Triestig resultaat

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
sjmallie94
Quadverslaafde
Quadverslaafde
Contacteer:

Re: Triestig resultaat

Bericht door sjmallie94 »

idd quad racer ;) maar denk wel dat ze zo slim zijn :P of denk je niet ??
Barossa Cheetah 170 cc >>>> Suzuki Ltz 400cc yellow & white . :crossercool:

Suzuki my way of life Afbeelding

Remmen is het omzetten van nuttige energie naar nutteloze warmte !!!
petern
Quadrider
Quadrider

Bericht door petern »

quad-racerrr schreef:Zolang ik tax moet betalen rij ik overal waar een auto ook mag komen. Dus ook waar een verbod geldt. Ben nii gek he. Wel tax betale en dan niet je eigen straat in mogen rijden als hier in nederland verbods borden zouden zijn.

Mja gelukkig is da hier nii ;)

De quadrijders in Antwerpen betaalden ook hun tax, toch mogen ze daar niet meer de stad in.
Wat bij onze zuiderburen mogelijk is kan door mensen gebruikt worden als voorbeeld om quads te weren in onze steden.
:bier:
libie
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door libie »

Dat is nu eens een goede opmerking. Gelukkig is er toch nog iemand die verder denkt dan z'n neus lang is. Als meer mensen eens zouden nadenken zoals Petern dan zouden we het het nog ver kunnen brengen.
Ardjuh
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Ardjuh »

libie schreef:Dat is nu eens een goede opmerking. Gelukkig is er toch nog iemand die verder denkt dan z'n neus lang is. Als meer mensen eens zouden nadenken zoals Petern dan zouden we het het nog ver kunnen brengen.
Dat is wel heel ver gezocht om geld te trekken... grootste probleem ligt niet daar dat weten jullie ook wel.
No Can't Do!
Pindapotje
Quadrunner
Quadrunner
Contacteer:

Bericht door Pindapotje »

Ik heb al eens eerder gereageerd op dat quad verbod in Belgie, Ik kan mij niet voorstellen dat dit juridisch mag.
Je mag bij mijn weten nooit het ene voertuig weren en het andere toelaten.
Mocht het in Nederland zover komen, en ik zou hier een boete voor krijgen zal ik aanvechten tot aan de hoge raad aan toe.
Dit valt volgens mijn inzien gewoon in het vakje "Discriminatie".
Je hebt dus geen belangenvereniging nodig, maar een goede advocaat die dit op zich wil nemen :D
lexjeweetwel
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door lexjeweetwel »

Pindapotje schreef:Ik heb al eens eerder gereageerd op dat quad verbod in Belgie, Ik kan mij niet voorstellen dat dit juridisch mag.
Je mag bij mijn weten nooit het ene voertuig weren en het andere toelaten.
Mocht het in Nederland zover komen, en ik zou hier een boete voor krijgen zal ik aanvechten tot aan de hoge raad aan toe.
Dit valt volgens mijn inzien gewoon in het vakje "Discriminatie".
Je hebt dus geen belangenvereniging nodig, maar een goede advocaat die dit op zich wil nemen :D

kijk eens naar verkeersbord C6 tem. C22. :idea:
daar kan er nog gemakkelijk eentje bij :idea:
Laatst gewijzigd door lexjeweetwel op za 01 jan, 2011 18:43, 1 keer totaal gewijzigd.
XMR 1000
lexjeweetwel
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
XMR 1000
Haagje
Forum moderator
Forum moderator

Bericht door Haagje »

lexjeweetwel schreef: kijk eens naar verkeersbord C6 tem. C22. :x
daar kan er nog gemakkelijk eentje bij :x

Ja dat kan, maar je mag niet zomaar iemand uit de stad weigeren.
zoon bord kan bij landweggetjes gebruikt worden ja, maar niet voor een stad. Je gaat in een stad de scooter toch ook niet verbannen omdat er een paar scooterklootzakjes rond rijden of wel?
Pindapotje
Quadrunner
Quadrunner
Contacteer:

Dan zouden ze zo'n bord moeten plaatsen

Afbeelding
lexjeweetwel
Easy Quadrider
Easy Quadrider

quad-racerrr schreef:
lexjeweetwel schreef: kijk eens naar verkeersbord C6 tem. C22. :x
daar kan er nog gemakkelijk eentje bij :x

Ja dat kan, maar je mag niet zomaar iemand uit de stad weigeren.
zoon bord kan bij landweggetjes gebruikt worden ja, maar niet voor een stad. Je gaat in een stad de scooter toch ook niet verbannen omdat er een paar scooterklootzakjes rond rijden of wel?

