![Razz :P](./images/smilies/icon_tong.gif)
een 660 zal op top max 135 hoog uit gaan dan heb je hem volgens mij al echt hard lopen
RteBrake schreef:onzin zou ik niet zeggen dit kwam van een site van de klpd maar jabarossa250 schreef:minimum snelheid in belgie is 75 km per uur in nederland is dit in de wegenverkeers wet niet geregelt!!
je voertuig moet alleen meer als 50 km per uur kunnen en mogen rijden. natuurlijk word je wel aangepakt als je met je quad 40 rijdt op de snelweg maar dan plakken ze dit op het in gevaar brengen van andere weggebruikers ( artikel 5 ).
mvg arno
Dat stukje over nederland is onzin.
In nederland is dit wel degelijk geregeld
En daar staat vrijwel onderaan de pagina:
Minimumsnelheid op autowegen en autosnelwegen
Het gebruik van de autoweg is alleen toegestaan voor bestuurders van een motorvoertuig waarmee een snelheid van ten minste 50 kilometer per uur mag en kan worden gereden. Het gebruik van de autosnelweg is alleen toegestaan voor bestuurders van een motorvoertuig waarmee met een snelheid van ten minste 60 kilometer per uur mag en kan worden gereden.
Dan zou ik wel eens een link willen zien, artikel 5 van de wegen verkeerswet is namelijk een kapstok artikel waarmee ze alles wat niet beschreven staat in de wvw (wegen verkeerswet) kunnen behandelen. De minimum snelheid is vastgelegd en er is een sanctie voor (het is is een overtreding, wordt met een eenvoudige boete afgedaan) een en ander is ook na te lezen in artikel 42 van de wvw.barossa250 schreef: onzin zou ik niet zeggen dit kwam van een site van de klpd maar ja
RteBrake schreef:Dan zou ik wel eens een link willen zien, artikel 5 van de wegen verkeerswet is namelijk een kapstok artikel waarmee ze alles wat niet beschreven staat in de wvw (wegen verkeerswet) kunnen behandelen. De minimum snelheid is vastgelegd en er is een sanctie voor (het is is een overtreding, wordt met een eenvoudige boete afgedaan) een en ander is ook na te lezen in artikel 42 van de wvw.barossa250 schreef: onzin zou ik niet zeggen dit kwam van een site van de klpd maar ja
ik heb het van deze site nu heb ik mij wel vergist in 50 en 60 km per uur maar dat van artikel 5 klopt toch wel dacht ik.http://forum.infopolitie.nl/viewtopic.php?p=141581" onclick="window.open(this.href);return false; het is geen klpd maar toch zitten er een boel agenten op dit forum.
maar zo te horen ben je een expert dus bij deze je hebt gelijk.
De officiële omschrijving van artikel 5:
Gevaar op de weg veroorzaken
Het is een ieder verboden zich zodanig te gedragen dat gevaar op de weg wordt veroorzaakt of kan worden veroorzaakt of dat het verkeer op de weg wordt gehinderd of kan worden gehinderd.
Vrij vertaald:
Aldus luidt artikel 5 WVW dat, kort gezegd, gevaarzetting in het verkeer strafbaar stelt. Het artikel wordt vaak gebruikt indien verkeersgedrag niet valt onder een meer specifieke strafbepaling maar volgens het openbaar ministerie wel sprake is van een strafrechtelijke relevant verwijt. In dat geval zal wel moeten blijken dat daadwerkelijk sprake was van een enigszins concrete kans op gevaar of hinder. Een zekere mate van gevaar of hinder is in het verkeer immers niet te vermijden.