ktm 300cc 2stroke hybrid quad
-
- Quadrider
- Berichten: 477
- Lid geworden op: zo 20 sep, 2009 11:02
- Locatie: noord brabant
Re: ktm 300cc 2stroke hybrid quad
Ik heb wel eens vaker gehoord dat die 505 blokken tegenvallen. De 525 daarentegen niet, die had ik er zelf ingebouwd. Maar hoe dan ook lijkt dit een leuk project te worden!
-
- Quadfanaat
- Berichten: 58
- Lid geworden op: vr 25 feb, 2011 21:31
- Locatie: epe gelderland
Re: ktm 300cc 2stroke hybrid quad
vandaag het blok uitgelijnd met het achter tandwiel. de pas bussen bleek nog een heel klusje met een klein kolomboormachientje maar het is gelukt
verder heb ik de voorste schetsplaat ook al kunnen maken. deze wordt later nog ik kleur gespoten als ik de andere 2 schetsplaten ook klaar heb maar dat komt morgen wel.
verder heb ik de voorste schetsplaat ook al kunnen maken. deze wordt later nog ik kleur gespoten als ik de andere 2 schetsplaten ook klaar heb maar dat komt morgen wel.
Re: ktm 300cc 2stroke hybrid quad
wat betreft kilos zal je ktm een stuk lichter worden met zoon 2takt blok
never drive faster then your angel can fly
-
- Toeschouwer
- Berichten: 44
- Lid geworden op: zo 26 sep, 2010 09:15
- Locatie: oplinter
Re: ktm 300cc 2stroke hybrid quad
prachtig echt vakmanschap maar gaat zo een 300cc 2t niet wat licht zijn na je 505 ?
honda 400ex
Re: ktm 300cc 2stroke hybrid quad
volgens mij gaat de juist harder gaan, 300cc 2takt ipv 500cc 4takt + dan nog eens een pak lichter zoals mx jake zegt
Re: ktm 300cc 2stroke hybrid quad
spr strak man ik denk persoonlijk dat je 300cc 2t netzo veel en misschin nog wel meer power heeft dan je 505
-
- Quad Expert
- Berichten: 2227
- Lid geworden op: ma 16 jun, 2008 17:07
- Locatie: Zuid Holland (NL)
Re: ktm 300cc 2stroke hybrid quad
Netjes! Uitlaat word nog een uitdaging waarschijnlijk.
Ga je wel in de buurt van die 94 db komen eigenlijk?
Ga je wel in de buurt van die 94 db komen eigenlijk?
No Can't Do!
Re: ktm 300cc 2stroke hybrid quad
uitlaat zou denk ik niet zo'n groot probleem zijn, de orginele in stukken zagen en verdraaien en weer aan elkaar lassen? mooiste is dat wel met tig en formeer gas der in. en 94 db moet tog geen probleem zijn, enduro demper van ktm 300? deze zijn wel op de markt..
-
- Quadfanaat
- Berichten: 58
- Lid geworden op: vr 25 feb, 2011 21:31
- Locatie: epe gelderland
Re: ktm 300cc 2stroke hybrid quad
kwa vermogen durf ik er nog niet teveel over te zeggen. pk gezien ga ik vooruit maar het koppel gaat weer achteruit dus dat is straks gewoon uitproberen op de baan. het gewicht wordt inderdaad een heel stuk lichter en het zwaartepunt van de quad gaat ook flink omlaag. de uitlaat laat ik doen door een specialist hgs of dpr. ben er nog niet helemaal uit welke van de 2 het nu wordt. momenteel ligt het project even stil. heb een spier in de nek gescheurt dus kan nu niet verder met fabriceren. denk dat ik aankomend weekend wel weer wat kan gaan doen maar dat wordt meer de electronica en koeling monteren.
gr
gr
-
- Quad Master
- Berichten: 1548
- Lid geworden op: do 04 mar, 2010 19:28
- Locatie: zuid-holland
Re: ktm 300cc 2stroke hybrid quad
Ziet er netjes uit!, ben benieuwd wat t gaat doen Wat woog die met het 505 blok er in?
CilinderHead-
Honda TRX450R
Donut ATV Racing team
Sponsored by :
www.pretec.nl Pretec precisietechniek
www.colijnbv.com Colijn straal en coatingen
www.elfracing.nl Van dijck MX Products
www.freekvanos.nl duurzame installaties
www.bakkerbart.nl Bakker Bart Cuijk
www.donutracing.nl
Honda TRX450R
Donut ATV Racing team
Sponsored by :
www.pretec.nl Pretec precisietechniek
www.colijnbv.com Colijn straal en coatingen
www.elfracing.nl Van dijck MX Products
www.freekvanos.nl duurzame installaties
www.bakkerbart.nl Bakker Bart Cuijk
www.donutracing.nl
Re: ktm 300cc 2stroke hybrid quad
Rond de 160 kg volgens mijcilinderhead schreef:Ziet er netjes uit!, ben benieuwd wat t gaat doen Wat woog die met het 505 blok er in?
