Pagina 2 van 3
Re: hoe schakelen
Geplaatst: zo 30 mei, 2010 13:28
door Rapr700SE
kan dit geen kwaad voorde motor , inde 4de versnelling en dan maar 50km per uur rijden?
Re: hoe schakelen
Geplaatst: zo 30 mei, 2010 14:38
door yamahakoppel
kan geen kwaad je voelt dat als hij te laag in toeren zit dan schockt hij wat en ga je gewoon een versnelling lager ik rij ook veel in lage toeren en als ik een auto voorbij wil gaan ga ik 1 versnelling lager trek door en terug 1 hoger je moet dat aan voelen na een tijdje denk je niet meer na hoe moet ik schakelen dat wordt een automatisme
bij een auto rij je toch ook niet 5 km aan 1 stuk tegen 50 km/u in 3de, ik toch niet kan dat gemakkelijk in 5de met mijn auto

Re: hoe schakelen
Geplaatst: zo 30 mei, 2010 17:39
door Kev006
Zijn er hier bij die niet ontkoppelen als ze terugschakelen ?
Als ik op't parcour rij of intensief aan het crossen ben word die koppeling soms zéér zwaar om elke keer te gebruiken. En voor terug te schakelen kan ik em ook gewoon naar onder duwen zonder koppeling.
Kan dit kwaad als ik dit doe ?
Re: hoe schakelen
Geplaatst: zo 30 mei, 2010 18:09
door Ardjuh
Kev006 schreef:Zijn er hier bij die niet ontkoppelen als ze terugschakelen ?
Als ik op't parcour rij of intensief aan het crossen ben word die koppeling soms zéér zwaar om elke keer te gebruiken. En voor terug te schakelen kan ik em ook gewoon naar onder duwen zonder koppeling.
Kan dit kwaad als ik dit doe ?
Laat als je dat doet in iedergeval wel je gas los!
Dan is de kracht van je tandwielen af en gaat het makkelijker.
Ik moet toe geven dat ik me koppeling ook wel is mis...
Of het kwaad kan... als je het met beleid doet zal het wel mee vallen..
Re: hoe schakelen
Geplaatst: di 01 jun, 2010 13:56
door SlOoT
Met mijn KTM kan ik heel vlot doorschakelen, ondanks de lange tandwiel verhouding. Als ik binnen de kom 50 rij dan hou ik em in de 4e versnelling want in de 5 komt ie dan zo laag in toeren dat die begint te schokken enzo
En flink doortrekken kan ook heerlijk, in de 3 gaat ie door de 100 km/h
Wegrijden moet altijd in de 1, omdat de 2e versnelling echt te lang is daarvoor en dan gaat de koppeling eraan.
Re: hoe schakelen
Geplaatst: wo 16 jun, 2010 14:26
door Rapr700SE
beetje rare vraag, maar hoeveel uren mag je op een Raptor700 achter mekaar rijde?

Re: hoe schakelen
Geplaatst: wo 16 jun, 2010 15:04
door Ardjuh
Rapr700SE schreef:beetje rare vraag, maar hoeveel uren mag je op een Raptor700 achter mekaar rijde?

Maakt niet uit... tot het eerste onderdeel onderhoud nodig heeft.

Re: hoe schakelen
Geplaatst: wo 16 jun, 2010 15:09
door Boncari
En tot je tank (olie of benzine of koelvloeistof) leeg is of totdat je storing krijgt

Re: hoe schakelen
Geplaatst: wo 16 jun, 2010 15:21
door tjobbie
of totdat je dit hoort,

Re: hoe schakelen
Geplaatst: wo 16 jun, 2010 15:23
door Rapr700SE
duidelijk.
Re: hoe schakelen
Geplaatst: di 22 jun, 2010 14:49
door PeterNoFear
Lang leve de semi-bak op mn suzukert
uit laten rollen op gelijk toeren tal doe ik door 't pookie omhoog te blijven drukken
(ben 15, is dit schadelijk voor de bak??)
suzuki 230 (landbouw)

Re: hoe schakelen
Geplaatst: di 22 jun, 2010 15:37
door L crosser
1 e versnelling tot 3500-4000 rpm laten draaien en 2e tot ± 8000 en 3e 4e en 5e tot 10500 ofso maar ik schakel altijd op gevoel

Re: hoe schakelen
Geplaatst: di 22 jun, 2010 16:19
door Rapr700SE
heb zelf geen toereteller,, dus probeer ook op gevoel

Re: hoe schakelen
Geplaatst: di 22 jun, 2010 17:02
door Ardjuh
Iemand ervaring met Dynnojet quickshifter?
Wil er 1 onder gooien.

Re: hoe schakelen
Geplaatst: wo 23 jun, 2010 09:27
door Boncari
Op die quad die pas door voortuinen en tegen een verkeersbord is gevlogen zat het systeem gemonteerd. Het zag er goed uit, christiaan vd hout zei dat het erg goed werkt. Maar het moet wel heel goed afgesteld worden! Dit systeem werkt wel in combinatie met een powerbox.
Het lijkt mij een mooi systeem, maar ik vind het ook wel mooi om de koppeling te gebruiken. Met het systeem is het wel heel makkelijk, gewoon volgas houden en het pookje omhoog doen
