Pagina 2 van 4

Re: Warrior 350 : Pulser / pickup probleem

Geplaatst: za 18 sep, 2010 12:11
door YannickC
Het zou inderdaad de zuigerpen kunnen zijn.
In elk geval heeft hij gezegt dat het zeker onder de 500euro zou blijven (ik hoop 350 a 400 dan?).
Maar als de zuiger ook aan vervanging toe was sprak hij van 100 euro meer...
Dus als hij hem aan zijn woord houd vin ik het wel nog de moeite :)

Re: Warrior 350 : Pulser / pickup probleem

Geplaatst: di 21 sep, 2010 20:04
door YannickC
Ik heb vandaag nieuws gekregen van mijn quad.
De piston blijk gelukkig nog goed te zijn maar helaas is blijkbaar mijn startkoppeling aan vervanging toe.
Deze kost heel wat geld :x
Maar achja, Ik zal blij zijn als hij terug rijd :D

Re: Warrior 350 : ontsteking probleem PRO GEZOCHT!

Geplaatst: za 25 sep, 2010 12:44
door YannickC
Ik heb sinds gisteren de quad terug van de dealer.
Hij heeft van alles vernieuwd en getest.

even de belangrijke punten op een rijtje :
- nieuwe cdi
- redelijk recente batterij
- nieuwe stator
- nieuwe pickup
- perfect uitgebalanceerd vliegwiel
- nieuwe ontstekingsspoel

Hij heeft ook met nog een andere CDI geprobeerd, andere stator,...
En nog steeds geen ontsteking!

Het gekke is als je met een stuk ijzer langs de pickup sensor gaat, dan krijg je een vonk.
Ik heb zelf al de pickup sensor om te testen appart naast het vliegwiel geschroeft (dus zonder kap en stator).
Ik heb voor te meten speciaal een analoge meter gekocht zodat ik beter veranderingen kan meten.

wat ik meet met de analoge meter :
- tijdens handmatig heen en weer gaan van stuk ijzer --> zichtbaar bewegende naald (dan vonkt hij ook)
- pickup zonder kap en draaidend vliegwiel --> geen zichtbare verandering
- pickup met kap en draaidend vliegwiel --> geen zichtbare verandering

Wat ik mij nu af vraag, is die metalen uitstekende strip op mijn vliegwiel normaal gezien magnetisch om makkelijker verandering te kunnen lezen? Want ik heb zo het gevoel dat die 3mm niveau verschil niet echt veel doet voor die pickupsensor.

Afbeelding
(dit is niet mijn vliegwiel maar een foto van internet)

Graag hulp van mensen die er echt mee begaan zijn.
Hij staat ondertussen bijna 1,5 maand stil ! :cry:

Al bedankt!

Re: Warrior 350 : Pulser / pickup probleem

Geplaatst: za 25 sep, 2010 20:13
door mx jake
YannickC schreef:
NillesGilles schreef:Hoe staat het met je handrem begrenzer? heb je die al bekeken?
Was het maar zo simpel ... maar toch bedankt voor de hulp. :)
Na nog veel prutsen en zoek heb ik besloten hem toch binnen te doen bij deliegequads.

Ze hebben er naar gekeken en blijkt dat het asje waar de piston op drukt (dus asje vast aan krukas) een beetje verkeerd zit.
Dit is blijkbaar een appart stukje en dit moet vervangen worden. Door dat deze wat scheef zit draaide mijn vliegwiel ook niet meer zo mooi in center en daardoor kreeg ik dus een heleboel problemen met mijn pickup die de weg kwijt was.

als ze bij een firma zeggen dat ze de oorzaak gevonden hebben, ze halen je blok daarvoor open, en hij doet het daarna nog niet, vervolgens geven ze de quad gewoon weer mee aan de klant
zou ik ook balen

heb je de spanings-gelijkrichter al nagemeten?
als die kapot is kan het zijn dat je rare storingen krijgt

heb het een keer gehad met een YFZ450
motor kwam niet op toeren
knallen en proesten uit

Re: Warrior 350 : ontsteking probleem PRO GEZOCHT!

