Geplaatst: wo 04 aug, 2004 13:29
Ik denk ook dat bij een 2-takt de smering enkel en alleen via het benzine-olie-mengsel gebeurd, en er dus geen olie in de carter zit...
zit wel olie in de karter, maar die wordt niet gekoeld bij 2takt omdat de verbranding in een totaal andere kamer gebeurt, verbranding zit bij 2 takt in een ander departement.de olie is gewoon voor boit en koppeling goed te laten lopen. 2-takt wordt volgens mij aleen water of luchtgekoeld.Kenji schreef:Ik denk ook dat bij een 2-takt de smering enkel en alleen via het benzine-olie-mengsel gebeurd, en er dus geen olie in de carter zit...
Heeft niets te maken met 2 of 4 takt die oliekoeling, die olie om te koelen dringt niet tot in't binnenste blok en dient niet om't blok te smeren.blast Racer AKA sdsracer schreef:waarom 125cc als er perfect een 250cc inpast??? wel geen yz inleggen, maar een ktm of een kawasaki, kdacht dat er voor de 250 problemen waren met de hoogte van de cilinderkop.Mika schreef:Ludovic, ik denk dat je nog meer resultaten gaat behalen als je een Yamaha 125cc watergekoelde crosser in één van je Blaster zou leggen ! Kijk maar naar je snelste tegenstander
En zo'n blok kost echt niet veel denk ik
greetz
ps:oliekoeler op blaster???? op een warrior is een oliekoeler, omdat dit een viertakt oliegekoeld blok is, maar bij 2-takt word toch geen oliekoeling gebruikt?? of ben ik mis??
toch geloof ik er geen blaas van dat er oliekoeling kan worden gezet op een blaster, heb een wr200 gehad en een blaster, wr200 blok is dezelfde blok als blaster maar met waterkoeling. En oliekoeling word wel aleen toegepast op 4-takt omdat de olie daar heet wordt, meestal wordt oliekoeling en luchtkoeling bij een 4-takt gecombineerd. Geef me anders een 2-takt blok met oliekoeling en ik geloof je meteen.Roadrunner schreef:Heeft niets te maken met 2 of 4 takt die oliekoeling, die olie om te koelen dringt niet tot in't binnenste blok en dient niet om't blok te smeren.blast Racer AKA sdsracer schreef:waarom 125cc als er perfect een 250cc inpast??? wel geen yz inleggen, maar een ktm of een kawasaki, kdacht dat er voor de 250 problemen waren met de hoogte van de cilinderkop.Mika schreef:Ludovic, ik denk dat je nog meer resultaten gaat behalen als je een Yamaha 125cc watergekoelde crosser in één van je Blaster zou leggen ! Kijk maar naar je snelste tegenstander
En zo'n blok kost echt niet veel denk ik
greetz
ps:oliekoeler op blaster???? op een warrior is een oliekoeler, omdat dit een viertakt oliegekoeld blok is, maar bij 2-takt word toch geen oliekoeling gebruikt?? of ben ik mis??
Standaard word die zo niet geleverd, is enkel ter optie van extra koeling voorzien.