Pagina 2 van 3
Geplaatst: wo 18 aug, 2004 22:47
door Sg6
mijne maat heeft er ook van, is 6maand oud en de las is op dezelfde plaats roestig. We gaan ne keer gaan klagen en we willen onze garantie

anders zal het juist hetzelfde moeten gebeuren.
Geplaatst: do 19 aug, 2004 07:33
door Vincenzo
valt dit dan niet onder de garantie?
tis toch iets waar je niet zelf aan kan doen
alhoewel

Geplaatst: do 19 aug, 2004 09:25
door Sg6
ik ga je dat vandaag of in de komende week weten te vertellen.
Geplaatst: do 19 aug, 2004 09:37
door Vincenzo
in mijn ogen zou da toch mogen is iets wa nie mag!
hoeveel kost het voor de verstevigingen en ze erop te zetten?
Geplaatst: do 19 aug, 2004 11:14
door Fré
nee, het zou inderdaad niet mogen!
Maar wat doe je eraan, er zou zoveel niet mogen zijn...
garantie: een nieuw frame kan je krijgen in garantie, maar de vraag is of dit het probleem wel goed aanpakt. De nieuwe frames worden gezegd steviger te zijn, maar nog altijd niet failproof.
Dus de enige goeie oplossing, en eigenlijk een zeer makkelijke en goedkope is die zogenaamde 'gussets'.
Kostprijs: als je alles laat doen, demontage, afschuren, driehoekjes op maat laten maken, lassen, weer afschuren, verven/spuiten en montage, reken dan op een namiddag goed doorwerken.
Kost allemaal niks als je zelf de middelen hebt om het te doen, of iemand kent die het voor jou wil doen, maar anders betaal je stielmannen om een uur of 6 aan je quad te laten werken, en dat kost wel wat geld ja.
Je kan die "gussets" (zie 1 vd eerste foto's) op maat gemaakt kopen (van Lonestar bijvoorbeeld, er zijn nog een handvol bedrijven die dat maken & verkopen), en dan zelf lassen.
Maar ik zou het eerder, indien ik de middelen niet had om het zelf te doen, door iemand laten doen die aan quads kan werken.
Je garagist, je verkoper, of ook iemand zoals Deliège (Merelbeke), die is zeker capabel om dat te doen, ik heb zelfs al hele lades gezien vol met van die driehoekjes.
Als je ze zelf wil maken: de mijne zijn vervaardigd uit 4mm dikke koudgewalste plaat, gewoon ijzer.
Met een verstekzaag, een slijpschijf, schuurpapier (of schuurband) en wat veiltjes zou je er zeker in moeten slagen. Ik heb eerst kartonnen vormpjes gemaakt en gepast, en dan in metaal nagemaakt en wat bijgeslepen (voor de passing en voor het lassen)
Geplaatst: do 19 aug, 2004 11:34
door JAN15-10
en wat bijgeslepen
Erbij slijpen kan niet Frè,wel eraf .
Verder,goed verhaal.
Jan

Geplaatst: do 19 aug, 2004 11:39
door Vincenzo
bedankt voor de uitleg fre kan in de toekomst nog eens vanpas komen
Geplaatst: do 19 aug, 2004 19:59
door Bartie
Heb 2 Z-400 gezien met op dezelfde plaats als Fré een streepje roest

.
Zijn alle 2 wel stevig gebruikt geweest. De ene had een salto gemaakt waardoor er vanalles krom en scheef was. Gelukkig bestaan er mensen die wonderen kunnen doen en zaken terug kunnen rechten
Moet nog eens checken maar dacht dat het beide model 2004 waren.
Geplaatst: vr 20 aug, 2004 17:35
door Sg6
we hebben dus naar de dealer geweest en hij zegt dat we dit in de ogen gaan moeten houden en indien het verergerd moeten er fotos genomen worden en krijgt em een nieuw chasis.
Geplaatst: vr 20 aug, 2004 21:01
door Teunie
Das goed nieuws!
Enige nadeel is dat het nieuwe frame waarschijnlijk ook zal gaan scheuren!
Geplaatst: vr 20 aug, 2004 21:24
door Sg6
Teunie schreef:Das goed nieuws!
Enige nadeel is dat het nieuwe frame waarschijnlijk ook zal gaan scheuren!
ge hetb voor iets 2j garantie he dus gaat kawa er iets aan moeten doen.
Geplaatst: vr 20 aug, 2004 21:50
door Teunie
Helemaal mee eens!
Geplaatst: za 21 aug, 2004 23:51
door Fré
ja akkoord, maar ik las er liever es een paar gussets op dan elk jaar mijn quad volledig uit elkaar te gooien om er een weliswaar gratisch frame in te hangen.
Geplaatst: zo 22 aug, 2004 02:27
door Rik350
alleen als ze nu scheuren krijg je geen garantie meer wegens eigen modificatie
Geplaatst: zo 22 aug, 2004 09:50
door Fré
ja das waar Rik, maar ik vertrouw op de ervaring van anderen die na de installatie van hun gussets nooit geen problemen meer hadden. De mijne zijn dan in vergelijking nog bij de betere (nette las, dubbele versteviging ipv enkel een driehoekje aan de buitenkant).