Geplaatst: za 25 sep, 2010 20:32
door tjobbie
volgens mij moet die strip wel magnetisch zijn, maar als je een los stuk metaal erlangs haalt veranderen de waardes en met de strip van het vliegwiel niet?
en wat als je het vliegwiel los in je handen met de strip langs de pickup haalt?
en met een los magneetje?
als de pickup met een los stul metaal wel reageerd moet ie toch ook op het vliegwiel reageren zo niet zal hoogst waarschijnlijk de magnetische strip zijn kracht verloren hebben om wat voor reden dan ook.
kijk ook even of je pickupcoil draden nergens toevallig het chassis raken tijden installage van de coil.
kijk ook je massa aansluitingen na, dit kan ook voor rare effecten zorgen.

Re: Warrior 350 : ontsteking probleem PRO GEZOCHT!

Geplaatst: za 25 sep, 2010 20:46
door mx jake
het hele vliegwiel is magnetisch, door de magneten die in je vliegwiel zitten
dat stripje is gewoon metaal

Re: Warrior 350 : ontsteking probleem PRO GEZOCHT!

Geplaatst: za 25 sep, 2010 21:15
door tjobbie
ik wist het niet zeker meer maar heb het even nagezocht en het klopt wat je zegt, het is een normale metalen strip.
desondanks moet ie hier wel op reageren.

Re: Warrior 350 : ontsteking probleem PRO GEZOCHT!

Geplaatst: za 25 sep, 2010 21:51
door YannickC
Ondertussen heb ik niet stil gezeten en heb ik het even zover gekregen dat hij draaide (zo als ik voorheen ook al gehad heb)
Maar hij sputterde enorm en wilt niet versnellel. Ondertussen vonkt hij weer niet (de kap is er ondertussen niet afgeweest)

Ik ga als ik tijd heb eens de puur noodzakelijke bedrading nabouwen en dus zonder mijn originele kabelboom proberen starten.
Ik laat nog iets weten.

Al bedankt voor de hulp.

Re: Warrior 350 : ontsteking probleem PRO GEZOCHT!

Geplaatst: di 28 sep, 2010 20:37
door YannickC
Update!

vandaag tijdens metingen heb ik ontdekt dat hij bizar genoeg makkelijker aan de praat te krijgen met mijn analoge multiemeter ertussen! :lol:
Ik wou eens de spanning meten in serie tussen de pickup sensor en CDI.

Ik kreeg hem dus gestart en stationair draait hij redelijk goed.
Maar gas geven? no way...

Ik heb alvast eens een filmpje gemaakt.
Let nie op het beeld want ik had mijn gsm gewoon vast terwijl ik hem in gang en draaiende wou houden.
Maar je hoort goed wat hij doet als ik gas geef.

http://www.youtube.com/watch?v=rllSDTaRKd4" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Warrior 350 : ontsteking probleem PRO GEZOCHT!

Geplaatst: di 28 sep, 2010 20:52
door bonzaiking
je hebt toevallig niet de handrem er op staan?

Re: Warrior 350 : ontsteking probleem PRO GEZOCHT!

Geplaatst: di 28 sep, 2010 21:41
door tjobbie
klinkt echt als een ontstekingsprobleem, niet benzine/lucht.
heb je geen werkplaats handboek?

Re: Warrior 350 : ontsteking probleem PRO GEZOCHT!

Geplaatst: di 28 sep, 2010 21:47
door YannickC
bonzaiking schreef:je hebt toevallig niet de handrem er op staan?
Die sensor is niet aangesloten en dus een open contact.
Ik heb ook als eens handmatig het contact gesloten en dit had hetzelfde effect, dus daar ligt het niet aan :)
Verder heeft de motor altijd goed gedraaid zonder dat het contact aangesloten was...

Het zijn inderdaad serieuze ontstekingsproblemen.
Ik heb een handboek op computer maar die heeft mij nog niet veel verder geholpen tot hier toe :(

Re: Warrior 350 : ontsteking probleem PRO GEZOCHT!

Geplaatst: di 28 sep, 2010 21:53
door tjobbie
zit je pickup coil weestand tussen de 459 en de 561ohm?
dit zou de wit/rood en wit/groen adertje moeten zijn.

Re: Warrior 350 : ontsteking probleem PRO GEZOCHT!

Geplaatst: wo 29 sep, 2010 11:30
door YannickC
tjobbie schreef:zit je pickup coil weestand tussen de 459 en de 561ohm?
dit zou de wit/rood en wit/groen adertje moeten zijn.
Jes die meet 490 ohm ongeveer.

Re: Warrior 350 : ontsteking probleem PRO GEZOCHT!

Geplaatst: wo 29 sep, 2010 15:52
door tjobbie
en het andere paartje? rood, wit/blauw 0,083/0,101ohm?