Pagina 2 van 5

Re: ktm 525 xc

Geplaatst: ma 12 sep, 2011 18:12
door yamahakoppel
Boncari schreef:Bij een Raptor 700 is de richtlijn ook om de 60u een nieuwe zuiger, bij crossgebruik. Ik zit nu op ongeveer 140u met deze zuiger en cilinder en mijn zuiger was al te ver versleten, waardoor mijn cilinder ook versleten is :verymad:

Mijn ervaring: bij enkel crossgebruik gaat de zuiger 60u mee, bij 50/50 gaat de zuiger een kleine 100u mee.
Dus let op dat je bij enkel straatgebruik bij 100u wel een compressiemeting ga doen.
ik heb nu +- 30.000 km met mijne raptor 700 op 4 jaar en als je dit aan gemiddeld 70km/u telt. zit je op 428 u zonder mijn blok open geweest is :? en ik durf gemakkelijk langs een jonge raptor gaan staan met de zelfde setup die zal goed mogen rijden om mij achter te laten en zelfs ene met barkers uitlaat rijd niet ver van mij weg die heeft enkel onderin meer koppel door de uitlaat maar in hoge toeren haal ik dat wel bij :p

Re: ktm 525 xc

Geplaatst: ma 12 sep, 2011 19:55
door Anoniem43235
Als je een gemiddelde van 70 km/u haalt is dat wel heel erg knap zeg. Met een auto haal je gemiddeld iets hoger dan 50 bij ons in de auto gemiddeld 57 km/u en zijn we ook nog naar oostenrijk gereden waar je dan stukken duitse autobaan hebt.
Vind het zeer knap als je dan 70 km/u met je quad gemiddeld haalt als je een top hebt van ongeveer 120 km/u

Re: ktm 525 xc

Geplaatst: ma 12 sep, 2011 20:41
door yamahakoppel
nog erger 30.000km aan 50km/u is 600u zonder open geweest te zijn
die km's heb ik dus tel maar uit wat je wilt maakt alleen maar meer draai uren :p

Re: ktm 525 xc

Geplaatst: ma 12 sep, 2011 21:21
door Belgian Pro
Kris, ik denk dat jij het wereld record hebt jong :lol:

Re: ktm 525 xc

Geplaatst: di 13 sep, 2011 18:29
door -Laurens-
Het is natuurlijk ook geluk hebben he, er zijn er die na 20u al kapot lopen, en andere gaan zo lang mee, da's met auto's ook zo..

Re: ktm 525 xc

Geplaatst: di 13 sep, 2011 20:09
door Belgian Pro
Vandaag bij Deforce quads geweest in Roeselare.
Vriendelijke man, beetje met gepraat en ja KTM was volgens hem wel de beste quad. :mrgreen:

Volgens hem waren die KTM's van 2011 terug op ohlins veren ipv op WP.
Vond dat maar raar want op alle spec lijsten zie je staan WP vering en geen ohlins.
Het zijn dus volgens mij oude stock modellen van 2008/2009.

Ook vertelde hij mij dat binnenkort KTM gaat stoppen met papieren leveren bij de KTM525. :?
Ik citeer: "Enduro rijders hebben geen kenteken nodig en dit is het grootste publiek"

Staat op zen site 10590€ incl btw en verkocht ze voor 9200€ incl btw.

Re: ktm 525 xc

Geplaatst: ma 19 sep, 2011 17:38
door dommelsch
van die vering 2008 / 2009 was ohlins 2010 was wp en 2011 en 2012 was trg ohlins

Re: ktm 525 xc

Geplaatst: ma 19 sep, 2011 17:40
door Belgian Pro
Ja, ben ondertussen nog naar een andere KTM verdeler gaan luisteren en die vertelde me dit ook.
De reden waarom zou zijn omdat de WP vering niet helemaal op punt stond.
Moet wel zo zijn want WP is van KTM, anders zouden ze er toch de WP's onder houden want dat is voor hen financieel veel aantrekkelijker.

Beter voor de kopers natuurlijk dat er Ohlins onder staat! :D

Re: ktm 525 xc

Geplaatst: ma 19 sep, 2011 18:29
door dommelsch
de wp vering van een sx en xc waren andere maar de bij de xc was de ohlins vering inderdaad beter dan de wp

Re: ktm 525 xc

Geplaatst: di 20 sep, 2011 17:43
door Belgian Pro
Weet er iemand of het klopt dat vanaf 2012 er geen papieren/kenteken meer geleverd worden bij de ktm 525 xc?
Heb me dit laten wijsmaken omdat KTM problemen heeft met garantie geven.

Re: ktm 525 xc

Geplaatst: wo 21 sep, 2011 19:04
door dommelsch
Belgian Pro schreef:Weet er iemand of het klopt dat vanaf 2012 er geen papieren/kenteken meer geleverd worden bij de ktm 525 xc?
Heb me dit laten wijsmaken omdat KTM problemen heeft met garantie geven.
Volgens sommige mensen bij ktm belgie zelf zou dit zo zijn maar op hun site en officiele prijslijsten staat er nog met COC

Re: ktm 525 xc

Geplaatst: za 08 okt, 2011 11:25
door jeankefoto
Hallo, ik heb jaren zelf met een EML gereden met een KTM LC4 blok eronder...
Ik ga geen wedstrijd meer rijden, maar de microbe kriebelt nog steeds en ik wil dus terug een quad, maaaaaaaar

Ik zie een KTM het meest zitten, maar twijfel nog tussen een enduro-versie (525XC) en een cross versie (505SX)
Ik begrijp ook wel dat de cross standaard al beter voorzien is voor het terrein, maar zou ook eens graag hier op de weg rijden, of van hieruit naar een bos ofzo...

concreet is dus mijn vraag : is het rijverschil en motorkarakter echt een groot verschil als ik de enduro ook voorzie van bredere achteras en bredere armen vooraan??? als dat verschil op terrein (met zelfde piloot) dan nog echt groot zou zijn, dan wil ik misschien terug twijfelen om toch naar een cross te gaan, maar dus met nadeel dat ik nooit de weg op kan :-/

alvast bedankt voor de reactie(s)

Re: ktm 525 xc

Geplaatst: za 08 okt, 2011 12:19
door Belgian Pro
Als je de armen van de sx versie en die achteras (soort hub) verzet heb je dezelfde breedte van de 505sx.
De 505sx is een opgefokt crossblok en gaat je héél véél onderhoud kosten. Om de 15u open. Heeft natuurlijk wel een berg power he. Veel meer dan de 525 (standaard). Hierbij kan je ook geen papieren krijgen en kan je dus nooit de openbare weg mee op.
Aankoopprijs van de 505 ligt ook wel nog enkele duizend euros hoger.

Re: ktm 525 xc

Geplaatst: ma 10 okt, 2011 14:55
door jeankefoto
Hey, bedankt BELGIAN PRO voor je snelle en duidelijke reactie...

ik had in andere fora hier ook al gelezen dat de 525 echt wel een stuk gebruiksvriendelijker is, maar ik zou toch het verschil van motor op een klein stukje eens willen voelen... als dat om kleine seconden verschil gaat, dan laat ik de 505sx voor wat het is, want aangezien ik toch geen wedstrijd meer ga rijden is dat kleine verschil niet belangrijk. ik wil enkel nog eens navragen wat het me kost om een 525 qua chassis op zelfde breedte en rest wil zetten dan 505...

nu nog zoeken naar een mooie 2e hands ... tips zijn welkom ;-)

grtjs, Jan

Re: ktm 525 xc

Geplaatst: di 11 okt, 2011 04:23
door dommelsch
2 x SX boven a-arm = +- 340 euro (origineel KTM)
2 X SX onder a- arm = +- 340 euro (origineel KTM)
1 x SX remleiding +- 180 euro (origineel KTM)