Dat is in Antwerpen volgens mij wel gebeurd.
In de stad hebben we toch ook een milieuzone, dat komt toch ook op het zelfde neer, overlast door verontreiniging dus verboden terein geworden.
Gelukkig woon ik niet in de stad maar we zullen op moeten gaan passen met onze hobby de komende jaren.

grtn Lex
XMR 1000
Pindapotje
Quadrunner
Quadrunner
Contacteer:

Met een milieuzone is iedereen de dupe, en niet één specifieke groep....... :crosser:
libie
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door libie »

Het gaat hier helemaal niet over geld trekken. Het gaat erover dat je zoveel mogelijk mensen moet zien samen te brengen die achter het zelfde standpunt staan. Met een groep van tien kom je nergens , maar als alle quadrijders eens aan het zelfde zeel trekken dan spreken we over enkele duizend personen en dan kan je naar beleidsmensen stappen om iets te bereiken.
Maar nog steeds is men niet overtuigt dat het reeds 5 na 12 is. Het verbodsbord is klaar en wacht op goedkeuring van zodra we een nieuwe regering hebben. Dus mensen print het in uw hoofd : het bord komt er indien er wordt samengewerkt kunnen we het plaatsen van het bord beperken, doen we niets zoals we nu bezig zijn dan zullen de borden uit de grond komen zoals de paddestoelen. En wees gerust het mag stad zijn of niet ze zullen ze plaatsen.
Ardjuh
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Ardjuh »

Probleem zijn de "rotte appels", cowboy's met open uitlaten zonder dB killer... etc. als we allemaal ons allemaal netjes
gedragen is er ook geen reden om een verbod door te voeren.

Je kan nog zoveel geld gaan pompen in een "goede doelen cluppie"... maar dit neemt de oorzaak/reden van de verboden
niet weg. Is dus water naar de zee toe brengen... Je probeert iets goed te praten terwijl achter je om anderen het
verknoeien.

Laten we eerlijk zijn... wat moet je met een offroad machine in een stad?? In de hoofdstad van NL worden ook de
vervuilende auto's geweerd... Is nou eenmaal heel weinig ruimte hier, die zullen we moeten delen... gebruik je
verstand, en zorg ervoor dat mensen het leuk vinden als je langs rijd ipv dat ze zich gaan ergeren. :wink:

Je kunt je tegenwoordig overal voor/tegen verzekeren en risico's afkopen, garantie's afsluiten... je kan het zo gek
niet bedenken of je kan als je er geld voor neer legd wel een "garantie" voor krijgen. Maar vaak komt het er op neer
dat als je wat hebt dat je alsnog "het lul" bent. Wat mij betreft mag dit ook bij die hoop... jullie zijn geen ANWB?!?!
No Can't Do!
petern
Quadrider
Quadrider

Bericht door petern »

Zelf ben ik Nederlands Limburger maar wat bij mijn zuiderburen gaande is gaat me toch wel aan omdat ik er ook rij.

Dat die verbodsborden er komen is zeker en zolang er filmpkes op t net worden geplaatst van driftende/wheelies makende quads zal er ook steun zijn voor deze borden.

Wat ik niet begrijp is het geval Antwerpen waar het quad verbod erdoor werd gedrukt.......

Waarom lokt niet een handelaar een proefproces uit, wat gaat naar rechtbank, hogeraad, europees hof?

Heeft sowieso iemand een (proef)(roces in geval Antwerpen uitgelokt?

Ik denk dat VQR eerder bij de quadhandelaren/importeurs moet aankloppen en hun moet wijzen op hun verantwoordelijkheden.

Mensen die op hun kenteken quad een open uitlaat willen eens een nee durven te verkopen en uitleggen waarom nee.
Maar nee, ze gaan voor de poen met als smoes dat die alleen op gesloten terrein gebruikt zal worden.

Waarom lokt een quad importeur geen proefproces uit?
omdat de quadverkopen slechts een heel klein gedeelte zijn van hun omzet.

trouwens, wat moeten die :x hier betekenen, dat iemand zijn standpunt niet mag uiten?
zo'n :x smilies komen bij mij zeer agressief en onbeschoft over.
lexjeweetwel
Easy Quadrider
Easy Quadrider

petern schreef: trouwens, wat moeten die :x hier betekenen, dat iemand zijn standpunt niet mag uiten?
zo'n :x smilies komen bij mij zeer agressief en onbeschoft over.

beter zo peter, anders heb ik weer een ban te pakken :hot:
XMR 1000
Plaats reactie