SUZUKI LTZ 400 START NIET
- Jason McCoy
- Quad GOD

Re: SUZUKI LTZ 400 START NIET
Dat test je simpelweg door te starten en dan de accu los te koppelen. Blijft i lopen heb je grote kans dat i bijlaad.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
mja maar ik wil het graag zeker weten. koppel ik dan gewoon de batterij los zoals je zeg en meet ik het voltage op die 2 draden? hoeveel volt moet ik dan meten?
als ge daar gaat meten hoef je hem niet eens los te koppelen
gewoon meten als de quad uit staat zit ge normaal rond de 12v dan als ge hem start zit ge ergens op de 14v (bij mij ist tussen de 14.4 a 14.6)
gewoon meten als de quad uit staat zit ge normaal rond de 12v dan als ge hem start zit ge ergens op de 14v (bij mij ist tussen de 14.4 a 14.6)
suzuki ltz 400 special edition

- Jason McCoy
- Quad GOD

Klopt, overigens meet een volle accu 13,6 en dus geen 12.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
accu is nu nog aan't laden.
dus gewoon terug plaatsen en starten. dan, zonder iets los te koppelen over de accu meten en dan moet ik 14v meten?
als dit dan lager als 14v is laadt de accu niet?
dus gewoon terug plaatsen en starten. dan, zonder iets los te koppelen over de accu meten en dan moet ik 14v meten?
als dit dan lager als 14v is laadt de accu niet?
- yamahakoppel
- Quad GOD

Je meet uw accu voor je start bv. 12, 6v je start uw quad en als het meer is dan die 12, 6 dan laad hem bij, kan zijn dat het de eerste minuten minder is omdat uw starter iets van de batterij genomen heeft maar na enkele minuten moet dat meer zijn
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
als ik het goed begrijp mag ik de bedrading naar de batterij gewoon weer aansluiten en dan de spanning meten. hier zou ik dan meer dan 12v moeten meten. als ik 'm dan start en effe laat stationair draaien meet ik opnieuw zonder de kabels los te maken op de batterij en dan zou ik meer dan die 12v van de eerste meting moeten hebben. zo weet ik dan met zekerheid of de batterij wel degelijk wordt bijgeladen tijdens het rijden.
ik wil dit echt met zekerheid weten want ik ben stilgevallen tijdens m'n eerste testritje vrijdag. kreeg 'm niet meer gestart en heb 'm toen naar huis moeten duwen. wil dit echt niet nog eens opnieuw meemaken!
zie m'n eerste rijverslagje: http://www.quadforumbenelux.com/viewtop ... =3&t=42903
ik wil dit echt met zekerheid weten want ik ben stilgevallen tijdens m'n eerste testritje vrijdag. kreeg 'm niet meer gestart en heb 'm toen naar huis moeten duwen. wil dit echt niet nog eens opnieuw meemaken!
zie m'n eerste rijverslagje: http://www.quadforumbenelux.com/viewtop ... =3&t=42903
m'n optimate 4 lader zei net dat de batterij opgeladen was en dat deze z'n spanning bleef behouden. heb dan de batterij aangesloten. dit zijn mijn meetresultaten:
meting voor de start: 13,13v
motor draait 10 stationair: 12,46v
motor uit en direct opnieuw meten: 12,71v
batterij weer eruit gehaald en 2min laten rusten: 12,78v
weer aan de optimate 4 gehangen. test ok en deze begint weer met bijladen.
is dit normaal of wordt m'n batterij dan niet bijgeladen tijdens het draaien van de motor?
of zou de batterij aan vervanging toe zijn?
meting voor de start: 13,13v
motor draait 10 stationair: 12,46v
motor uit en direct opnieuw meten: 12,71v
batterij weer eruit gehaald en 2min laten rusten: 12,78v
weer aan de optimate 4 gehangen. test ok en deze begint weer met bijladen.
is dit normaal of wordt m'n batterij dan niet bijgeladen tijdens het draaien van de motor?
of zou de batterij aan vervanging toe zijn?
volgens mij heb je hem gewoon niet lang genoeg laten draaien 
suzuki ltz 400 special edition

10min. was dat niet lang genoeg dan?
yamahakoppel sprak over enkele minuten. ik dacht dat 10min dan wel voldoende zou zijn?
ik vertrouw het gewoon niet echt. heb geen zin om 'm weeral naar huis te duwen...
yamahakoppel sprak over enkele minuten. ik dacht dat 10min dan wel voldoende zou zijn?
ik vertrouw het gewoon niet echt. heb geen zin om 'm weeral naar huis te duwen...
- Jason McCoy
- Quad GOD

Stationait 12.46 is te weinig. Dat betekent dat de accu niet word bijgeladen maar juist stroom verbuikt om te blijven draaien.
Als hij loopt dan zou i iets van 14+ moeten geven
Als hij loopt dan zou i iets van 14+ moeten geven
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
net ritje gemaakt. na de rit was de batterij meer dan 12v dus ik neem aan dat hij wel degelijk bijlaadt.
14+ heb ik nooit gehaald.
ik had nog opnieuw gemeten voor ik vertrok en ik zag het voltage omhoog gaan terwijl hij draaide.
14+ heb ik nooit gehaald.
ik had nog opnieuw gemeten voor ik vertrok en ik zag het voltage omhoog gaan terwijl hij draaide.
- Jason McCoy
- Quad GOD

Een volle accu meet ongeveer 13,6 een lege accu ongeveer 12,3.
Als je dus de accu meet. Quad start en gaat rijden zou hij bijladen.
Dus vol is 13,6. Rijden en na thuiskomst als de quad uit staat meet je weer. Is dit dan 13,6 dan is de accu goed. Is de spanning gedaalt dan is er iets niet goed. dan laad i of niet of onvoldoende.
Als je dus de accu meet. Quad start en gaat rijden zou hij bijladen.
Dus vol is 13,6. Rijden en na thuiskomst als de quad uit staat meet je weer. Is dit dan 13,6 dan is de accu goed. Is de spanning gedaalt dan is er iets niet goed. dan laad i of niet of onvoldoende.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
13,6 heb ik alleen met de lader
bij het starten ging voltage even omlaag maar als ik blijf meten zag ik dit weer stijgen dus laadt wel degelijk bij
bij het starten ging voltage even omlaag maar als ik blijf meten zag ik dit weer stijgen dus laadt wel degelijk bij
- Jason McCoy
- Quad GOD

Ik snap het probleem niet. Nu zeg je dat hij wel bijlaad. In een ander topic schrijf je dat je hebt moeten duwen omdat de accu leeg was getrokken.
Als dat gebeurd dan laad i dus niet bij.
Misschien is het handig als je het hele verhaal eerst verteld en niet halve vragen stelt? Op deze manier denk ik dat je geen duidelijke antwoorden gaat krijgen
Als dat gebeurd dan laad i dus niet bij.
Misschien is het handig als je het hele verhaal eerst verteld en niet halve vragen stelt? Op deze manier denk ik dat je geen duidelijke antwoorden gaat krijgen
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland