Pagina 2 van 3

Re: dr-70

Geplaatst: di 16 mar, 2010 19:54
door raptor350
Wat voor koppeling heb je eigelijk ?
Als het een standaard koppeling is , kan het zijn dat hij doorslipt vanaf een bepaald toerental en daardoor dus niet sneller kan gaan ;-)

( beste koppeling vind ik persoonlijk die van Stage 6 ) 70 euro is ook een mooie prijsje !

PS: aan uw cdi zal het wel niet liggen want die zijn namelijk niet begrenst bij die motorblokken. Trouwens maakt dat ook niet zoveel uit. Wat wel veel uitmaakt is zo'n binnenrotor ontsteking zoals HPI i.p.v. de standaard onsteking.

Re: dr-70

Geplaatst: di 16 mar, 2010 20:01
door dieseltank
hee manne!

ik wil een dr 70 onder mijn adly rs leggen.

heb al een apex uitlaat

wat voor carbrateur zou ik nog moeten kopen 19mm? ik heb gemeten en zag dat er al een 17.5 mm op lag ( spruitstuk kant binnenkant gemeten)

en wat moet er verder nog aan gebeuren als ik die cilinder neem neem ik ook een power1 voorvario

en ik koop gelijk een watergekoelde cilinder heb al een radiateur reservoir en waterpomp.

gr, :bier:

Re: dr-70

Geplaatst: wo 17 mar, 2010 19:39
door raptor350
binnendiameter van spruitstuk wil niks zeggen over de grootte van uw carbu. Je kan perfect een 30mm spruistuk hebben en maar een 21mm carburator ... Je kan dat rubber gedeelte van uw spruitstuk gewoon aanspannen rond uw carb door middel van een spanring.

Als je er toch een grotere carb op zet, zou ik gaan voor een 21mm, verbruikt bijnan niks meer dan een 19mm, maar zal wel wel harder optrekken. ( die 21mm's van dellorto gaan lekker ! en makkelijk aftestellen )

PS: ik moet wel zeggen dat van een 17.5mm naar een 21mm niet veel verschil zal geven bij een DR 70cc cilinder , omdat DR een laagtoerige cilinder is...

Vario, koppeling en v-riem zeker mee veranderen.

Re: dr-70

Geplaatst: wo 17 mar, 2010 20:38
door dieseltank
hee raptor 350

slechte soordenwisseling denk ik.
ik bedoel ik heb me carberateur gemeten aan de spruitstuk KANT
binnen diameter. :bier:

bedankt voor je verdere info man! :bier:

Re: dr-70

Geplaatst: wo 17 mar, 2010 23:11
door raptor350
dieseltank schreef:hee raptor 350

slechte soordenwisseling denk ik.
ik bedoel ik heb me carberateur gemeten aan de spruitstuk KANT
binnen diameter. :bier:

bedankt voor je verdere info man! :bier:

aah ok :p ja dan heb je indd gelijk, had je verkeerd begrepen ;-)

Graag gedaan :bier:

Re: dr-70

Geplaatst: do 18 mar, 2010 09:36
door nvosse
dr 70 4.5 gram rollen gele drukveer goede trekveertjes 21 mm cap sproeier 70 uitlaat omgelaste yasuni c16.
maar ik had eens gevraagt aan een paar scooterwinkels en die cdi die er op zit is chinees zou dit nog kunnen uitmaken??

Re: dr-70

Geplaatst: do 18 mar, 2010 09:55
door Haagje
Hebbe ze hem open gehad?
Scooterwinkels kunnen veel zeggen. Meeste hebben niet eens een bromquadje der staan. laat staan open gehad...

Maar het zou aan je ontsteking kunnen liggen. Aangezien je een SP hebt durf ik dat niet geheel te zegge.

Gooi eens 4 gram rollen er in. ( want als je ontsteking begrenst zou zijn, zou hij nog door naar de top lopen soepel )

en anders doe je de rolle mixxen 4+4,5 om en om

Re: dr-70

Geplaatst: do 18 mar, 2010 18:22
door raptor350
Sproeier 70 is zeer klein hoor ... Probeer eens meer richting de 80.

