Gerucht "Yamaha 1050cc 3 cilinder"
- Jason McCoy
- Quad GOD
- Berichten: 8394
- Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
- Locatie: Lunteren
Re: Gerucht "Yamaha 1050cc 3 cilinder"
Jep, dat is t mooiste van de Grizzly.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
-
- Quad Expert
- Berichten: 2227
- Lid geworden op: ma 16 jun, 2008 17:07
- Locatie: Zuid Holland (NL)
Re: Gerucht "Yamaha 1050cc 3 cilinder"
Dat is een andere stelling, de vraag was of die in de grizzly komt... mijn antwoord daarop is NEE.Jazzy schreef:Het verschil is dat de andere merken hun gamma naar boven hebben uitgebreid en Yamaha niet. Weet niet wat hun motivatie is, onvoldoende vraag zal het argument niet zijn want de concurrenten verkopen ze als zoete broodjes. Misschien geen financiele ruimte om in R&D te investeren.
Of ze in gaan springen op de markt met een power versie.... is ander verhaal.
Maar de gene die 2 jaar geleden nog zweerden bij een renegade 800/1000 of Outlander. Zijn er nu al heel wat die het ding vervloeken en terug willen naar de goede oude zorgeloze tijd met de grizzly 700. Yamaha heeft naam hoog te houden, dat is niet het vermogen... maar de betrouwbaarheid. Zal wel zo zijn redenen hebben dat ze niet "ineens" ook een powerquad uit gebracht hebben.
Wellicht zijn ze daar nog mee bezig of willen ze er niet in investeren.... wie weet.
No Can't Do!
-
- Quadrider
- Berichten: 439
- Lid geworden op: za 18 feb, 2012 13:46
Re: Gerucht "Yamaha 1050cc 3 cilinder"
Waar slaat dat nou op??
Ik heb nog nooit iemand horen zeggen dat ze terug willen naar 700.. Misschien 1 iemand waarvan het framescheurden en bijv de riem snel kapot ging..
Want als iemand een 1000 gewend is zullen ze niet snel terug gaan naar 700.
Pure verkoop praat.
Ik heb nog nooit iemand horen zeggen dat ze terug willen naar 700.. Misschien 1 iemand waarvan het framescheurden en bijv de riem snel kapot ging..
Want als iemand een 1000 gewend is zullen ze niet snel terug gaan naar 700.
Pure verkoop praat.
"Minis are for girls"
- Robby Gordon.
- Robby Gordon.
-
- Quad Expert
- Berichten: 2227
- Lid geworden op: ma 16 jun, 2008 17:07
- Locatie: Zuid Holland (NL)
Re: Gerucht "Yamaha 1050cc 3 cilinder"
Wat heb je aan quad met 1000cc als die elke keer kapot is en stil staat???xScorxPiusx schreef:Waar slaat dat nou op??
Ik heb nog nooit iemand horen zeggen dat ze terug willen naar 700.. Misschien 1 iemand waarvan het framescheurden en bijv de riem snel kapot ging..
Want als iemand een 1000 gewend is zullen ze niet snel terug gaan naar 700.
Pure verkoop praat.
No Can't Do!
Re: Gerucht "Yamaha 1050cc 3 cilinder"
Moet er zelf ook niet aan denken om op een Grizzly 700 te moeten rijden als je een Outlander 800 Max gewend bent. Ik rij nu op een probleemloze machine met een flinke bak vermogen, standaard lier en handvatverwarming e.d. en het meeste comfort. En dan hebben we het over een quad van vier jaar oud nota bene.
Maar het valt me wel vaker op de laatste tijd dat als het om Can-am gaat er niet altijd genuanceerd gesproken wordt. Ze gaan massaal stuk, de frames scheuren en ze zijn veel te duur. Durf het bijna niet te zeggen, maar is het afgunst misschien?
Maar het valt me wel vaker op de laatste tijd dat als het om Can-am gaat er niet altijd genuanceerd gesproken wordt. Ze gaan massaal stuk, de frames scheuren en ze zijn veel te duur. Durf het bijna niet te zeggen, maar is het afgunst misschien?
