Pagina 2 van 3

Re: Bespreking: Cectek quads

Geplaatst: vr 19 jul, 2013 13:07
door Jason McCoy
Griz verlagen, andere wielen en je hebt een quad die qua prestaties op alle punten beter is.

Makkelijke keuze lijkt me

Re: Bespreking: Cectek quads

Geplaatst: vr 19 jul, 2013 14:31
door andre verzijl
goed cectek vind je een leuke quad.mijn punt is dat het een hoop geld is voor een 500cc quad.twee als er wat mee is kan je nergens terecht met je cecek quad.en met een grizzly en kingquad bijna overal in europa en zelfs ver daar buiten nog.

Re: Bespreking: Cectek quads

Geplaatst: vr 19 jul, 2013 14:34
door Zapper
Hey Jason, dat ben ik niet met je eens hoor.

Als je een terrein quad verlaagd en er andere banden op gooit heb je nog geen echte onroad quad. Die hebben hele andere rijeigenschappen. De wielbasis is korter etc.

Ik wil gewoon de beste echte on-road quad kopen die er is. En voor zover ik nu kan zien is dat de Quadrift.

Heb op de duitse forums gelezen en daar is men super enthousiast.

Het kan toch niet dat als ik die koop, ik de ENIGE in Nederland ben ?????
ook wel chill trouwens :D 8)

Re: Bespreking: Cectek quads

Geplaatst: vr 19 jul, 2013 14:42
door Zapper
@ Andre
Het is zeker een bak geld, maar dan heb je ook wel iets bijzonders toch. Waar bijna niemand op rijd !
Wat die service betreft, daar heb je wel een punt. Als ik voor ieder wissewasje naar Groningen toe moet is dat klote...
(volgens mij doen die gasten er ook niks mee, de site is uit 1900...)
Zou een locale dealer daar niets mee kunnen dan?

Re: Bespreking: Cectek quads

Geplaatst: vr 19 jul, 2013 14:51
door sjmallie94
hier rijd er regelmatig een duitser mee rond, apart ding idd, ook eens aan gestaan bij duitse dealer, op eerste oog ziet het er allemaal netjes uit. Ik zit nog op duits forum, en heb daar weinig klachten over dezen quad gehoord, er zijn wel leden die met die quad rijden.

Re: Bespreking: Cectek quads

Geplaatst: ma 22 jul, 2013 10:33
door Dash
Zapper schreef: Ik wil gewoon de beste echte on-road quad kopen die er is. En voor zover ik nu kan zien is dat de Quadrift.
Er zijn wel meer on-road quads, namelijk e-atv, gg-quad en exeet (en vast nog wel meer). Prijzen zijn alleen weer anders, maarja jij zegt dat je de beste on-road quad wil. Dan zul je flink moeten betalen :P

Re: Bespreking: Cectek quads

Geplaatst: ma 22 jul, 2013 10:38
door Ardjuh
Dash schreef:
Zapper schreef: Ik wil gewoon de beste echte on-road quad kopen die er is. En voor zover ik nu kan zien is dat de Quadrift.
Er zijn wel meer on-road quads, namelijk e-atv, gg-quad en exeet (en vast nog wel meer). Prijzen zijn alleen weer anders, maarja jij zegt dat je de beste on-road quad wil. Dan zul je flink moeten betalen :P
Beste is de E-atv duke of rc serie, dat is echte straat quad :D

Die Cectek is geen straat quad, is een 4x4 wannaby met straat banden... daar ga je voor je plezier geen 100 km/h mee rijden. Mist vermogen en een te licht blok, op de weg kun je beter 2-4 cilinder hebben. Koop dan een grizzly/renegade/outlander/etc. ofzo en gooi er straatbanden onder.

Vraag me af of dat ding ook gewoon rechtdoor kan rijden, op de filmpjes kan die geen 3 seconde rechtdoor rijden... :lol: :afgestudeerd:

Re: Bespreking: Cectek quads

Geplaatst: ma 22 jul, 2013 12:17
door Zapper
Ok, niet de ALLER beste dan :roll:
De quads die jullie noemen gaan voor tussen de 16 en 40K !! Pffff
Dan bedoel ik de beste verkrijgbaar voor rond de tien mille.

