Nieuw hier!

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
TheQuadBoy
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Re: Nieuw hier!

Bericht door TheQuadBoy »

Robin95 schreef:ik weet niet of je wel voor een 4x4 moet gaan hoor,als je toch zoveel onroad rijdt,waarom wil je een utv?
enkel voor het schakelen te vermijden?
want een utv verbruikt natuurlijk iets meer(weeg meer) en een sportquad is veel heviger.
Nou, ik vind die utility quads veel mooier... :mrgreen:
Die sportquads vind ik er allemaal zo...off road uitzien doordat ze zo weinig behuizing hebben. Bovendien kan een utility quad wel meer aan, en ik zal ook echt wel vaak off road gaan rijden. Maar ook heeeeeel vaak ON road.
Gwn ff een uurtje na het eten mooi rondje rijden bijvoorbeeld. Dat gaat dan over het asfalt... XD

Ik denk trouwens ook dat een utility quad harder kan en beter is om te gaan toeren...of niet? :roll:
Want zo'n utility gaat toch ook wel al zo'n 90 km/u.
Al wil ik eigenlijk een quad die 120 kan. Mooi voor op de snelweg. XD
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door yamahakoppel »

voor goedkoop moet je geen quad kopen koop u dan een fiets
verbruik van een utility quad zit meestal ook hoger dan een sport quad verschiet u niet 10L op 100 km is geen uitzondering
verzekering hoor ik van de meeste rond de 300 € per jaar hoor zelfs sommige 50 € per maand dus 600€ per jaar zijn al genoeg discussies op forum van geweest
onderhoud mag je al rap 100€ tellen als je het laat doen en om de 1500km sommige doen 2500km per beurt

ik heb voor mijne raptor 700 al veel zitten tellen en kwam gemiddeld op 300€ per maand verbruik, onderhoud, verzekering reed toen toch 1000km tot 1500km per maand en had op 1 jaar 10.000 km gereden, winter was minder. setje banden kaal, remblokken op, ketting versleten dus denk dat hij mij meer dan 3000€ koste op een jaar als ik alles tel en nog maar te zwijgen van de opties die je geleidelijk aan bij zet :roll:
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
XeromeX
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door XeromeX »

Ligt er eigenlijk vooral aan: HOEVEEL KM je rijdt.
Ik heb hem nu precies een jaar.... en nog maar 2-3x olie ververst , dus nog geen 2500km gereden iig.
Yamaha Raptor 700
BJ [eind] 2006

Mods:
DMC Force 4 Duals
Powercommandor 5
Baby blue wire mod
Monster Intake
K&N High-Flow Filter
Vapor KM Teller
Powermadd Handkappen + Spiegels
Tusk Alu Tankdop
15/36 vertanding
TheQuadBoy
Easy Quadrider
Easy Quadrider

yamahakoppel schreef:voor goedkoop moet je geen quad kopen koop u dan een fiets
verbruik van een utility quad zit meestal ook hoger dan een sport quad verschiet u niet 10L op 100 km is geen uitzondering
verzekering hoor ik van de meeste rond de 300 € per jaar hoor zelfs sommige 50 € per maand dus 600€ per jaar zijn al genoeg discussies op forum van geweest
onderhoud mag je al rap 100€ tellen als je het laat doen en om de 1500km sommige doen 2500km per beurt

ik heb voor mijne raptor 700 al veel zitten tellen en kwam gemiddeld op 300€ per maand verbruik, onderhoud, verzekering reed toen toch 1000km tot 1500km per maand en had op 1 jaar 10.000 km gereden, winter was minder. setje banden kaal, remblokken op, ketting versleten dus denk dat hij mij meer dan 3000€ koste op een jaar als ik alles tel en nog maar te zwijgen van de opties die je geleidelijk aan bij zet :roll:
Ja oke, maar die utility quads hebben geen ketting aandrijving toch? Maar een cardan ofzo, en dat schijnt toch weer goedkoper in onderhoud te zijn. En verder gaat het me nu even puur om de VERPLICHTE KOSTEN per jaar, en niet de kosten die je zelf maakt door extra accesoires, brandstofgeld, eventuele schade die je wilt herstellen...etc.

En die verplichte kosten zullen dan toch niet meer dan 1500 euro per jaar zijn??

groetjes
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door yamahakoppel »

verplichte kosten verzekering en taks
voor de rest ben je niet verplicht onderhoud te doen en rijden ben je ook niet verplicht
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door Jason McCoy »

Als je harder dan 100 wilt rijden kun je echt veeeel beter een sport quad kopen!

Dan heb je met een rappie 700 ofzo weinig onderhoud, enuh zo groot ding is voor ouwe lullen toch?
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
elgrandedee
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door elgrandedee »

Jason McCoy schreef:...enuh zo groot ding is voor ouwe lullen toch?
:lol: :lol: :lol:
Can-Am Renegade 1000 XXC 2012 "The Ubergade"
TheQuadBoy
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Jason McCoy schreef:Als je harder dan 100 wilt rijden kun je echt veeeel beter een sport quad kopen!

