Pagina 2 van 2

Geplaatst: wo 04 aug, 2004 13:29
door Kenji
Ik denk ook dat bij een 2-takt de smering enkel en alleen via het benzine-olie-mengsel gebeurd, en er dus geen olie in de carter zit...

Geplaatst: wo 04 aug, 2004 13:47
door Robby
Kenji schreef:Ik denk ook dat bij een 2-takt de smering enkel en alleen via het benzine-olie-mengsel gebeurd, en er dus geen olie in de carter zit...
zit wel olie in de karter, maar die wordt niet gekoeld bij 2takt omdat de verbranding in een totaal andere kamer gebeurt, verbranding zit bij 2 takt in een ander departement.de olie is gewoon voor boit en koppeling goed te laten lopen. 2-takt wordt volgens mij aleen water of luchtgekoeld.
greetz

Geplaatst: wo 04 aug, 2004 22:49
door Roadrunner
blast Racer AKA sdsracer schreef:
Mika schreef:Ludovic, ik denk dat je nog meer resultaten gaat behalen als je een Yamaha 125cc watergekoelde crosser in één van je Blaster zou leggen ! Kijk maar naar je snelste tegenstander :wink:

En zo'n blok kost echt niet veel denk ik
waarom 125cc als er perfect een 250cc inpast??? wel geen yz inleggen, maar een ktm of een kawasaki, kdacht dat er voor de 250 problemen waren met de hoogte van de cilinderkop.
greetz

ps:oliekoeler op blaster???? op een warrior is een oliekoeler, omdat dit een viertakt oliegekoeld blok is, maar bij 2-takt word toch geen oliekoeling gebruikt?? of ben ik mis??
Heeft niets te maken met 2 of 4 takt die oliekoeling, die olie om te koelen dringt niet tot in't binnenste blok en dient niet om't blok te smeren.
Standaard word die zo niet geleverd, is enkel ter optie van extra koeling voorzien.

BLASTERKE WATERGEKOELD

Geplaatst: do 05 aug, 2004 13:43
door freakie
DENK DAT GE BETER EEN ANDERE QUAD WANT DAT ZJN GELDSLOPENDE PROJECTEN

Geplaatst: do 05 aug, 2004 18:51
door Ludovic 250
als de categorie waar ik nu inzit blijft bestaan mag ik niet meer dan 200cc waterkoeling,anders zak ik & categorie maar dan mag ik maar tot 125cc watergekoeld

Geplaatst: ma 23 aug, 2004 00:41
door Robby
Roadrunner schreef:
blast Racer AKA sdsracer schreef:
Mika schreef:Ludovic, ik denk dat je nog meer resultaten gaat behalen als je een Yamaha 125cc watergekoelde crosser in één van je Blaster zou leggen ! Kijk maar naar je snelste tegenstander :wink:

En zo'n blok kost echt niet veel denk ik
waarom 125cc als er perfect een 250cc inpast??? wel geen yz inleggen, maar een ktm of een kawasaki, kdacht dat er voor de 250 problemen waren met de hoogte van de cilinderkop.
greetz

ps:oliekoeler op blaster???? op een warrior is een oliekoeler, omdat dit een viertakt oliegekoeld blok is, maar bij 2-takt word toch geen oliekoeling gebruikt?? of ben ik mis??
Heeft niets te maken met 2 of 4 takt die oliekoeling, die olie om te koelen dringt niet tot in't binnenste blok en dient niet om't blok te smeren.
Standaard word die zo niet geleverd, is enkel ter optie van extra koeling voorzien.
toch geloof ik er geen blaas van dat er oliekoeling kan worden gezet op een blaster, heb een wr200 gehad en een blaster, wr200 blok is dezelfde blok als blaster maar met waterkoeling. En oliekoeling word wel aleen toegepast op 4-takt omdat de olie daar heet wordt, meestal wordt oliekoeling en luchtkoeling bij een 4-takt gecombineerd. Geef me anders een 2-takt blok met oliekoeling en ik geloof je meteen.

Geplaatst: wo 20 okt, 2004 13:16
door Ludovic 250
wie had nog een set te koop?en wat zouden de darmen kosten?

Geplaatst: wo 20 okt, 2004 16:02
door keesie
ik heb een set, stuur maar pm als je interesse hebt

Geplaatst: wo 20 okt, 2004 19:09
door Ludovic 250
sorry maar ik heb juist men brommer stuk gereden en die moet eerst gemaakt worden,ik laat dan nog wel iets weten

thnx