Pagina 2 van 3

Re: uitlaat hulp

Geplaatst: ma 07 jun, 2010 21:45
door hardcorechaam
Zit tussen die 2 schijven aan de kant van het blok he

Re: uitlaat hulp

Geplaatst: di 08 jun, 2010 17:26
door v0lcom
Afbeelding
Afbeelding
aan die linkse kant he?

Re: uitlaat hulp

Geplaatst: di 08 jun, 2010 17:51
door hardcorechaam
ja de linkse kant

Re: uitlaat hulp

Geplaatst: di 08 jun, 2010 19:48
door v0lcom
awel daar steekt niks achter blijkbaar of hoe ziet die ring er dan uit?

Re: uitlaat hulp

Geplaatst: di 08 jun, 2010 22:30
door fretje-pitbull
links zoals hardcore chaam zei daar waar je riem loopt zit er daar een ring tussen van paar mm dik?
anders eens je riem eraf halen en dan kun je het mooi zien

Re: uitlaat hulp

Geplaatst: wo 09 jun, 2010 09:22
door v0lcom
okee ik zal is zien se ;D en zal jullie laten weten of ik iets vind anders die katalysator ertussenuit doen zou dat helpen?

Re: uitlaat hulp

Geplaatst: wo 09 jun, 2010 09:31
door hardcorechaam
het is een ring die OM dat asje zit :wink:
cat. helpt niet bij jou, jij moet zorgen dat jou v-riem aan de voorkant verder naar boven kan komen

Re: uitlaat hulp

Geplaatst: wo 09 jun, 2010 09:39
door v0lcom
oke ;D en zonder die ring gaat hij hoger? want nu moet je eig. vrij veel gas geven vooraleer bij vooruit gaat.

Re: uitlaat hulp

Geplaatst: wo 09 jun, 2010 09:45
door hardcorechaam
ja dat gaat ie harder en trekt ie beter op.

Re: uitlaat hulp

Geplaatst: wo 09 jun, 2010 10:19
door dieseltank
wie zegt dat zon ding een ring heeft, mag hij maximaal 45 dan?
geloof er geen reed van dat daar een ring tussen zit, maar je kan altijd kijken.

hebben jullie exakt de zelfde modellen?

Re: uitlaat hulp

Geplaatst: wo 09 jun, 2010 10:35
door hardcorechaam
gaat er niet om dat ie harder kan dat ie mag maar meer om de levensduur van het blok te verlengen

Re: uitlaat hulp

Geplaatst: wo 09 jun, 2010 11:52
door v0lcom
hij is gehomologeerd ja. maar hij gaat zo al 60. en ja zijn dezelfde.
en de riem gaat tot helemaal boven aan de vario ongeveer 5mm van de rand af.
en daar zit geen ring tussen.

Re: uitlaat hulp

Geplaatst: wo 09 jun, 2010 17:45
door pointblanque
nee als die tot bijna aan de rand loopt, dan lijkt het me idd ook niet dat er een ring inzit...

ik snapte er echt geen drol van...met de ring zit om de as...ik dacht tegen de as...maar je hebt gelijk hij zit om de krukas en tegen de vario as :)

maar hardcorechaam heeft opzich gelijk, snelheid = varia en interne vertanding, en gezien jij zegt dat je vrienden alleen de uitlaat anders hebben zou ik het ook in de vario zoeken...

zijn jullie quad modellen EXACT hetzelfde op de uitlaat na?
hang dan die uitlaat er eens onder? mijn insziens, maakt die uitlaat echt niet zo'n gigantisch verschil of jouw quad is voor geen meter afgesteld.

hoe zit het met je v-snaar, slipt dat ding niet?

Wat te checken/vergelijken met je vrienden:
vario (zelfde? zelfde maten? zelfde slijtage sporen? zelfde rolletjes?)
v-snaar (of die dus slipt)
uitlaat (ja die katalysator kan begrenzen, dus zet die van je vrienden er eens op)
caberateur (goed afgesteld? check je bougie)
bougie (vonkt goed, je quad rijd verder normaal?)
koppeling (das dat ding op plaatje rechts, slipt die misschien teveel?)
drukveer (zet deze wel genoeg druk op je achterste poulie?)
cdi (misschien handig om evve je vrienden te vragen of jouw quad niet begrenst is)
caberateur (gebruikt je gasschuif wel de volledige weg? opent die wel helemaal?)
ontsteking (staat optijd?)


voor de rest zou ik het 1,2,3 ook niet weten, iemand hier nog suggesties?

en wat heb je zelf in de tussentijd al geprobeert/uitgezocht behalve je vario??

Re: uitlaat hulp

Geplaatst: wo 09 jun, 2010 17:48
door pointblanque
kan je overigens wat betere fotos van de poulies maken?
dus die 2 rollen waar tussen je v-snaar loopt??

zit eens goed te kijken, en of ik kijk scheel maar bij je vario lijkt het eerder 2cm als 5mm
op je achterste poulie lijkt het ook ongeveer 1cm

maak als je wilt even zo uitgebreid/gedetailleerde foto's, is voor ons ook wat handiger??

Re: uitlaat hulp

Geplaatst: wo 09 jun, 2010 17:50
door v0lcom
carbu heb ik gedaan en naar mijn weten slip die niet.
ik ga de kata er is tussenuit slijpen.
cdi is niet begrensd staan onbegrensde op.
rijd goed dus is niets mis mee bougie vonkt goed.
onsteking is perfect getimed.
edit: mijn uyitlaat is geen open uitlaat he is 1 met kanalen dus. en welke twvh raden jullie aan?
greetz