Pagina 2 van 11

Re: ktm 300cc 2stroke hybrid quad

Geplaatst: za 26 feb, 2011 18:28
door raptordegekste
Ik heb wel eens vaker gehoord dat die 505 blokken tegenvallen. De 525 daarentegen niet, die had ik er zelf ingebouwd. Maar hoe dan ook lijkt dit een leuk project te worden! :D

Re: ktm 300cc 2stroke hybrid quad

Geplaatst: za 26 feb, 2011 19:50
door martijn van der veen
vandaag het blok uitgelijnd met het achter tandwiel. de pas bussen bleek nog een heel klusje met een klein kolomboormachientje maar het is gelukt
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


verder heb ik de voorste schetsplaat ook al kunnen maken. deze wordt later nog ik kleur gespoten als ik de andere 2 schetsplaten ook klaar heb maar dat komt morgen wel.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Re: ktm 300cc 2stroke hybrid quad

Geplaatst: za 26 feb, 2011 20:24
door mx jake
wat betreft kilos zal je ktm een stuk lichter worden met zoon 2takt blok

Re: ktm 300cc 2stroke hybrid quad

Geplaatst: zo 27 feb, 2011 10:14
door 400exdriver
prachtig echt vakmanschap :buig: maar gaat zo een 300cc 2t niet wat licht zijn na je 505 ?

Re: ktm 300cc 2stroke hybrid quad

Geplaatst: zo 27 feb, 2011 11:46
door JohnBeton
volgens mij gaat de juist harder gaan, 300cc 2takt ipv 500cc 4takt + dan nog eens een pak lichter zoals mx jake zegt :crosser:

Re: ktm 300cc 2stroke hybrid quad

Geplaatst: zo 27 feb, 2011 15:33
door sander.w
spr strak man ik denk persoonlijk dat je 300cc 2t netzo veel en misschin nog wel meer power heeft dan je 505

Re: ktm 300cc 2stroke hybrid quad

Geplaatst: ma 28 feb, 2011 09:05
door Ardjuh
Netjes! Uitlaat word nog een uitdaging waarschijnlijk. :p

Ga je wel in de buurt van die 94 db komen eigenlijk?

Re: ktm 300cc 2stroke hybrid quad

Geplaatst: ma 28 feb, 2011 19:27
door kolkie
uitlaat zou denk ik niet zo'n groot probleem zijn, de orginele in stukken zagen en verdraaien en weer aan elkaar lassen? mooiste is dat wel met tig en formeer gas der in. en 94 db moet tog geen probleem zijn, enduro demper van ktm 300? deze zijn wel op de markt..;)

Re: ktm 300cc 2stroke hybrid quad

Geplaatst: wo 02 mar, 2011 15:32
door martijn van der veen
kwa vermogen durf ik er nog niet teveel over te zeggen. pk gezien ga ik vooruit maar het koppel gaat weer achteruit dus dat is straks gewoon uitproberen op de baan. het gewicht wordt inderdaad een heel stuk lichter en het zwaartepunt van de quad gaat ook flink omlaag. de uitlaat laat ik doen door een specialist hgs of dpr. ben er nog niet helemaal uit welke van de 2 het nu wordt. momenteel ligt het project even stil. heb een spier in de nek gescheurt dus kan nu niet verder met fabriceren. denk dat ik aankomend weekend wel weer wat kan gaan doen maar dat wordt meer de electronica en koeling monteren.
gr

Re: ktm 300cc 2stroke hybrid quad

Geplaatst: wo 02 mar, 2011 17:52
door cilinderhead
Ziet er netjes uit!, ben benieuwd wat t gaat doen :p Wat woog die met het 505 blok er in?

Re: ktm 300cc 2stroke hybrid quad

Geplaatst: wo 02 mar, 2011 18:03
door marc 505
cilinderhead schreef:Ziet er netjes uit!, ben benieuwd wat t gaat doen :p Wat woog die met het 505 blok er in?
Rond de 160 kg volgens mij :)

Re: ktm 300cc 2stroke hybrid quad

Geplaatst: wo 02 mar, 2011 19:17
door cilinderhead
oke, dan zal die met dit blok helemaal mooi gewicht hebben :p

Re: ktm 300cc 2stroke hybrid quad

Geplaatst: do 03 mar, 2011 12:29
door sander.w
ik zou het door HGS laten doen dat zijn echte vak mannen :wink: plus dat ze heel goed met 2t raad weten

Re: ktm 300cc 2stroke hybrid quad

Geplaatst: do 03 mar, 2011 17:13
door moane
super project!,
ben benieuwd naar het resultaat!

Re: ktm 300cc 2stroke hybrid quad

Geplaatst: ma 07 mar, 2011 21:09
door martijn van der veen
heb afgelopen weekend toch nog heel veel kunnen doen met een hoop pijnstillers en andere troep maar hier zijn weer wat foto's
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
dit is de beugel voor de onderkant van het blok.



beugeltjes in de primer en in de verf
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

beugel om de cilinder en cilinderkop vast te zetten en te zorgen dat de boel niet teveel gaat trillen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


koelvloiestof slangen goed vast gemaakt en electronica weg gewerkt.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


luchtfilter plaatsen en aanzuigbuis opmaat maken. dit was nog een lastig gebeuren omdat je bij een 2takt een bepaalde volume voor je filter nodig hebt anders loopt die voor geen meter meer door. nu had ik afgelopen zondag bij de onk's een beetje rond gekeken bij de zijspannen en die doen dat gewoon door een buis voor de filter te plaatsen. dit kwam achteraf wel weer goed uit want nu kan het filter goed beschermt in het oude luchtfilterbak geplaatst worden.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

het verder opbouw en klaarmaken voor de bouw van de uitlaat. dit ga ik laten doen bij dpr. die zijn gespecialiceerd in het maken van opmaat gemaakte uitlaten voor 2 takten die niet zo in de handel tekoop zijn.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding



nu is de uitlaat donderdag klaar als het goed is en kan ik aankomende weekend het blokje inrijden en testen.
de week erop is het de bedoeling mits alles goed is en goed loopt dat ik de onk in oldebroek mee rij.
kan ik is een goed vergelijk krijgen wat zo'n 2takt nou doet tegenover de 4takten.
de foto's van de uitlaat zal ik zo snel mogelijk plaatsen zodra die binnen is.