Pagina 2 van 5

Re: TOPspeed kfx 450 :s

Geplaatst: do 03 jun, 2010 20:46
door Belgian Pro
Ja want ik heb ook intake& exhaust stage 2 hotcams, volledige ander uitlaat, k&n luchtfilter, hmf efi .
Ga is probere 16t tandwiel eronder te steken vooraan ipv 15.
@tjobbie trekt jouw quad nog goed op met deze tandwielverhouding?

Re: TOPspeed kfx 450 :s

Geplaatst: do 03 jun, 2010 21:49
door tjobbie
voor optrekken heb ik liever een 15t als 16t MAAR aangezien ik vrij vaak op de snelweg zit vind ik de 16 een ideale oplossing
omdat ie ong, een 1000toeren minder draait.

@krisz400: vind ik toch wel knap dat als je vermogens winst hebt dat je langzamer gaat rijden :?
dus als ik 100pk zou hebben zou ik langzamer rijden dan als ik 10pk heb????
ik ben het niet met je eens.
als je een andere uitlaat+intake+commander+cams hebt ga je echt wel wat sneller.
immers als de motor meer toeren draait, draait in mijn ogen de aangedreven as ook meer toeren.
en als je meer vermogen hebt, kun je ook de tandwiel verhouden zodanig aanpassen dat je het extra vermogen in snelheid
omzet.

Re: TOPspeed kfx 450 :s

Geplaatst: vr 04 jun, 2010 09:02
door hardcorechaam
al die updates schelen wel iets maar dat komt omdat het blok iets meer toeren gaat draaien, als je echt meer snelheid wilt moet je gewoon de tandwielen aan passen :wink:

Re: TOPspeed kfx 450 :s

Geplaatst: vr 04 jun, 2010 11:45
door FLIPmode
tjobbie schreef:voor optrekken heb ik liever een 15t als 16t MAAR aangezien ik vrij vaak op de snelweg zit vind ik de 16 een ideale oplossing
omdat ie ong, een 1000toeren minder draait.

@krisz400: vind ik toch wel knap dat als je vermogens winst hebt dat je langzamer gaat rijden :?
dus als ik 100pk zou hebben zou ik langzamer rijden dan als ik 10pk heb????
ik ben het niet met je eens.
als je een andere uitlaat+intake+commander+cams hebt ga je echt wel wat sneller.
immers als de motor meer toeren draait, draait in mijn ogen de aangedreven as ook meer toeren.
en als je meer vermogen hebt, kun je ook de tandwiel verhouden zodanig aanpassen dat je het extra vermogen in snelheid
omzet.
Kris praat over koppel denk ik ,niet over pk's en het verschil tussen 100 en 10 pk is beetje groot hé,dat zul je wel merken 8) .
Door de commander en alles ga je vooral sneller aan de top zijn, hoe lang het duurt eer je aan 140 zit laat ik hier in het midden, dat zijn de verschillen die je ziet op de bank.
:bier:

Re: TOPspeed kfx 450 :s

Geplaatst: vr 04 jun, 2010 12:00
door WJB#222
mijn trx 450 liep wel 146 op de gps
maar ik had dan wel bijna alles getuned
incl andere cdi :crosser:

Re: TOPspeed kfx 450 :s

Geplaatst: vr 04 jun, 2010 16:31
door KrisZ400
tjobbie schreef:voor optrekken heb ik liever een 15t als 16t MAAR aangezien ik vrij vaak op de snelweg zit vind ik de 16 een ideale oplossing
omdat ie ong, een 1000toeren minder draait.

@krisz400: vind ik toch wel knap dat als je vermogens winst hebt dat je langzamer gaat rijden :?
dus als ik 100pk zou hebben zou ik langzamer rijden dan als ik 10pk heb????
ik ben het niet met je eens.
als je een andere uitlaat+intake+commander+cams hebt ga je echt wel wat sneller.
immers als de motor meer toeren draait, draait in mijn ogen de aangedreven as ook meer toeren.
en als je meer vermogen hebt, kun je ook de tandwiel verhouden zodanig aanpassen dat je het extra vermogen in snelheid
omzet.

Met die tuning ga je echt niet sneller, als je nu op 5seconden tot aan je toerenbegrenzer bent of je bent er op 3 seconden. Hij zal even snel gaan.
Je MOET het toerental van je begrenzing gaan verhogen en anders zal het NOOIT lukken.
Je kan op een standaard blok je tandwielen gaan aanpassen maar dan zal je hoogstwaarschijnlijk niet meer tot aan je begrenzer geraken, en net DAARVOOR moet je gaan tunen.

