FD mina quad "White Demon"

Ben je bezig met een project ? Laat ons meegenieten !
soulfly002
Quadfanaat
Quadfanaat

Re: FD mina quad

Bericht door soulfly002 »

jdeg schreef:Ik vraag me af hoe oud jij bent? Opzich een leuk project, afhankelijk van je leeftijd. Want toen ik 16 was kwam er al snel 80cc op mijn brommer, anders verveelt het veeeeeel te snel.

ik ben 32 :P
ik heb al meerdere projecten op mijn naam staan oa een aprilia rs50 met aangepaste cilinder heb heel lang rondgereden met de grootste cilinderinhoud op een rs50 binnerotor aangepast subframe en dat alles op een 50 cc am6 blok alles erop en eraan.
dat ding ging gewoon gruwelijk hard heb hem geprobeerd terug te voeren maar das niet gelukt lol top zit nog op de 130+kmph
en zo heb ik nog wat scooter projecten gehad just for fun oa een zip sobw (helaas niet mee geraced omdat er kleine op komst was toendertijd dus heel de machine verkocht :( ,en een aprilia sr50 net blok maar die is in de fik gestoken :x :x maarjah heb nog wel verschillende delen liggen ervan mischien zijn ze nog bruikbaar
mina zelfbouw quad project
soulfly002
Quadfanaat
Quadfanaat

ben ondertussen maar aan het blokje begonnen te demonteren en de subframe ophanging van donor scooter geslepen :D
hier onder wat foto's

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

heb alle boutjes en dergelijke alvast in zipbaggs gedaan en briefje erin waar het van is dan kan ik op mijn gemak nieuwe bouten halen en deze vervangen.
ben nog aan het twijfelen of ik de olie pomp afsluit of niet sinds ik met een milde 70cc cilinder ga rijden kan de pomp het mengsel best aan.I keep u posted :)
soulfly002
Quadfanaat
Quadfanaat

Afbeelding

vorige eigenaar had een olietank gemonteerd van een peugeot scooter,idee is goed maar ik wil een wat kleinere.
Iemand een idee waar ik universele olie tankjes kan bestellen of moet ik dan denken aan een kart shop ?
djwireless
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Contacteer:

Bericht door djwireless »

op ebay kan je er zat vinden
Het was de bedoeling slapend rijk te worden, maar ik kon de slaap niet vatten
sander.w
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door sander.w »

of er gwn zelf eentje lassen :idea:
soulfly002
Quadfanaat
Quadfanaat

sander.w schreef:of er gwn zelf eentje lassen :idea:
dat kan ook natuurlijk maar kopen is goedkoper aangezien plaatmateriaal duurder is als een voorgevormd tankje.
hmmm was al wezen kijken voor lasfohn met draad (was kunstoflasser van beroep voordat ik de horeca inging :P )
sander.w
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door sander.w »

haha oke maar ff ik weet niet hoeveel jij betaald voor een plaatje alu of ijzer of wat dan ook maar ik haal een stukie plaat voor 5 euro max vaak krijg ik het gratis ik ken ze ze namelijk :oops:
soulfly002
Quadfanaat
Quadfanaat

sander.w schreef:haha oke maar ff ik weet niet hoeveel jij betaald voor een plaatje alu of ijzer of wat dan ook maar ik haal een stukie plaat voor 5 euro max vaak krijg ik het gratis ik ken ze ze namelijk :oops:
ach jah metaal maar ik heb het dan ook over kunstof plaatwerk das best duur en voorgevormde tanks van kunststof zijn maar paar euro maar ik wil kleintje en dan krijg je zo'n overflow bakje zonder aansluiting aan de onderkant maar dat valt er ook wel in te maken aangezien olie de kunststoffen niet zo aantast als dat benzine doet met de weekmakende werking.
baal dat ik al dat gereedschap niet meer heb er is veel gestolen hopelijk slaan ze het hier dit jaar over met inbraak >.<
soulfly002
Quadfanaat
Quadfanaat

http://www.youtube.com/watch?v=I2pQKPxZMd0 voor degene geintereseerd in kunstoflassen....fohnen zijn niet goedkoop btw.ook handig om scheuren in je kappen te repareren :D
sander.w
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door sander.w »

oke ja met plasic kan je er inderdaat gwn btr eentje kopen maar interesant dat plastick lassen kende dat helemaal neit maar wat betaal je voor zoon apparaatje :oops:
IzzY
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door IzzY »

online scooter zaken hebben gewoon van die kleine tankjes, 10 euro, ga je zelf niet voor kloten,..

ik heb trouwens ook brommer sprint gedaan, derbi senda, veel sneller als jouw rs-je :afgestudeerd:

btw, je quad word pas leuk met een 2f4r, anders niet eens de moeite :mrgreen:
die jonge van het forum, met die lekkere reet
soulfly002
Quadfanaat
Quadfanaat

sander.w schreef:oke ja met plasic kan je er inderdaat gwn btr eentje kopen maar interesant dat plastick lassen kende dat helemaal neit maar wat betaal je voor zoon apparaatje :oops:
simpele tussen de 300-1500 euro en de grotere stuuuuukken duurder het onder de knie krijgen is niet zo moeilijk materiaalkosten ivm olieprijs is a pain in da ass.geloof dat ze bij de bouwmarkt wel van die lasfohnen verkopen met mondje maar dan heb je ook echt hobby meuk niet dat het niet werkt ofzo maar als je het vaak doet heb je best wel een goed apparaat nodig ivm draaiuren.
soulfly002
Quadfanaat
Quadfanaat

IzzY schreef:online scooter zaken hebben gewoon van die kleine tankjes, 10 euro, ga je zelf niet voor kloten,..

ik heb trouwens ook brommer sprint gedaan, derbi senda, veel sneller als jouw rs-je :afgestudeerd:

vind 0-100 in 6 sec wel redelijk voor een ongetunede cilinder maarjah de tijd dat ik dat project had hadden ze die snelle meuk nog niet die ze nu verkopen :) en de mijne was niet gebouwd op sprintjes :)

waarom 2f4r ? sprint van 100 m en nieuwe zuiger ? tis een straat setup niet sprint
als ik een sprint wil maak ik de bigbore wel af op mijn sr :P
IzzY
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door IzzY »

soulfly002 schreef:
IzzY schreef:online scooter zaken hebben gewoon van die kleine tankjes, 10 euro, ga je zelf niet voor kloten,..

vind 0-100 in 6 sec wel redelijk voor een ongetunede cilinder maarjah de tijd dat ik dat project had hadden ze die snelle meuk nog niet die ze nu verkopen :) en de mijne was niet gebouwd op sprintjes :)

waarom 2f4r ? sprint van 100 m en nieuwe zuiger ? tis een straat setup niet sprint
als ik een sprint wil maak ik de bigbore wel af op mijn sr :P

met watvoor setup heb je die 6 seconde op 100 meter gehaalt?
dan was vroeger inderdaad alles beter, want die tijden halen ze nu niet eens.
die jonge van het forum, met die lekkere reet
soulfly002
Quadfanaat
Quadfanaat

IzzY schreef:met watvoor setup heb je die 6 seconde op 100 meter gehaalt?
dan was vroeger inderdaad alles beter, want die tijden halen ze nu niet eens.
tp80 uitgeboord naar 84.6cc (honda zuiger merk prox ongetuned alleen geboord en gehoond),amal 24mm, hebo membraam hpi binnerotor met custom plaat ,custom malossi spruit ,blok gekotterd en getuned ,schakelbak aangepast ,tp koppeling ,20k skf gesloten lagers in wielen subframe verstevigd ,125 cc remgedeeltes ,aangepaste yasuni pijp etc etc etc alles aangepast alleen stock cilinder opgeboord ivm test.daarna was ie gestolen en heb hem verrot teruggekregen wel alles er nog op gelukkig.getuned door keers motorrevisie(heeft ook meegwerkt aan de van veen kreidlers)

staat te verstoffen in de garage de laatste..uhm 6 jaar ofzo zo lang staat ie al still.

hmmmmmm heb een idee...blokje repareren en onder quad gooien muhahahahah....meh ff kijken wat het kost om hem te reviseren,zal wel ffkes fotos opzoeken van het monstertje anders maak ik wel ff nieuwe van hem maar schrik niet van de schade die er op zat na de diefstal

btw...mijn koppel is hoger als de pk's.....zoals het hoort enneuh van 0 naar 100 kmph :) in 6 sec

ohja een 250cc crosser drijfstang en ophoogplaat geplaats op de hebo krukas dit was rond 2004-2005 rond die tijd hadden ze big bores nog niet
Plaats reactie