Pagina 2 van 2

Re: ltz 400 k8 begint te ploffen, en valt dan uit!

Geplaatst: zo 08 mei, 2011 22:22
door Mellos700R
max7695 schreef:bij mijn warrior was dat ook
er zat een beetje spelling op de uitlaat klep en als hij warm word sluit de klep niet goed af
de compressie valt dan weg en valt hij uit
Je had waarschijnlijk te weinig klepspeling waardoor als de metalen uitzetten er nog minder speling is zodanig dat de klep een beetje open blijft staan en er compressie weglekt.

Daarom is het zo belangrijk om de kleppen zo nu en dan te stellen.

Grtz.

Re: ltz 400 k8 begint te ploffen, en valt dan uit!

Geplaatst: ma 09 mei, 2011 12:53
door JeroenSuzuki
Mellos700R schreef:
max7695 schreef:bij mijn warrior was dat ook
er zat een beetje spelling op de uitlaat klep en als hij warm word sluit de klep niet goed af
de compressie valt dan weg en valt hij uit
Je had waarschijnlijk te weinig klepspeling waardoor als de metalen uitzetten er nog minder speling is zodanig dat de klep een beetje open blijft staan en er compressie weglekt.

Daarom is het zo belangrijk om de kleppen zo nu en dan te stellen.

Grtz.
Bedankt voor de tip!

Ik zal gaan kijken voor ze te stellen

Gr, Jeroen

Re: ltz 400 k8 begint te ploffen, en valt dan uit!

Geplaatst: wo 11 mei, 2011 14:48
door jb-services
dat is waarschijnlijk een probleem met de elektonica>de bobine krijgt teweinig spanning of teveel spanning >stationair draaien doet hij goed en als je gas geeft valt hij stil of draait niet goed.
uw accu eens nameten en als hij draait ook eens meten of hij genoeg bijlaadt>max.14,5 volt.

Re: ltz 400 k8 begint te ploffen, en valt dan uit!

Geplaatst: vr 13 mei, 2011 11:23
door Kristof/Ltz
Hallo,

Ik heb hetzelfde gehad met mijn Ltz400.

Je moet de vacuumdarmen eens controleren van uw carburator.

De gasschuif werkt namelijk met vacuum.

Anders een het bovenste zwart dekseltje afdoen, en kijken als het membraam nog goed is! Bij mij was het membraam versleten.

Re: ltz 400 k8 begint te ploffen, en valt dan uit!

Geplaatst: vr 13 mei, 2011 20:14
door JeroenSuzuki
Bedankt voor de reacties!

Gelukkig heeft hij het een hele tijd niet meer gedaan, ik hoop dat dit zo blijft :p

Maar als hij het weer begint te doen, dan weet ik waar ik naar kan gaan zoeken.

Gr, Jeroen

Re: ltz 400 k8 begint te ploffen, en valt dan uit!

Geplaatst: ma 13 jun, 2011 10:44
door JeroenSuzuki
Kristof/Ltz schreef:Hallo,

Ik heb hetzelfde gehad met mijn Ltz400.

Je moet de vacuumdarmen eens controleren van uw carburator.

De gasschuif werkt namelijk met vacuum.

Anders een het bovenste zwart dekseltje afdoen, en kijken als het membraam nog goed is! Bij mij was het membraam versleten.
Mijn quad heeft het een tijdje goed gedaan, en nu valt hij weer uit. Maar dat membraam hoe ziet dat precies uit? Is dat die rubber van onder dat kapje wat boven op de carb. zit?

Bij mijn ltz400 is het nu zo dat hij stationair wel blijft lopen. (soms wat onregelmatig) en als ik dan rustig wil wegrijden valt hij opeens uit, of als ik bv de stoep op rij valt hij uit. Dan start hij wel weer, en doet hij het even en dan opeens valt hij gewoon weer uit.

Is dit precies zoals jij ook had?

Alvast bedankt

Grtz, Jeroen

Re: ltz 400 k8 begint te ploffen, en valt dan uit!

Geplaatst: ma 13 jun, 2011 17:21
door Kristof/Ltz
Dit is hetzelfde wat ik voorhad met mijn ltz geweest.

Quad starte perfect, maar wanneer ik wilde gas geven, viel de quad stil.


Bij mij was het het membraam. Dit membraan is idd. zwart en zit onder het kapje bovenop de carburator.

Wat invetten en terug afkuisen kan ook helpen, maar heb er dan toch een nieuw membraam ingeplaatst.

Na dit te doen was mijn probleem opgelost.

Re: ltz 400 k8 begint te ploffen, en valt dan uit!

Geplaatst: ma 13 jun, 2011 19:09
door JeroenSuzuki
Kristof/Ltz schreef:Dit is hetzelfde wat ik voorhad met mijn ltz geweest.

Quad starte perfect, maar wanneer ik wilde gas geven, viel de quad stil.


Bij mij was het het membraam. Dit membraan is idd. zwart en zit onder het kapje bovenop de carburator.

Wat invetten en terug afkuisen kan ook helpen, maar heb er dan toch een nieuw membraam ingeplaatst.

Na dit te doen was mijn probleem opgelost.
Prima, bedankt

Ik heb het kapje er eens afgehaald, maar ik kan niet echt iets vreemds aan het membraan zien. Het was ook mooi schoon. Ik heb ook al eens de bougie eruit gehaald, die had een zwarte koolaanslag.

Maar wat ik vreemd vind is dat hij het een hele tijd goed heeft gedaan. Want laatst had ik ong. een 20 km in een stuk zonder problemen gereden. En opeens begon hij te ploffen en viel hij stil. Na een aantal keren starten liep hij weer en 5 kilometer verder was weer hetzelfde. Toen heeft hij het weer lang goed gedaan. En nu is het probleem er weer :?

Ik heb wel gisteren een trailtech vapor aangesloten, zou het probleem niets te maken kunnen hebben met de draad die ik om de bougiekabel heb moeten draaien voor het toerental door te geven? Of dat is mis is het het koelsysteem nadat ik te temperatuursensor tussen een leiding heb gezet?

Grtz, Jeroen