TOPspeed kfx 450 :s

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Belgian Pro
Quad Master
Quad Master

Re: TOPspeed kfx 450 :s

Bericht door Belgian Pro »

Ja want ik heb ook intake& exhaust stage 2 hotcams, volledige ander uitlaat, k&n luchtfilter, hmf efi .
Ga is probere 16t tandwiel eronder te steken vooraan ipv 15.
@tjobbie trekt jouw quad nog goed op met deze tandwielverhouding?
Afbeelding
09' Monsterfied GreenMachine™ with some GoFast Stuff

As I lay rubber down the street, I pray for traction I can keep,
But if I spin and begin to slide, Please dear God Protect my sweet ride.
Amen
tjobbie
Quadverslaafde
Quadverslaafde

Bericht door tjobbie »

voor optrekken heb ik liever een 15t als 16t MAAR aangezien ik vrij vaak op de snelweg zit vind ik de 16 een ideale oplossing
omdat ie ong, een 1000toeren minder draait.

@krisz400: vind ik toch wel knap dat als je vermogens winst hebt dat je langzamer gaat rijden :?
dus als ik 100pk zou hebben zou ik langzamer rijden dan als ik 10pk heb????
ik ben het niet met je eens.
als je een andere uitlaat+intake+commander+cams hebt ga je echt wel wat sneller.
immers als de motor meer toeren draait, draait in mijn ogen de aangedreven as ook meer toeren.
en als je meer vermogen hebt, kun je ook de tandwiel verhouden zodanig aanpassen dat je het extra vermogen in snelheid
omzet.
AfbeeldingAfbeelding
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
hardcorechaam
Quadracer
Quadracer
Contacteer:

Bericht door hardcorechaam »

al die updates schelen wel iets maar dat komt omdat het blok iets meer toeren gaat draaien, als je echt meer snelheid wilt moet je gewoon de tandwielen aan passen :wink:
FLIPmode
Quadracer
Quadracer
Contacteer:

Bericht door FLIPmode »

tjobbie schreef:voor optrekken heb ik liever een 15t als 16t MAAR aangezien ik vrij vaak op de snelweg zit vind ik de 16 een ideale oplossing

@krisz400: vind ik toch wel knap dat als je vermogens winst hebt dat je langzamer gaat rijden :?
als je een andere uitlaat+intake+commander+cams hebt ga je echt wel wat sneller.
immers als de motor meer toeren draait, draait in mijn ogen de aangedreven as ook meer toeren.
en als je meer vermogen hebt, kun je ook de tandwiel verhouden zodanig aanpassen dat je het extra vermogen in snelheid
omzet.
Kris praat over koppel denk ik ,niet over pk's en het verschil tussen 100 en 10 pk is beetje groot hé,dat zul je wel merken 8) .
Door de commander en alles ga je vooral sneller aan de top zijn, hoe lang het duurt eer je aan 140 zit laat ik hier in het midden, dat zijn de verschillen die je ziet op de bank.
:bier:
Wild & Wicked
Air is for coolin & boostin!
Speed doesn't kill, mistakes do!
WJB#222
Forum moderator
Forum moderator

Bericht door WJB#222 »

mijn trx 450 liep wel 146 op de gps
maar ik had dan wel bijna alles getuned
incl andere cdi :crosser:
2017 raptor 700 SE
KrisZ400
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door KrisZ400 »

tjobbie schreef:voor optrekken heb ik liever een 15t als 16t MAAR aangezien ik vrij vaak op de snelweg zit vind ik de 16 een ideale oplossing

omzet.

Met die tuning ga je echt niet sneller, als je nu op 5seconden tot aan je toerenbegrenzer bent of je bent er op 3 seconden. Hij zal even snel gaan.
Je MOET het toerental van je begrenzing gaan verhogen en anders zal het NOOIT lukken.
Je kan op een standaard blok je tandwielen gaan aanpassen maar dan zal je hoogstwaarschijnlijk niet meer tot aan je begrenzer geraken, en net DAARVOOR moet je gaan tunen.

Het verschil in topsnelheid met mijn Z400 is ongeveer 13km/u als ik mijn straatbanden heb opliggen of mijn crossbanden. Telkens kom ik tot aan de begrenzer in 5de, dus als ik wil kan ik nog 2 tandjes kleiner vanachter..
DQT_Erasmus, Making Friends Gives Winning Teams
DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
www.DQT.be - www.jumpingjet.be - www.powerhost.be
tjobbie
Quadverslaafde
Quadverslaafde

Bericht door tjobbie »

klopt wat je zegt, maar de mijne kon zonder de uitlaat etc etc. niet aan zijn toerenbegrenzer komen in de 5e versnelling
en nu wel, met als oorzaak dat ik meer vermogen heb waardoor er een ander tandwiel opgezet kan worden en vervolgens sneller
kan.
niemand rijd toch continu tegen z,n toerenbegrenzer aan mag ik hopen?