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
- Jason McCoy
- Quad GOD
- Berichten: 8394
- Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
- Locatie: Lunteren
Re: Gerucht "Yamaha 1050cc 3 cilinder"
Toevallig stond ik van de week bij de dealer en daar waren 2 gasten aan t kijken naar een nieuwe can-am. Die rijden nu ook can-am en toch twijfelden hun om terug te gaan naar de grizzly. Ik heb het dan wel over gasten die dus echt de bagger en bende opzoeken. Door diep water rijden enzo. Gaven beide aan dat ze echt offroad totaal niet onderdoen voor een can-am maar zodra het terrein iets meet begaanbaar is dat de grizzly een stuk tekort komt qua vermogen
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
-
- Quadrider
- Berichten: 439
- Lid geworden op: za 18 feb, 2012 13:46
Re: Gerucht "Yamaha 1050cc 3 cilinder"
Maar je moet rekening houden dat 700 minder stress heeft minder stuurbekrachtiging (daardoor ging het can am frame kapot) en al die stressen hoeft een grizzly niet te onderstaan.
Maar het gaat ook hoe je erop rijd. Een canam gaat sneller door een plas dan een grizzly een can am can veel beter het bergje op als een grizzly. Dus je perst dan echt alles uit de can am (niet qua vermogen maar qua alles dus frame remmen aandrijfriem etc..)
En als je een can am koopt koop je om echt de baggeren of echt te offroaden (of je wilt de quad gewoon) en een grizzly koop je om over je grasveldje heen en weer te hobbelen.
Maar het gaat ook hoe je erop rijd. Een canam gaat sneller door een plas dan een grizzly een can am can veel beter het bergje op als een grizzly. Dus je perst dan echt alles uit de can am (niet qua vermogen maar qua alles dus frame remmen aandrijfriem etc..)
En als je een can am koopt koop je om echt de baggeren of echt te offroaden (of je wilt de quad gewoon) en een grizzly koop je om over je grasveldje heen en weer te hobbelen.
"Minis are for girls"
- Robby Gordon.
- Robby Gordon.
-
- Quadrunner
- Berichten: 812
- Lid geworden op: zo 04 okt, 2009 19:27
- Locatie: Dubai
- Contacteer:
Re: Gerucht "Yamaha 1050cc 3 cilinder"
Ik denk niet dat het afgunst is, jij hebt een 800cc waar weinig aan mankeert. maar de 1000cc hebben toch echt wel problemen.Jazzy schreef:Moet er zelf ook niet aan denken om op een Grizzly 700 te moeten rijden als je een Outlander 800 Max gewend bent. Ik rij nu op een probleemloze machine met een flinke bak vermogen, standaard lier en handvatverwarming e.d. en het meeste comfort. En dan hebben we het over een quad van vier jaar oud nota bene.
Maar het valt me wel vaker op de laatste tijd dat als het om Can-am gaat er niet altijd genuanceerd gesproken wordt. Ze gaan massaal stuk, de frames scheuren en ze zijn veel te duur. Durf het bijna niet te zeggen, maar is het afgunst misschien?
Ik zou zeggen google eens of kijk op amerikaanse forums.
Zoals eerder gezegd is can am een mooie machine, alleen als je dan in het geval van de 1000cc gaat kijken naar prijs/kwaliteit verhouding klopt het volgens mij toch niet helemaal.
Voor de prijs van een can am 1000cc xmr bijvoorbeeld heb je twee Grizzly's of King quad's en natuurlijk hebben die minder vermogen, zijn minder geavanceerd. maar vermogen is leuk voor op de weg, maar zegt niet altijd alles in het terrein (check maar eens filmpjes waar een Suzuki SJ210 het nakijken geeft aan een Jeep Wrangler )
En dat ongenuanceerd praten over Can am gaat twee kanten op, er zijn site's zat waar het lijkt of je niets kritisch mag zeggen over dat merk, dan staat gelijk iedereen op zijn kop....
