Re: beste quad
Geplaatst: do 21 jan, 2010 18:13
blok-vario-versnellingsbak(automaat)-cardanas-diff
Precies !tjobbie schreef:@harcorechaam
een cardan moet je niet in de war halen met een vario.
vario is puur het "schakelgedeelte" en cardan is puur het overdrachtsysteem dmv.cardan-as ipv. ketting
De renegade heeft een V-twin motor ( dus 2 cilinders )Boncari schreef:@raptor350: En de renegade 800 dan??
en de Grizzly danraptor350 schreef:De renegade heeft een V-twin motor ( dus 2 cilinders )Boncari schreef:@raptor350: En de renegade 800 dan??
Deze quad rijdt aan een lager toerental waardoor de vario het langer kan uithouden.
Ze staan ook bekend om hun zeer sterke, betrouwbare blokken.
Zonder aanpassingen? Ik dacht het niet hoor. Die quads zijn zeer sterk aangepast wat betreft, koeling, aandrijving, verlichting, etc.kees schreef:Zonder aanpassingen rijd je met een grizzly, renegade 800 of een raptor 700 ook dakar uit.
Het nadeel van vario is net dat de toeren altijd vrij hoog zijn. Als ik 100 rijd zit ik tegen de 7000 toeren en een verbruik van 20 liter/100km. Een extra brandstoftank is dus absoluut nodig voor Dakar. Het voordeel van de hoge toeren is dat je onmiddellijk een enorm koppel ter beschikking hebt.raptor350 schreef:De renegade heeft een V-twin motor ( dus 2 cilinders )Boncari schreef:@raptor350: En de renegade 800 dan??
Deze quad rijdt aan een lager toerental waardoor de vario het langer kan uithouden.
Ze staan ook bekend om hun zeer sterke, betrouwbare blokken.

Sow lekker zuinig 1 op 5JBX schreef:Het nadeel van vario is net dat de toeren altijd vrij hoog zijn. Als ik 100 rijd zit ik tegen de 7000 toeren en een verbruik van 20 liter/100km. Een extra brandstoftank is dus absoluut nodig voor Dakar. Het voordeel van de hoge toeren is dat je onmiddellijk een enorm koppel ter beschikking hebt.raptor350 schreef:De renegade heeft een V-twin motor ( dus 2 cilinders )Boncari schreef:@raptor350: En de renegade 800 dan??
Deze quad rijdt aan een lager toerental waardoor de vario het langer kan uithouden.
Ze staan ook bekend om hun zeer sterke, betrouwbare blokken.
En nu terug
Same here met de Grizzly!quad-racerrr schreef:Sow lekker zuinig 1 op 5
Ik dacht het wel.... Raptor 700 is zowiezo een enduro motor.Jazzy schreef:Zonder aanpassingen? Ik dacht het niet hoor. Die quads zijn zeer sterk aangepast wat betreft, koeling, aandrijving, verlichting, etc.kees schreef:Zonder aanpassingen rijd je met een grizzly, renegade 800 of een raptor 700 ook dakar uit.
Klinkt alsof je er ervaring mee hebt!;)kees schreef:Ik dacht het wel.... Raptor 700 is zowiezo een enduro motor.Jazzy schreef:Zonder aanpassingen? Ik dacht het niet hoor. Die quads zijn zeer sterk aangepast wat betreft, koeling, aandrijving, verlichting, etc.kees schreef:Zonder aanpassingen rijd je met een grizzly, renegade 800 of een raptor 700 ook dakar uit.
Ze worden wel aangepast ja, om de betrouwbaarheid te vergroten meer ook niet.
Of dacht je dat een raptor 700 na 10 uurtjes in de woestijnrijden kapot was omdat die geen genoeg koeling krijgt, omdat de aandrijving niet goed is?????????
En de volgende dag weer op pad (met een koude motor).
Makkelijk...... (voor de quad)
Okay, we zeggen allebei dus dat ze aangepast worden om de betrouwbaarheid te verhogen. Wat is het punt dan? Ik heb de Dakar maar matig gevolgd dit jaar maar van Gerard Wessels weet ik toevallig dat hij een gebroken achteras heeft gehad en halverwege de motor heeft moeten wisselen. Dus goed voorbereid, de zwakke plekken van de quad stevig aangepast en dan nog gewoon flinke brokken krijgen.kees schreef:Ik dacht het wel.... Raptor 700 is zowiezo een enduro motor.Jazzy schreef:Zonder aanpassingen? Ik dacht het niet hoor. Die quads zijn zeer sterk aangepast wat betreft, koeling, aandrijving, verlichting, etc.kees schreef:Zonder aanpassingen rijd je met een grizzly, renegade 800 of een raptor 700 ook dakar uit.
Ze worden wel aangepast ja, om de betrouwbaarheid te vergroten meer ook niet.
Of dacht je dat een raptor 700 na 10 uurtjes in de woestijnrijden kapot was omdat die geen genoeg koeling krijgt, omdat de aandrijving niet goed is?????????
En de volgende dag weer op pad (met een koude motor).
Makkelijk...... (voor de quad)