Het verschil in topsnelheid met mijn Z400 is ongeveer 13km/u als ik mijn straatbanden heb opliggen of mijn crossbanden. Telkens kom ik tot aan de begrenzer in 5de, dus als ik wil kan ik nog 2 tandjes kleiner vanachter..

Re: TOPspeed kfx 450 :s

Geplaatst: vr 04 jun, 2010 16:40
door tjobbie
klopt wat je zegt, maar de mijne kon zonder de uitlaat etc etc. niet aan zijn toerenbegrenzer komen in de 5e versnelling
en nu wel, met als oorzaak dat ik meer vermogen heb waardoor er een ander tandwiel opgezet kan worden en vervolgens sneller
kan.
niemand rijd toch continu tegen z,n toerenbegrenzer aan mag ik hopen?

@sukielukietwinturbo: klopt maar dat verschil was even in theorie :D en vermogen en koppel zijn toch 2 andere dingen idd.

Re: TOPspeed kfx 450 :s

Geplaatst: vr 04 jun, 2010 19:34
door Belgian Pro
@Kris Je zegt dat je je toerenbegrenzer moet verhogen maar hoe kan ik dat dan nog doen? Ik heb injectie, dus ik heb geen cdi doosje. Ik heb wel andere injectie (hmf optimizer)

Re: TOPspeed kfx 450 :s

Geplaatst: vr 04 jun, 2010 19:44
door hardcorechaam
andere tandwielverhouding :)

Re: TOPspeed kfx 450 :s

Geplaatst: vr 04 jun, 2010 20:15
door Belgian Pro
heb ik al gedaan...
std was het 14-38, nu 15-36
16t tandwiel vooraan gaat niet passen dus moet ik achteraan lager gaan...
Ik ken iemand die met kfx 450 rijdt en die heeft ook 32 maar ik vind dit tandwiel nergens...
Het laagste dat ik vind is 35!

Re: TOPspeed kfx 450 :s

Geplaatst: vr 04 jun, 2010 20:39
door tjobbie
Belgian Pro schreef:@Kris Je zegt dat je je toerenbegrenzer moet verhogen maar hoe kan ik dat dan nog doen? Ik heb injectie, dus ik heb geen cdi doosje. Ik heb wel andere injectie (hmf optimizer)
injectie en onsteking zijn 2 verschillende dingen he :afgestudeerd:
met een hmf optimizer verander je alleen je branstofcurve.
je hebt zeker ook wel een cdi voor de onsteking. deze kunt je vervangen door bijv. een dynatek of procomm revbox. :wink:
zo kun je je toeren verhogen ALLEEN zou ik het niet aanraden.(toerenbegrenzing wordt niet voor niets ingebouwd)
ikzelf zou persoonlijk het vermogen proberen te verhogen zonder het max toerengebied te verhogen en daarna met tandwiel verhouding werken.

Re: TOPspeed kfx 450 :s

Geplaatst: vr 04 jun, 2010 20:47
door -=(R4N3)=-
Mee eens Tjobbie!

Hou je toeren een beetje binnen de norm...overtoeren en jankende blokken is nog nooit iemand wijzer van geworden,alleen de motorrevisie boer mischien :D
Probeer met wat meer vermogen en idd een goeie tandwielverhouding je top/trekkracht te krijgen zoals je het hebben wilt.

suc6!!

l8rrrrrrr 8)

Re: TOPspeed kfx 450 :s

Geplaatst: vr 04 jun, 2010 21:34
door hardcorechaam
misschien waar jenzie zijn 32t tandwielkit gehaalt heeft?

Re: TOPspeed kfx 450 :s

Geplaatst: vr 04 jun, 2010 21:40
door Belgian Pro
Ik begrijp niet dat ik een cdi heb? Die heb ik volgens mij toch nie?
Het enige dat ik in mijn quad vind dat op een cdi box lijkt is die van de injectie en is van "kl" (homologatie van kawa) en die is nu afgekoppeld door die hmf. Met die hmf kan ik mijn benzinetoevoer regelen...

Is dit ding nog iets anders of --> http://www.rmstator.com/en/atv/kawasaki ... _/5279.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Dan heb je ook nog dit: http://www.dynaonline.com/skins/product ... Coil_Kits/" onclick="window.open(this.href);return false;

Voor de rest kan ik nog een hoge druk piston steken maar of dit ook goed is ...?

Re: TOPspeed kfx 450 :s

Geplaatst: za 05 jun, 2010 01:05
door KrisZ400
Kom je nu op je topsnelheid tot in de begrenzing? Anders heeft het niet echt zin om achter nog een kleiner tandwiel te plaatsen want daar ga je dan weinig of niets van merken.
Een CDI heb je normaal altijd :wink: er moet iets je ontsteking regelen he. Waar die zit bij een KFX 450 durf ik niet zeggen..