Pagina 2 van 4
					
				Re: Bashan Suzuki RM250
				Geplaatst: ma 16 nov, 2009 23:30
				door jeoentjuh
				Teun Meesters schreef:ja daar zitten ook uitlaat kleppe op of hoe doe ook mogen heten 
 
in iedergeval zitten ze bij de uitlaat port 

 
dat is een power valve
 
			 
			
					
				Re: Bashan Suzuki RM250
				Geplaatst: di 17 nov, 2009 19:01
				door Teun Meesters
				bedankt dat bedoelde ik  

 
			 
			
					
				Re: Bashan Suzuki RM250
				Geplaatst: wo 18 nov, 2009 10:14
				door hardcorechaam
				en wat doet de powervalve?
			 
			
					
				Re: Bashan Suzuki RM250
				Geplaatst: wo 18 nov, 2009 11:05
				door airwolf
				die zorgt ervoor dat je koppel regelmatig verdeeld wordt
zodat je overal koppel hebt
			 
			
					
				Re: Bashan Suzuki RM250
				Geplaatst: wo 18 nov, 2009 18:15
				door tjobbie
				airwolf schreef:die zorgt ervoor dat je koppel regelmatig verdeeld wordt
zodat je overal koppel hebt
ik weet best wel wat van 2takt maar dit is ook mieuw voor mij, je bedoeld dus het koppel regelen over de hele powerband/toerenbereik?
hoe werken deze kleppen dan?
 
			 
			
					
				Re: Bashan Suzuki RM250
				Geplaatst: wo 18 nov, 2009 18:20
				door airwolf
				ja dat is wat ik bedoel
deze klep gaat stilletjes aan verder en verder open en zo hebben je gassen meer moeite om buiten te geraken
			 
			
					
				Re: Bashan Suzuki RM250
				Geplaatst: wo 18 nov, 2009 18:23
				door tjobbie
				airwolf schreef:ja dat is wat ik bedoel
deze klep gaat stilletjes aan verder en verder open en zo hebben je gassen meer moeite om buiten te geraken
ok, maar dit hoort normaal gesproken de uitlaat toch voor te zorgen?(tegendruk opbouwend)
 
			 
			
					
				Re: Bashan Suzuki RM250
				Geplaatst: wo 18 nov, 2009 19:29
				door airwolf
				blijkbaar werkt die uitlaat toch nie zo perfect 
 
je zou dit kunnen vergelijken als je met een banshee kon rijden en dan erna met een rd350 das dezelfde motor behalve dat de rd uitlaatklep heeft en de shee niet
 
			 
			
					
				Re: Bashan Suzuki RM250
				Geplaatst: za 21 nov, 2009 14:15
				door JohnBeton
				door de powervalve ga je in je lage toeren meer koppel hebben.
Zonder powervalve moet je die echt op toeren houden anders is daar nie mee te rijden in lage toeren.
Powervalve vangt dat wat op.
			 
			
					
				Re: Bashan Suzuki RM250
				Geplaatst: za 21 nov, 2009 19:52
				door tjobbie
				ok bedankt, weer wat wijzer geworden 

 
			 
			
					
				Re: Bashan Suzuki RM250
				Geplaatst: za 21 nov, 2009 20:06
				door Teun Meesters
				ik heb vandaag nieuwe power valve gehaalt 
 
ben nu weer 250 euro lichter 

 wist niet dat zoo duur waren!
 
			 
			
					
				Re: Bashan Suzuki RM250
				Geplaatst: zo 22 nov, 2009 10:59
				door JohnBeton
				ja, nieuw is dat pokke duur, had je beter voor een goede occazie cilinder gezocht als je het mij vraagt.
			 
			
					
				Re: Bashan Suzuki RM250
				Geplaatst: zo 22 nov, 2009 17:51
				door Teun Meesters
				ja maar ja dan moet ik alemaal weer bestellen en mij cilinder is nog geod 
 
hij zit weer bijna in elkaar
 
			 
			
					
				Re: Bashan Suzuki RM250
				Geplaatst: zo 22 nov, 2009 22:14
				door JohnBeton
				je kon dan ook gewoon de powervalve overbouwen 

, maar soit, je hebt er nu een, da's het belangrijkste. 

 
			 
			
					
				Re: Bashan Suzuki RM250
				Geplaatst: ma 23 nov, 2009 17:14
				door Teun Meesters
				idd 
