de steek gelaten, heb na 1 jaar mijn voorbocht van mijn uitlaat moeten laten vervangen, maar dat kwam door de firma die de homologatie had uitgevoerd.

Kijk ik keur Kymco of CF helemaal niet af, want had ik een kymco dealer dichtbij gehad had ik waarschijnlijk ook met een kymco gereden ..
Plaats reactie