Maar iedereen moet blij zijn met wat hij heeft/kan betalen en je moet maar zo denken: ieder merk heeft zijn zwakheden
Je hebt gelijk meer dan een grasveldje kunnen ze niet aan die dingen......xScorxPiusx schreef: een grizzly koop je om over je grasveldje heen en weer te hobbelen.
- Jason McCoy
- Quad GOD
- Berichten: 8394
- Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
- Locatie: Lunteren
Re: Gerucht "Yamaha 1050cc 3 cilinder"
Wat een onzin zeg!!!! Grizz heeft oko gewoon stuurbekrachtiging hoor. De Grizz kan net zo hard door een plas etc. Die jongen sgebruiken de quads zoals je ze moet gebruiken en toch maken hun beide een stap terug en niet voor t geld wat ze hebben dr 4.xScorxPiusx schreef:Maar je moet rekening houden dat 700 minder stress heeft minder stuurbekrachtiging (daardoor ging het can am frame kapot) en al die stressen hoeft een grizzly niet te onderstaan.
Maar het gaat ook hoe je erop rijd. Een canam gaat sneller door een plas dan een grizzly een can am can veel beter het bergje op als een grizzly. Dus je perst dan echt alles uit de can am (niet qua vermogen maar qua alles dus frame remmen aandrijfriem etc..)
En als je een can am koopt koop je om echt de baggeren of echt te offroaden (of je wilt de quad gewoon) en een grizzly koop je om over je grasveldje heen en weer te hobbelen.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
-
- Quad Expert
- Berichten: 2227
- Lid geworden op: ma 16 jun, 2008 17:07
- Locatie: Zuid Holland (NL)
Re: Gerucht "Yamaha 1050cc 3 cilinder"
Als je niet weet waar je over praat kun je beter je mond houden spuit 11 ! Can am begeeft het namelijk juist met echt offroaden of echt diep de bagger in...xScorxPiusx schreef:En als je een can am koopt koop je om echt de baggeren of echt te offroaden (of je wilt de quad gewoon) en een grizzly koop je om over je grasveldje heen en weer te hobbelen.
@Jason, grote kans dat ik die gasten ken... aantal daarvan wonen in de buurt. Ben al aan het zoeken geweest voor ander merk / alternatief voor hem. Can am en extremer baggeren gaat niet samen...
No Can't Do!
- Jason McCoy
- Quad GOD
- Berichten: 8394
- Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
- Locatie: Lunteren
Re: Gerucht "Yamaha 1050cc 3 cilinder"
Kwamen uit de buurt van Amesterdam dacht ik. Zo praten ze tenminste wel.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
Re: Gerucht "Yamaha 1050cc 3 cilinder"
Er wordt altijd gezegd dat Yamaha en Suzuki niet innoveren.
Maar het enige dat een Can Am meer heeft dan een Japanner is vermogen.
Voor de rest zijn die Can Am en polaris machines echt niet vernieuwend.
Yamaha was de eerste met eps gevolgd door als ik me niet vergis Suzuki.
Nog een groot nadeel van de machines met grote twins is dat ze veel meer wegen,waar dan al sowieso een aantal pk's aan verloren gaan.
In trail situatie's spelen die extra kilo's ook fel mee.
Om dan nog niet te spreken van extreme off-road situatie's waar je de quad met je gewicht en spierkracht moet recht houden.
Laat staan als je per ongeluk eens onder geraakt.
Als je echt snel wil rijden en geld genoeg hebt koop dan een Can Am.
Wil je een betrouwbare quad waar je zorgeloos een berg plezier aan hebt,koop dan een Japanner.
Btw, dat wil niet zeggen dat die Japanners slakken zijn.
Het verschil in snelheid en acceleratie is echt niet zo mega.
Maar het enige dat een Can Am meer heeft dan een Japanner is vermogen.
Voor de rest zijn die Can Am en polaris machines echt niet vernieuwend.
Yamaha was de eerste met eps gevolgd door als ik me niet vergis Suzuki.