@sukielukietwinturbo: klopt maar dat verschil was even in theorie :D en vermogen en koppel zijn toch 2 andere dingen idd.
AfbeeldingAfbeelding
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
Belgian Pro
Quad Master
Quad Master

@Kris Je zegt dat je je toerenbegrenzer moet verhogen maar hoe kan ik dat dan nog doen? Ik heb injectie, dus ik heb geen cdi doosje. Ik heb wel andere injectie (hmf optimizer)
Afbeelding

Amen
hardcorechaam
Quadracer
Quadracer
Contacteer:

andere tandwielverhouding :)
Belgian Pro
Quad Master
Quad Master

heb ik al gedaan...
std was het 14-38, nu 15-36
16t tandwiel vooraan gaat niet passen dus moet ik achteraan lager gaan...
Ik ken iemand die met kfx 450 rijdt en die heeft ook 32 maar ik vind dit tandwiel nergens...
Het laagste dat ik vind is 35!
Afbeelding

Amen
tjobbie
Quadverslaafde
Quadverslaafde

Bericht door tjobbie »

Belgian Pro schreef:@Kris Je zegt dat je je toerenbegrenzer moet verhogen maar hoe kan ik dat dan nog doen? Ik heb injectie, dus ik heb geen cdi doosje. Ik heb wel andere injectie (hmf optimizer)
injectie en onsteking zijn 2 verschillende dingen he :afgestudeerd:
met een hmf optimizer verander je alleen je branstofcurve.
je hebt zeker ook wel een cdi voor de onsteking. deze kunt je vervangen door bijv. een dynatek of procomm revbox. :wink:
zo kun je je toeren verhogen ALLEEN zou ik het niet aanraden.(toerenbegrenzing wordt niet voor niets ingebouwd)
ikzelf zou persoonlijk het vermogen proberen te verhogen zonder het max toerengebied te verhogen en daarna met tandwiel verhouding werken.
AfbeeldingAfbeelding
-=(R4N3)=-
Quadrider
Quadrider

Bericht door -=(R4N3)=- »

Mee eens Tjobbie!

Hou je toeren een beetje binnen de norm...overtoeren en jankende blokken is nog nooit iemand wijzer van geworden,alleen de motorrevisie boer mischien :D
Probeer met wat meer vermogen en idd een goeie tandwielverhouding je top/trekkracht te krijgen zoals je het hebben wilt.

suc6!!

l8rrrrrrr 8)
2008 Raptor700SE Road use -SOLD.....damned!
2006 Honda TRX450R-HRC MX use full rebuild 2011
2011 sponsor: DFR @ dirtfiendracing.com
Crossbaan Maasvlakte crew"Wil ik net plankgas....is het hout op!"
Reparatie vuistregel:Zodra je handen onder het vet en de olie zitten...gaat je neus jeuken en moet je naar de WC
hardcorechaam
Quadracer
Quadracer
Contacteer:

misschien waar jenzie zijn 32t tandwielkit gehaalt heeft?
Belgian Pro
Quad Master
Quad Master

Ik begrijp niet dat ik een cdi heb? Die heb ik volgens mij toch nie?
Het enige dat ik in mijn quad vind dat op een cdi box lijkt is die van de injectie en is van "kl" (homologatie van kawa) en die is nu afgekoppeld door die hmf. Met die hmf kan ik mijn benzinetoevoer regelen...

Is dit ding nog iets anders of --> http://www.rmstator.com/en/atv/kawasaki ... _/5279.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Dan heb je ook nog dit: http://www.dynaonline.com/skins/product ... Coil_Kits/" onclick="window.open(this.href);return false;

Voor de rest kan ik nog een hoge druk piston steken maar of dit ook goed is ...?
Afbeelding

Amen
KrisZ400
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door KrisZ400 »

Kom je nu op je topsnelheid tot in de begrenzing? Anders heeft het niet echt zin om achter nog een kleiner tandwiel te plaatsen want daar ga je dan weinig of niets van merken.
Een CDI heb je normaal altijd :wink: er moet iets je ontsteking regelen he. Waar die zit bij een KFX 450 durf ik niet zeggen..
DQT_Erasmus, Making Friends Gives Winning Teams
DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
www.DQT.be - www.jumpingjet.be - www.powerhost.be
Plaats reactie