krukassen van een 700 lopen geregeld vast en dan met name de 2008 modellen
meestal zijn de wangen van de krukas ook beschadigd
en moet je deze laten slijpen voordat je er een nieuwe drijfstang tussen pers
is wel een vakman voor nodig
een originele nieuwe krukas kost 1100 euro
meestal is de kooi opgevreten van het lager
en is de rest van het blok nog in tact als deze op de krukas is vastgelopen
VASTGELOPEN
Re: VASTGELOPEN
spulleke schreef:krukassen van een 700 lopen geregeld vast en dan met name de 2008 modellen
meestal zijn de wangen van de krukas ook beschadigd
en moet je deze laten slijpen voordat je er een nieuwe drijfstang tussen pers
is wel een vakman voor nodig
een originele nieuwe krukas kost 1100 euro
meestal is de kooi opgevreten van het lager
en is de rest van het blok nog in tact als deze op de krukas is vastgelopen
Ik heb dit ook voor gehad. revisie ging me een 2000 € kosten. Maar heb een andere quad gekocht. Ik weet niet waar het misgelopen is. Deed regelmatig onderhoud enz... (om de 1500km).
Hoe kan je dit vermijden ? Kan je ergens aan merken dat je motorblok misschien zou gaan vastlopen ?
Bij een raptor 700cc zeiden ze mij dat je normaal nooit de zuiger zou moeten veranderen omdat deze een vrij grote tolerantie heeft. Maar ik hoor dat een raptor 700cc al bij vele mensen is vastgelopen...
Ik zou dit nu toch willen vermijden want dat geld blijf ik niet uitgeven...
Drive high so you can fly...
Quad rijders Limburg:
http://www.facebook.com/#!/group.php?gid=211516494973
Quad rijders Limburg:
http://www.facebook.com/#!/group.php?gid=211516494973
-
- Quadverslaafde
- Berichten: 4786
- Lid geworden op: za 02 mei, 2009 18:15
- Locatie: Noord-Brabant Nederland
Re: VASTGELOPEN
ik denk dat je er niet zoveel tegen kunt doen behalve zorgen dat je een goede afstelling hebt doormede van een powercommander of een andere fuelcontroller waarmee je op een bank bent geweest zodat je zeker weet dat het blokkie nergens schraal of veel te rijk loopt, regelmatig de onderhoudsbeurten bijhouden door tijdig de olie te verwisselen,klepstelling nakijken, en het blok rustig op laten warmen alvorens volgas te knallen.
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
Re: VASTGELOPEN
als een 700 vastloopt is het bijna altijd op de krukas
daar kun je niks aan doen alleen goede olie gebruiken en op tijd verversen
en je nokkenasketting op tijd controleren als er nog 3 kliks op de spanner opzitten dan vernieuwen
daar kun je niks aan doen alleen goede olie gebruiken en op tijd verversen
en je nokkenasketting op tijd controleren als er nog 3 kliks op de spanner opzitten dan vernieuwen