Nog een groot nadeel van de machines met grote twins is dat ze veel meer wegen,waar dan al sowieso een aantal pk's aan verloren gaan.
In trail situatie's spelen die extra kilo's ook fel mee.
Om dan nog niet te spreken van extreme off-road situatie's waar je de quad met je gewicht en spierkracht moet recht houden.
Laat staan als je per ongeluk eens onder geraakt.
Als je echt snel wil rijden en geld genoeg hebt koop dan een Can Am.
Wil je een betrouwbare quad waar je zorgeloos een berg plezier aan hebt,koop dan een Japanner.
Btw, dat wil niet zeggen dat die Japanners slakken zijn.
Het verschil in snelheid en acceleratie is echt niet zo mega.
-
- Quad Expert
- Berichten: 2227
- Lid geworden op: ma 16 jun, 2008 17:07
- Locatie: Zuid Holland (NL)
Re: Gerucht "Yamaha 1050cc 3 cilinder"
Dan waren ze het Garantie tijd begint af te lopen...Jason McCoy schreef:Kwamen uit de buurt van Amesterdam dacht ik. Zo praten ze tenminste wel.
No Can't Do!
-
- Quadrider
- Berichten: 439
- Lid geworden op: za 18 feb, 2012 13:46
Re: Gerucht "Yamaha 1050cc 3 cilinder"
Er is wel degelijk verschil tussen een stock can am en een stock grizzly. Al het elektronica zoals bijv: 2 sleutels waarvan 1 begrensd is op 40kmph en meerdere soorten stuurbekrachtiging etc etc etc.staf schreef:Er wordt altijd gezegd dat Yamaha en Suzuki niet innoveren.
Maar het enige dat een Can Am meer heef ... vermogen.
Voor de rest zijn die Can Am en polaris machines echt niet vernieuwend.
Yamaha was de eerste met eps gevolgd door als ik me niet vergis Suzuki.
Nog een groot nadeel van de machines met grote twins is dat ze veel meer wegen,waar dan al sowieso een aantal pk's aan verloren gaan.
In trail situatie's spelen die extra kilo's ook fel mee.
Om dan nog niet te spreken van extreme off-road situatie's waar je de quad met je gewicht en spierkracht moet recht houden.
Laat staan als je per ongeluk eens onder geraakt.
Als je echt snel wil rijden en geld genoeg hebt koop dan een Can Am.
Wil je een betrouwbare quad waar je zorgeloos een berg plezier aan hebt,koop dan een Japanner.
Btw, dat wil niet zeggen dat die Japanners slakken zijn.
Het verschil in snelheid en acceleratie is echt niet zo mega.
Verder can am is meer heavy duty en heeft een betere look. En ook zit er standaard een snorkel op (net onder het stuur) maar ook de kleine dingen zoals beplating dat je benen koel houd, dat heeft bijv een yamaha griz 550 eps ook maar in de zomer als je over eigen terein rondrijd heb ik me been eraan verbrand..
En can ams zijn helemaal anders geveerd en daardoor kan je sneller door de bocht.
En een yamaha grizzly 700 FI weegt 1322 LBS en de outlander 800XT 1300 LBS
Dus niet met argumenten komen die niet waar zijn.
En can ams rijden ook veel door water hoor.. Zoek maar eens op youtube: ostacruiser
OF hier een voorbeeld:
http://youtu.be/L-psLaEBtMM
"Minis are for girls"
- Robby Gordon.
- Robby Gordon.
- Jason McCoy
- Quad GOD
- Berichten: 8394
- Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
- Locatie: Lunteren
Re: Gerucht "Yamaha 1050cc 3 cilinder"
Willie heete de ene, de ander was een klein mannetje. Wel heel relaxte gasten trouwens, heb wel 2 uu r met ze zitten lullen.Ardjuh schreef:Dan waren ze het Garantie tijd begint af te lopen...Jason McCoy schreef:Kwamen uit de buurt van Amesterdam dacht ik. Zo praten ze tenminste wel.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland