Pagina 2 van 10

Geplaatst: di 27 jul, 2004 19:46
door Bakker
ik ga toch voor de 4 takt, lekkere kracht onderin en ik vind dat de 2 takt ook onwijs veel herrie maakt, wel mooi maar af en toe een beetje TE !

Geplaatst: di 27 jul, 2004 19:49
door bansheefreak
4takt zuigt.het zijn allemaal grasmaaiers.2takt blijft het snelst en zal het snelst blijven. :twisted:

Geplaatst: di 27 jul, 2004 20:09
door Banshee-Boy
ik leg mijn neer bij bansheefreak

Geplaatst: di 27 jul, 2004 20:53
door koeke
4takt zuigt.het zijn allemaal grasmaaiers.2takt blijft het snelst en zal het snelst blijven.

In verhouding met de CC is het sneller de 2 takt. Maar hoe lang kunnen we deze nog inschrijven met de nieuwe uitlaatgas normen. 2 takt is een grote luchtvervuiler en da hebbe de groen ni graag

Geplaatst: di 27 jul, 2004 21:16
door Ralph
Dan moeten ze er wat aan doen. Inspuiting, betere olie, enz....

Geplaatst: di 27 jul, 2004 22:10
door Teunie
Ralph schreef:Dan moeten ze er wat aan doen. Inspuiting, betere olie, enz....
Het enige goeie dat ze ermee kunnen doen is er 4takt van maken :twisted: :wink:

Geplaatst: wo 28 jul, 2004 17:14
door bansheefreak
:roll:

Geplaatst: wo 28 jul, 2004 18:05
door Linhai
discussie ? :lol:

Geplaatst: wo 28 jul, 2004 22:38
door Robby
de groene zen HALVE!!! 2takt voor de agresievelingen en stressers onder ons, en viertakt voor de krachtpatsers en iets tammere mensen
greetz

Geplaatst: za 21 aug, 2004 11:13
door Robbert
ik heb eerst viertakt gereden en rij nu 2 takt.. vind het wel lekker rijden, je bent veel bezig met je machine onder het rijden, t is net een crossmotor, en er zit een mooi geluid in vind ik

Geplaatst: za 21 aug, 2004 14:35
door JAN15-10
4-Takt zijn levensgenieters (en ouwe lullen natuurlijk ) :wink:

2-takkers zijn altijd degene die door het rode stoplicht knallen. :cry:

Daar gaaaaaaaaaaan we weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer :!: :?

Jan 8)

Geplaatst: ma 23 aug, 2004 16:26
door keesie
4 t

Geplaatst: za 28 aug, 2004 21:32
door bram
Ik denk dat ik maar alvast ga sparen voor de 6 takt. :twisted:

Geplaatst: za 28 aug, 2004 21:45
door sjarty
ikke eentje met een nucliare aandrijving ( ooit op de kop getikt was van de koersk) en kom dan nog maar eens af met jullie shees :twisted: :twisted: :twisted:

Geplaatst: za 28 aug, 2004 22:29
door Marcos
leuke topic. :wink:

Ik heb veel telang 2 wielen gereden. Mijn hart heeft altijd bij 2-takt gelegen. Het is tegenwoordig een kunst om met 2-takt te rijden.
De 4-takt heeft enorm veel vermogen onderin. Toch verliest de 4-takt enorm veel vermogen op een 2-takt. Wanneer je de machine goed kan doorgronden en weet wanneer de toeren en pk-tjes tot hun recht komen dan blijf ik er persoonlijk bij dat 2-takt altijd beter is kwa rij-prestatie.

De enige reden waarom 2-takt uit de racerij is gehaald is puur en alleen omdat de 4-takt meer mileu gericht is. Een 2-takt heeft gewoonweg 2x zoveel vermogen als een 4-takt maar verontreinigd het mileu veel meer.
Ik heb beide gereden maar mijn hart ligt echt bij 2-takt.

Het is inderdaad een kunst om 2-takt te rijden. Als je te vroeg schakelt verlies je al het vermogen en te laat schakelen betekent enorme slijtage.
4-takt is veel eenvoudiger te rijden kwa toeren-vermogen verhouding maar heeft vrijwel altijd veel minder pk dan een 2-takt met het zelfde aantal cc. Ik vind persoonlijk een 4-takt heerlijk rijden trouwens.
De 2-takt heeft na 15 jaar rij-ervaring toch de voorkeur.


Toch zal ik realistisch blijven. De 2-takt en 4-takt hebben ieder hun goede en slechte eigenschappen. De 4-takt heeft in elke versnelling wel een goede dosis vermogen en is vrijwel onslijtbaar :wink: .
De 2-takt heeft een goed toerental nodig om echt tot zijn recht te komen en vereist heel wat rij/schakel-kunst van de bestuurder. Gaat dat laatste niet helemaal goed dan slijt een 2-takt enorm snel.

Een 2takt heeft aan iets minder dan de helft aan cc's vaak evenveel power als een 4 takt aan ruim het dubbele aantal cc. Het grote verschil zit hem in het schakelen. bij 2-takt mag je er niet naast zitten en bij 4-takt wel want die behoudt zijn vermogen. Een 2-takt valt dood als je een versnelling mist :roll: :roll:

Ik geef persoonlijk de voorkeur aan 2-takt. Dat is makelijk sleutelen, simpel op te voeren en ik vind het ook leuker rijden omdat het veel van concentratie vergt. Ik heb ook een aantal 4-takt motoren gehad en ondanks het feit dat ze heel goed presteerden ontnam het mij toch het gevoel van concentratie en het gevoel van racen.

Mijn persoonlijke mening in deze is simpel; Een 4-takt is leuk omdat erin elke versnelling veel koppel zit. Je kunt vaak ontspannen racen en toch goed presteren. De 2-takt is spannend omdat je geconcentreerd rijd. Je wilt graag het maximale uit je versnellingen halen en je blijft bij de les.
Ben je moe of ben je niet bij de les dan rij je ook niet voorop met een 2-takt :oops: