Pagina 2 van 2

Re: TRX 450r '05

Geplaatst: do 27 jan, 2011 20:10
door dirt-driver
Vandaag de quad weer op gebouwd en gevuld met olie en koelvloeistof.
startte na 1x door trappen.
komende week komt er een trailtech vapor teller binnen, zodat ik toeren, warmte en uren in de gaten kan houden.
nog olie filter en een verse iridium bougie.
versnellingsbak olie was wel vrij glinsterig, dus die ververs ik ook.
maar het klappen uit de uitlaat doet ie nog steeds :verymad:
de uitlaat word aan het begin bij de cilinder ook zeer heet.

*edit* het gloeien van de uitlaat is weg, klappen is ook veel minder.
heb hem wat rijker afgesteld, dus was misschien toch een arm mengsel.
alleen raar dat ie de keren daarvoor wel goed liep, zonder iets veranderd te hebben. :?
trailtech vapor teller zit erop.
'tis wel beter dat ik nu met temp en toeren kan aflezen. het heeft me al veel gelopen.
volgende week een dynojet kitje gaan halen, dan kan ie op nieuw afgesteld worden met een andere gasnaald en HRC luchtfitler deksel. :idea:

Re: TRX 450r '05

Geplaatst: ma 14 feb, 2011 19:10
door technoflexer
zo een dynojet kit zou ik niet kopen koop originele sproeiers voor dus carb.
ik denk dat honda ook een keihin fcr heeft niet?

ik heb zelf ook een dynojet kit liggen en kreeg mijn quad er niet mee afgesteld
ben toen wat originele sproeiers gaan halen en toen was het direct goed.

Re: TRX 450r '05

Geplaatst: wo 02 mar, 2011 20:07
door dirt-driver
de carb die op de 450r zit is een KEIHIN 42mm met vlinderklep en cilindervormige gasschuif.
FCR zit geloof ik alleen op de nieuwere modellen van de trx450.

de 450 is weer terug, en loopt beter dan ooit.
dynojetkitje leverd een paar sproeiers, een gasnaald, een dopje om de main-air ingang af te dichten. (waarom dit is weet ik niet :oops: , maar het werkt wel :evil: )
instructies gevolgd en hij liep meteen goed.
geen backfire's meer, start ook in 1 keer trappen.
alleen is de mainjet (hoofdsproeier) nog wat te rijk. want hij 4 takt een beetje bovenin.
vrij logisch bij een 4 takt blok :lol: , maar hij kan nog een 5maatjes kleiner denk ik.

Tip voor de 450r rijders:
luchtfilter bak open maken zoals de HRC luchtfilter kast werkt goed.
heb nu meer koppel bij lagere toeren, en pakt veel beter op.
zeker een verbetering voor weinig geld, enigste kosten zijn een grotere sproeier.

Re: TRX 450r '05

Geplaatst: do 03 mar, 2011 20:23
door michaelcross
dirt-driver schreef:de carb die op de 450r zit is een KEIHIN 42mm met vlinderklep en cilindervormige gasschuif.
FCR zit geloof ik alleen op de nieuwere modellen van de trx450.

de 450 is weer terug, en loopt beter dan ooit.
dynojetkitje leverd een paar sproeiers, een gasnaald, een dopje om de main-air ingang af te dichten. (waarom dit is weet ik niet :oops: , maar het werkt wel :evil: )
instructies gevolgd en hij liep meteen goed.
geen backfire's meer, start ook in 1 keer trappen.
alleen is de mainjet (hoofdsproeier) nog wat te rijk. want hij 4 takt een beetje bovenin.
vrij logisch bij een 4 takt blok :lol: , maar hij kan nog een 5maatjes kleiner denk ik.

Tip voor de 450r rijders:
luchtfilter bak open maken zoals de HRC luchtfilter kast werkt goed.
heb nu meer koppel bij lagere toeren, en pakt veel beter op.
zeker een verbetering voor weinig geld, enigste kosten zijn een grotere sproeier.
backfire is meestal u ontsteking dat te laat staat

Re: TRX 450r '05

Geplaatst: vr 04 mar, 2011 08:16
door Ardjuh
Uiteindelijk is het voor hier toch ook een trx450r "05 geworden. ipv 400. Is wel ff wennen tegenover de 700.
Wel grappig dat alle kenners zeggen dat de "05 serie tot nu toe de beste is. :D

Heb jij er al een HRC kit op zitten?

Re: TRX 450r '05

Geplaatst: do 07 apr, 2011 21:14
door dirt-driver
nee en dat gaat ok niet gebeuren.
ik heb men luchtdoorlaat verhoogd zoals de hrc kit, en de gasnaald vervangen door een dynojet exemplaar.
carterontluchtingmod heb ik ook al gedaan. een vrije uitlaat heb ik ook al, dus de spark-arrester is niet nodig.
enigste wat nog mist is een nokkenas, en dan issie vrijwel gelijk aan een HRC kit.
alleen wil ik niet de HRC as, maar liever een hotcam stage 2, ivm koppel behoud onderin.
maar eerst ff men achteras lagers vervangen :roll: