Pagina 2 van 2

Re: warrior 350 bigbore + tune

Geplaatst: za 10 jul, 2010 12:51
door tjobbie
uiteindelijk komt er ook nog een turbo op maar dat is nog ver verwijderd.
1 ding is zeker, het zal een r1killer worden tenminste het eerste stuk dan :D
hoop ik tenminste :p

Re: warrior 350 bigbore + tune

Geplaatst: za 10 jul, 2010 19:00
door pointblanque
R1 Killer? weet niet wat je allemaal van plan bent maar dan mogen er behoorlijk wat pk'tjes bij...

Ga je die dual pijpen ervoor gebruiken? Zou een twin-turbo dan geen dikke optie zijn, das wel echt uniek...
Qua kosten aspect zou ik naar iets vergelijkbaars als een smart turbo kijken, al enig idee hoe je het qua ruimte gaat doen?
Voor zou je genoeg ruimte moeten hebben, maar de aansluiting op je injectie, denk dat je daar in de knoop gaat raken...

Kan je niet chargen? Cnc snaar houderbak laten frezen voor je ontstekingskant, v-snaar tandwiel om je vliegwiel laten persen, ben je helemaal uniek bezig ;) en je hebt overal vermogenstoename ipv alleen je midden/hoge toeren...
Zo'n 1 pitter moet het toch vooral van lage midden toeren hebben.

Nog andere motorische plannen behalve flowen en turbo?? Hoe soepeler je motor loopt hoe meer vermogen je eruit kan persen...ben best nieuwsgierig wat je allemaal van plan bent!!

Re: warrior 350 bigbore + tune

Geplaatst: za 10 jul, 2010 20:57
door jeoentjuh
cilinder wand is redelijk dun geworden of lijkt dat maar op de foto

Re: warrior 350 bigbore + tune

Geplaatst: za 10 jul, 2010 22:25
door tjobbie
pointblanque schreef:R1 Killer? weet niet wat je allemaal van plan bent maar dan mogen er behoorlijk wat pk'tjes bij...
ik quote uit een ander forum waar ik een beetje actief ben " Turbo Raptors usually smoke the R1 conversions "

en het gaat niet zuiver om pk,s die heb je alleen nodig om heel hard te kunnen rijden, Koppel dat wil je hebben.
je zal nooit harder als een r1 gaan, maar de eerste 100 meter moet je ze er theoretisch wel uit kunnen trekken en daar gaat het mij om.

en nee geen twinturbo, dit heeft flipmode van het forum al en die gaat over naar een enkele grote turbo.

en hier stop ik want ik loop jou topic te vervuilen :wink:

Re: warrior 350 bigbore + tune

Geplaatst: ma 12 jul, 2010 20:24
door FLIPmode
idd offtopic maar twin turbo zuigt (oogt alleen mooi 8) )

Re: warrior 350 bigbore + tune

Geplaatst: ma 23 aug, 2010 18:47
door pointblanque
zuigen die nog meer als enkele turbo's? :lol:
misschien heeft het dan toch nut -> meer aanzuig is meer uitblaas? :P

euh, maar in theorie verklein je toch het turbo-gat? of geld dat alleen bij meerdere cilinders? of geld dat helemaal niet?? :S

update:
blokkie zit in elkaar na vele tegenslagen...nu nog kleppen stellen en inbouwen...
als ik de bluetooth weer aangeschakeld krijg op de andere pc zal ik eens wat foto's opladen :D

Re: warrior 350 bigbore + tune

Geplaatst: ma 23 aug, 2010 20:06
door fretje-pitbull
kben beniewd :D

Re: warrior 350 bigbore + tune

Geplaatst: zo 29 aug, 2010 20:31
door pointblanque
kleppen zijn gesteld
wheelhubs + velgen zitten op de plaats en op moment
wave schijf hangt erin, alleen nog niet vast, miste een adapter voor de momentsleutel
nieuwe remblokken hangen er half in, ben een boutje kwijtgeraak tijdens vervoer...kutzooi...
blok er zelf ingetild met de blote handen, bevesteging zit erin, alleen nog moeren dr op en op moment vastzetten

nog te doen:
nieuw boutje bestellen remblokken
verkeerde rubbers gehad -> schijfrem -> 1 is goed, 3 nieuwe bestellen
motoruitlijning blijkt (vorige eigenaar) gescheurd -> vastlassen -> vesterken -> strak maken
alle kabels monteren -> aansluiten
std demper aanpassen -> in afwachting van hmf (eerst evve sparen)
jet kit bestellen -> monteren
std luchtbox aanpassen -> filterdeksel + zijkanten bewerken
schakelpedaal -> std meuk eruit en direct shift erop (zie quad michael quadtuning.nl)
tandwielen + ketting bestellen

ach en das het voorlopig, komt nog meer maar eerst evve sparen en dromen 8)

Re: warrior 350 bigbore + tune

Geplaatst: wo 29 sep, 2010 20:51
door pointblanque
motor uitlijnplaatjes gelast en strakgemaakt, in de ijzermenie en gemonteerd
jet kit besteld en gemonteerd, naaldhouder aangepast van 2.5mm naar 3.1mm met kolomboor
nieuw bumpertje erop
bezig met andere knipperlichthouders
schijfrem is in orde nu, zit op moment met alle bouten, klauw is ook weer in orde, laatste rubber is niet te bestellen, anders volgend jaar maar een r700 klauw erop :D
nu nog proberen raptor pijpje te monteren, of std aan te passen
voorbocht verder schuren, polijsten en ring zwart verven
elektra werkt en is verder in orde, alleen voorste knipperlichten doen het niet, aangezien die nog wachten op de houders

nog te doen:
voorpartij opbouwen
knipperlichthouders die een beetje netjes en stevig zijn
luchtbox aanpassen
hmf uitlaat
schakelpedaal

hmf zal nog wel 2 maanden moeten wachten maar goed, als het uiteindelijk maar goed komt :P
binnenkort als ik eens zin en tijd heb zal ik wat pica's uploaden