Pagina 2 van 3
Re: meer vermogen blaster
Geplaatst: ma 08 feb, 2010 20:19
door bonzaiking
Re: meer vermogen blaster
Geplaatst: ma 08 feb, 2010 22:49
door raptor350
32mm zou wel lekker moeten lopen !! Is een zeer groot verschil ten opzichte van een 26mm !
Maar het is niet omdat je 32mm op je spruitstuk past , dat de doorlaat ook groot genoeg is ...
Cilinder eens laten poorten ( tunen ) zal al een wereld van verschil maken.
V-force 3 is ook een goede optie.
Degree key voor uw onsteking te vervroegen. goedkoop en voelbaar.
Als je nog verder wil gaan zo'n +4mm hotrods krukas
dan eens perfect afstellen en dan moet je toch een zeer snelle quad hebben !
Re: meer vermogen blaster
Geplaatst: di 09 feb, 2010 17:16
door blaster_Horst
Een zeer groot verschil krijg je in combinatie met een TM ontsteking en een ander vliegwiel,
je moet er wel mee kunnen rijden wil je hem heel houden.
Re: meer vermogen blaster
Geplaatst: di 09 feb, 2010 17:35
door dieseltank
wat bedoel je daarmee?
"je moet er wel mee kunnen rijden, wil je het heel houden?"
een bepaalt rijgedrag aanlere?
Re: meer vermogen blaster
Geplaatst: di 09 feb, 2010 17:36
door raptor350
Of zo'n plug and play set van PVL onsteking , 430 dollar in de USA.
Re: meer vermogen blaster
Geplaatst: di 09 feb, 2010 19:52
door airwolf
hij bedoelt dat je dan moet oppassen dat je niet constant op hoge toeren rijd
ik vermoed dat de TM ontsteking veel hoger in toeren gaat dan de standaard
Re: meer vermogen blaster
Geplaatst: di 09 feb, 2010 20:02
door KrisZ400
Ik snap niet dat je niet veel verschil merkt met je toomey B1.
Toen ik die had op mijn blaster kon ik vlot mee met Z400's (tot een bepaalde snelheid dan)
Je zegt ook dat je onderin veel koppel hebt terwijl een toomey eigenlijk een hoog-toeren uitlaat is. Ik denk dat er iets scheelt met je afstelling. Kan het niet zijn dat die 32mm carb meer slecht dan goed doet met die setup die je nu hebt?
Ik heb ook gedragd tegen blasters met rino en doma, geen van beide kon winnen.
Re: meer vermogen blaster
Geplaatst: di 09 feb, 2010 20:53
door L crosser
originele uitlaat heeft veel koppel onderin zei hij, maar laat de cilinder maar eens honen/ poorten groter maken of maak er een 240 van dat loopt wel goed
Re: meer vermogen blaster
Geplaatst: di 09 feb, 2010 21:43
door bonzaiking
ik zie het al ideeen genoeg!!!! ik heb trouwens nog zo'n +4mm krukas liggen voor als iemand geintereseerd is
Re: meer vermogen blaster
Geplaatst: di 09 feb, 2010 22:47
door blaster_Horst
als je hem met een tm ontsteking constand te hoog in de toeren houd dan loopt de motor vast/kapot
Re: meer vermogen blaster
Geplaatst: di 09 feb, 2010 23:04
door raptor350
blaster_Horst schreef:als je hem met een tm ontsteking constand te hoog in de toeren houd dan loopt de motor vast/kapot
Wel een beetje jammer vind ik , want daar zit juist de powerband van een 2takt! Bovenin dus ...
Re: meer vermogen blaster
Geplaatst: wo 10 feb, 2010 17:34
door yfsblaster
bonzaiking schreef:he ik was vandaag toevallig bij mijn tuner tunen kost ongeveer 175 euro je moet alleen wel je hele blok er onderuit halen
hij zit trouwens vlak bij gorinchem
owja? Das wel ideaal
Wie en waar zit tie?
Re: meer vermogen blaster
Geplaatst: wo 10 feb, 2010 17:35
door yfsblaster
raptor350 schreef:32mm zou wel lekker moeten lopen !! Is een zeer groot verschil ten opzichte van een 26mm !
Maar het is niet omdat je 32mm op je spruitstuk past , dat de doorlaat ook groot genoeg is ...
Cilinder eens laten poorten ( tunen ) zal al een wereld van verschil maken.
V-force 3 is ook een goede optie.
Degree key voor uw onsteking te vervroegen. goedkoop en voelbaar.
Als je nog verder wil gaan zo'n +4mm hotrods krukas
dan eens perfect afstellen en dan moet je toch een zeer snelle quad hebben !
Dat moet er ook maar bij dan
Re: meer vermogen blaster
Geplaatst: wo 10 feb, 2010 17:37
door yfsblaster
bonzaiking schreef:ik zie het al ideeen genoeg!!!! ik heb trouwens nog zo'n +4mm krukas liggen voor als iemand geintereseerd is
Wat kan ik daar dan eventueel mee?
Andere cilinder?
Re: meer vermogen blaster
Geplaatst: wo 10 feb, 2010 17:42
door yfsblaster
KrisZ400 schreef:Ik snap niet dat je niet veel verschil merkt met je toomey B1.
Toen ik die had op mijn blaster kon ik vlot mee met Z400's (tot een bepaalde snelheid dan)
Je zegt ook dat je onderin veel koppel hebt terwijl een toomey eigenlijk een hoog-toeren uitlaat is. Ik denk dat er iets scheelt met je afstelling. Kan het niet zijn dat die 32mm carb meer slecht dan goed doet met die setup die je nu hebt?
Ik heb ook gedragd tegen blasters met rino en doma, geen van beide kon winnen.
Ik vond in het begin dat ik met de Toomey onderin wat minder power had, na wat afstellen enzo
was dat al beter, maar vond het nog niet genoeg... toen die 32mm scheelde ook wel weer wat..., maar
ik denk dat er toch veel meer uit te halen valt.., maar zo goed ben ik niet in tunen en afstellen...
Denk idd dat ik toch maar is moet gaan denken aan een cilinder en poorten tuning samen
met mn kop en carb. dan moet het volgens mij toch wel wat schelen?