Laatst gewijzigd door marc 505 op di 12 apr, 2011 14:47, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Quad Master
- Berichten: 1548
- Lid geworden op: do 04 mar, 2010 19:28
- Locatie: zuid-holland
Re: ktm 300cc 2stroke hybrid quad
oke, dan zal die met dit blok helemaal mooi gewicht hebben
CilinderHead-
Honda TRX450R
Donut ATV Racing team
Sponsored by :
www.pretec.nl Pretec precisietechniek
www.colijnbv.com Colijn straal en coatingen
www.elfracing.nl Van dijck MX Products
www.freekvanos.nl duurzame installaties
www.bakkerbart.nl Bakker Bart Cuijk
www.donutracing.nl
Honda TRX450R
Donut ATV Racing team
Sponsored by :
www.pretec.nl Pretec precisietechniek
www.colijnbv.com Colijn straal en coatingen
www.elfracing.nl Van dijck MX Products
www.freekvanos.nl duurzame installaties
www.bakkerbart.nl Bakker Bart Cuijk
www.donutracing.nl
Re: ktm 300cc 2stroke hybrid quad
ik zou het door HGS laten doen dat zijn echte vak mannen plus dat ze heel goed met 2t raad weten
Re: ktm 300cc 2stroke hybrid quad
super project!,
ben benieuwd naar het resultaat!
ben benieuwd naar het resultaat!
(¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.-> It's just the need for speed <-.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯)
*-_YaMAhA BlAStEr_-*©
*-_YaMAhA BlAStEr_-*©
-
- Quadfanaat
- Berichten: 58
- Lid geworden op: vr 25 feb, 2011 21:31
- Locatie: epe gelderland
Re: ktm 300cc 2stroke hybrid quad
heb afgelopen weekend toch nog heel veel kunnen doen met een hoop pijnstillers en andere troep maar hier zijn weer wat foto's
dit is de beugel voor de onderkant van het blok.
beugeltjes in de primer en in de verf
beugel om de cilinder en cilinderkop vast te zetten en te zorgen dat de boel niet teveel gaat trillen.
koelvloiestof slangen goed vast gemaakt en electronica weg gewerkt.
luchtfilter plaatsen en aanzuigbuis opmaat maken. dit was nog een lastig gebeuren omdat je bij een 2takt een bepaalde volume voor je filter nodig hebt anders loopt die voor geen meter meer door. nu had ik afgelopen zondag bij de onk's een beetje rond gekeken bij de zijspannen en die doen dat gewoon door een buis voor de filter te plaatsen. dit kwam achteraf wel weer goed uit want nu kan het filter goed beschermt in het oude luchtfilterbak geplaatst worden.
het verder opbouw en klaarmaken voor de bouw van de uitlaat. dit ga ik laten doen bij dpr. die zijn gespecialiceerd in het maken van opmaat gemaakte uitlaten voor 2 takten die niet zo in de handel tekoop zijn.
nu is de uitlaat donderdag klaar als het goed is en kan ik aankomende weekend het blokje inrijden en testen.
de week erop is het de bedoeling mits alles goed is en goed loopt dat ik de onk in oldebroek mee rij.
kan ik is een goed vergelijk krijgen wat zo'n 2takt nou doet tegenover de 4takten.
de foto's van de uitlaat zal ik zo snel mogelijk plaatsen zodra die binnen is.
dit is de beugel voor de onderkant van het blok.
beugeltjes in de primer en in de verf
beugel om de cilinder en cilinderkop vast te zetten en te zorgen dat de boel niet teveel gaat trillen.
koelvloiestof slangen goed vast gemaakt en electronica weg gewerkt.
luchtfilter plaatsen en aanzuigbuis opmaat maken. dit was nog een lastig gebeuren omdat je bij een 2takt een bepaalde volume voor je filter nodig hebt anders loopt die voor geen meter meer door. nu had ik afgelopen zondag bij de onk's een beetje rond gekeken bij de zijspannen en die doen dat gewoon door een buis voor de filter te plaatsen. dit kwam achteraf wel weer goed uit want nu kan het filter goed beschermt in het oude luchtfilterbak geplaatst worden.
het verder opbouw en klaarmaken voor de bouw van de uitlaat. dit ga ik laten doen bij dpr. die zijn gespecialiceerd in het maken van opmaat gemaakte uitlaten voor 2 takten die niet zo in de handel tekoop zijn.
nu is de uitlaat donderdag klaar als het goed is en kan ik aankomende weekend het blokje inrijden en testen.
de week erop is het de bedoeling mits alles goed is en goed loopt dat ik de onk in oldebroek mee rij.
kan ik is een goed vergelijk krijgen wat zo'n 2takt nou doet tegenover de 4takten.
de foto's van de uitlaat zal ik zo snel mogelijk plaatsen zodra die binnen is.