En ja er staan zat filmpje op het net waar ze donuts draaien. Dat kan nu eenmaal super met de quadrift. Hij kan driften he...
Maar er zijn ook zat filmpjes waar hij heeeeeel strak rechtdoor rijdt hoor :D

Maar zoek nog steeds naar een nederlander (of een belg) die er ervaring mee heeft...

Re: Bespreking: Cectek quads

Geplaatst: ma 22 jul, 2013 12:24
door Jason McCoy
Waarom wil je een quad waar moeilijk onderdelen voor te vinden zijn? Vind je dat handig?

Re: Bespreking: Cectek quads

Geplaatst: ma 22 jul, 2013 13:47
door Jazzy
Zapper schreef:Maar zoek nog steeds naar een nederlander (of een belg) die er ervaring mee heeft...
Ik denk dat je die (hier) niet gaat vinden. Ik was degene die indertijd dit topic geopend heeft maar kan me niet herinneren dat ik hier na die tijd ooit iemand over de Cectek gehoord heb.

Je moet de adviezen die gegeven worden niet onderschatten trouwens, de mensen die ze geven hebben al jarenlange ervaring met veel verschillende quads. De afgelopen jaren hebben we bijvoorbeeld leveringsproblemen gezien voor onderdelen van CFmoto, om maar eens wat te noemen.

Re: Bespreking: Cectek quads

Geplaatst: ma 22 jul, 2013 15:59
door petervee
Als je de Duitse kennis machtig bent dan is er een Duits forum waar eea te vinden is aan ervaringen met dit model.

Voor onderdelen van een cfmoto kun je het beste contact op nemen met alg-moto. Deze hebben me destijds met de gekste onderdelen kunnen helpen.

Re: Bespreking: Cectek quads

Geplaatst: ma 22 jul, 2013 16:45
door Jason McCoy
Dat is t punt niet Peter. De vraag is waarom je een quad zou willen waar je moeilijk onderdelen van kunt vinden en al helemaal geen dealer. Wie gaat dat ding maken als i stuk is?

Hier op t forum weet niemand er wat van af.

Re: Bespreking: Cectek quads

Geplaatst: di 23 jul, 2013 23:15
door petervee
A7 is dealer van cectek in Nederland.
Volgens mij al vanaf 2010 of 2009.
De rede dat ze niet door breken in NL is de prijs vermoedelijk. In Duitsland zijn ze 9000 euro hier komt in NL nog het eea bij en voor dat geld heb je ook een quad die zwaarder gemotoriseerd is van een ander merk.
Ik moet wel zeggen dat de looks van de cectek quadrift me wel enorm aanspreken.

Re: Bespreking: Cectek quads

Geplaatst: wo 24 jul, 2013 09:08
door petervee
http://www.a7-quad.nl/cectek-gladiator.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Bespreking: Cectek quads

Geplaatst: wo 24 jul, 2013 09:32
door Jazzy
Met de aankondiging dat ze op de motorbeurs van 2010 staan. :)

Wat ik me wel zit te bekenken, die Quaddrift ziet er heel stoer uit maar het blok levert maar 40 pk. Met CVT en cardan lever je heel wat vermogen in en hou je maar 25-30 pk over aan de achterwielen. Verder weegt hij 310 kilo, dat is 115 kilo meer dan een jong gebruikte Raptor 700 die meer dan 40 pk aan de achterwielen heeft. En om het even in een context te plaatsen, deze Quaddrift is precies even zwaar als mijn Can-am Outlander 800 Max LTD. Die ook meer dan 40 pk op de weg brengt en jong gebruikt voor dezelfde prijs te koop is.

Als je daar bij optelt dat de Taiwanezen lang niet zo waardevast blijken te zijn als Yamaha en Can-am dan begrijp ik wel waarom er in Nederland bijna niemand met een Cectek te vinden is. Simpelweg veel te duur geprijsd. Als ze nou in de prijsrange van bijvoorbeeld TGB zouden zitten dan zou er wel potentie zijn.

Neemt niet weg dat het design van met name de quaddrift wel heel uniek is en voor zover ik weet de enige drift quad die er op de markt is. Wel jammer eigenlijk dat hij hier niet aanslaat, zou wel een mooie afwisseling zijn.