Re: yamaha raptor met w-tec onderstel
Geplaatst: ma 25 apr, 2011 22:15
De uitlijning en afstelling van de vering heeft veel invloed bij een quad op de weg. Ik ken iemand met een raptor 660 die absoluut niet kan rijden zonder stuurdemper, waarschijnlijk verkeerde afstelling want ik rij zonder stuurdemper op de snelweg met 120 km/h met 1 hand aan het stuur
Ik merk wel dat als ik maar heel iets verander aan de uitlijning of camber of caster de dat de quad totaal anders gaat sturen.
Als je iets te veel uitspoor hebt wordt de quad zenuwachtig en gaat ie zoeken, maar stuurt ie wel heel makkelijk in de bochten. Als je iets te veel toespoor hebt ligt ie strak op de weg maar kan ik moelijker een bocht maken en heb ik het gevoel alsof de quad rechtdoor wil in een bocht.
Een quad wil vanwege de starre as altijd wel een beetje zijn eigen lijn rijden, vooral als je flink op het gas gaat, dan wil de quad wel eens 1 kant op trekken.
Op internet valt vast wel het een en ander te vinden ivm caster en camber.
Ik merk wel dat als ik maar heel iets verander aan de uitlijning of camber of caster de dat de quad totaal anders gaat sturen.
Als je iets te veel uitspoor hebt wordt de quad zenuwachtig en gaat ie zoeken, maar stuurt ie wel heel makkelijk in de bochten. Als je iets te veel toespoor hebt ligt ie strak op de weg maar kan ik moelijker een bocht maken en heb ik het gevoel alsof de quad rechtdoor wil in een bocht.
Een quad wil vanwege de starre as altijd wel een beetje zijn eigen lijn rijden, vooral als je flink op het gas gaat, dan wil de quad wel eens 1 kant op trekken.
Op internet valt vast wel het een en ander te vinden ivm caster en camber.