Re: dr-70

Geplaatst: vr 19 mar, 2010 10:29
door Mark_T
raptor350 schreef:Sproeier 70 is zeer klein hoor ... Probeer eens meer richting de 80.
Dit is inderdaad voor een 70cc erg klein.

Re: dr-70

Geplaatst: zo 30 mei, 2010 21:08
door maurizio
Heej

probeer eens

tussen de 4.5 a 4.7gram rollen
Rode druk veer

21mm is redelijk groot voor een dr70n
dan een 90 a 95 sproeier

Zal echt een stuk beter zijn

Heb zelf 2 scooters 1sprinter en 1 weg scooter en daar licht dan dus ook een dr70 op :P

Re: dr-70

Geplaatst: wo 02 jun, 2010 11:46
door hardcorechaam
ik rij ook met een dr70 en 19,5mm dell'ortho carb, loopt goed hoor met sproeier 86.
wel leonelli ontsteking en malossi race krukas en mhr uitlaat. 117km/u op testbank.
en ik hoef niet te klote met rolletjes drukveertjes, v-snaren en al die andere varionichteneuk :D

Re: dr-70

Geplaatst: do 08 jul, 2010 08:54
door maurizio
Heeej

Een C16? op een dr 70 das niet zow handig
een c16 is veel te hoog toerig voor zn dr70 je had beter een yasuni r kunne hebben

en maby moet je je drukveer verandere naar een rode

Ik heb ook vaak een dr70 gehad op me scooter deze cilinders zijn zeer betrouwbaar enmet een goede afstelling kunnen ze echt goed lopen

Heb nu een 70cc sprinter met een leuke 20+ pk :D

suc 6 met je af stelling

groetjes

Re: dr-70

Geplaatst: za 10 jul, 2010 00:33
door XeromeX
Ik heb nog een Yasuni R liggen (die een of andere klote website van scooter-power?) als Yasuni C16 aan mij had verkocht....
Maar het is allemaal Piaggio iig.

Heb namelijk een gefaald scooter project staat wat al 1 jaar niet meer werkt en stof hapt....
Aprilia SR 50 GP 1- Ditech (2003-2005 ofzo oude model)

70cc polini
En zo'n dure polini uitlaat (for race ofzo?)
Heb 3 verschillende ECU's - Malossi 70cc / Chip Tuned standaard / Standaard

Maar niks helpt :|

zou er zo een paar 100 euro voor over hebben als iemand hem (blijvend) aan de praat krijgt haha, zonde ding reed bar lekker toen die het nog wel deed, ook al was de afstelling verder niet zo goed denk ik.

Re: dr-70

Geplaatst: za 10 jul, 2010 10:42
door maurizio
Hee

je weet tog wel dat je sr begrenst is he zn ditech is niet zo heel makkelijk op te voeren en het kost veel geld
als het een normale 2takt scooter was was je hier aant goede adress

ik heb een 70cc polini evo 3br max tunend 28mm stage 6 carb bewerkt yasuni c21 hpi 06
carters getuned malossi overange enzv je kent het wel een lekkre 21+pk
maar zuigertje moet even vervangen worde
dit gaat als de brand weer

Re: dr-70

Geplaatst: za 10 jul, 2010 13:58
door XeromeX
Ditech was juist niet begrensd (liep standaard al zo'n 70-80)

Maari k had dus al een ander computer (3 nu :) ) eentje Chip Tuned, andere speciaal voor 70cc (malossi ecu)
Allemaal nieuwe onderdelen, membraam enzovoort, maar volgens mij was de combi: 70cc Malossi ecu + polini injectiveer te rijk, maar dat hadden we al aangepast

de injector werkt (afzonderlijk)
alles werkt......afzonderlijk getest.....heel raar, maar starten ho maar.....misschien van de zomer nog eens kijken. maar we hadden hem vorig jaar al zo vaak uit elkaar gehaald :p