Dan heb je met een rappie 700 ofzo weinig onderhoud, enuh zo groot ding is voor ouwe lullen toch?
Ja maar ik vind die sport quads niet echt mooi. Ik vind die utility quads zoals een cf moto x6 veel mooier, die ogen meer auto-achtig. En ze zijn beter in het off road gedeelte. Bovendien kunnen die dingen ook serieus snel.

Want hoe snel kan een gemiddelde sport quad dan?
XeromeX
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door XeromeX »

Wat reken je zelf als "snel" dan?
Yamaha Raptor 700
BJ [eind] 2006

Mods:
DMC Force 4 Duals
Powercommandor 5
Baby blue wire mod
Monster Intake
K&N High-Flow Filter
Vapor KM Teller
Powermadd Handkappen + Spiegels
Tusk Alu Tankdop
15/36 vertanding
Raun
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door Raun »

Wat ook nog een belangrijke vraag is... koop je een nieuwe of een gebruikte..?
Daar zit natuurlijk ook nog een aanzienlijk kostenverschil in betreft aanschaf, maar ook in onderhoud.

Ikzelf bijvoorbeeld ben ongeveer €300,- p.j. kwijt aan onderhoud. (1x beurt en 1x tussendoor olie verversen)
Daarnaast voor verzekering ongeveer €250,- (maarja, dat ligt er aan HOE je hem wil verzekeren) en €90 aan wegenbelasting.

Voor €640,- per jaar ben ik klaar (is dan wel nieuw aangeschaft). Uiteraard hoe langer je hem rijdt, hoe meer kosten voor slijtage er aan komen zoals banden, tandwielen, remblokken, lagers, zuiger etc.

Als je een quad wil die 120 km/h op de snelweg kan, weet ik niet of een utility quad DE geschikte quad is voor jou gebruik. Je zal dan diep in je buidel moeten tasten en één van de zwaarste qua motor uit het gamma van een merk moeten kiezen. Zelfs een Raptor 700 loopt standaard niet (veel) harder dan 120 km/h.. Quads zijn daar ook niet voor gemaakt.. het kan allemaal wel, maar dan moet je "echte" aanpassingen aan je standaard ATV of UTV doen (komt naar mijn mening niet ten gunste van de levensduur van het materiaal). Niet alleen motorisch, maar ook aan de banden en vering voor de wegligging..
Yamaha Raptor 700 SE!
Peter skull
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door Peter skull »

Welkom !
:bier:
TheQuadBoy
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Raun schreef:Wat ook nog een belangrijke vraag is... koop je een nieuwe of een gebruikte..?
Daar zit natuurlijk ook nog een aanzienlijk kostenverschil in betreft aanschaf, maar ook in onderhoud.

Ikzelf bijvoorbeeld ben ongeveer €300,- p.j. kwijt aan onderhoud. (1x beurt en 1x tussendoor olie verversen)
Daarnaast voor verzekering ongeveer €250,- (maarja, dat ligt er aan HOE je hem wil verzekeren) en €90 aan wegenbelasting.

Voor €640,- per jaar ben ik klaar (is dan wel nieuw aangeschaft). Uiteraard hoe langer je hem rijdt, hoe meer kosten voor slijtage er aan komen zoals banden, tandwielen, remblokken, lagers, zuiger etc.

Als je een quad wil die 120 km/h op de snelweg kan, weet ik niet of een utility quad DE geschikte quad is voor jou gebruik. Je zal dan diep in je buidel moeten tasten en één van de zwaarste qua motor uit het gamma van een merk moeten kiezen. Zelfs een Raptor 700 loopt standaard niet (veel) harder dan 120 km/h.. Quads zijn daar ook niet voor gemaakt.. het kan allemaal wel, maar dan moet je "echte" aanpassingen aan je standaard ATV of UTV doen (komt naar mijn mening niet ten gunste van de levensduur van het materiaal). Niet alleen motorisch, maar ook aan de banden en vering voor de wegligging..
Aha, nou ik wil dan waarschijnelijk wel een nieuwe, want bij een 2e hands quad weet je nooit precies hoe heftig ermee gereden is. Dus ik wil een nieuwe quad dan. En als dat ding dan 100 km/u kan is dat ook goed hoor. :crosser: En jij zegt dat je voor 640 euro per jaar klaar bent, maar welke quad heb jij?
Nog bedankt voor je reactie.
TheQuadBoy
Easy Quadrider
Easy Quadrider

XeromeX schreef:Wat reken je zelf als "snel" dan?
Al zo'n 80 km/u.
Robin95
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door Robin95 »

je doet wat je wilt maar ik zeg het je,je gaat snel erop terug komen, kijk dan eens voor een tgb target 325, die heeft meer "behulzing" en het is een "sport"quad. Een utv gaat sowieso veeeel meer verbruiken dan een sport quad,het is zwaarder,en als je 100 wilt halen met een 4x4 :shock: njaa, koop dan een auto hoor
<3 Yamaha Raptor 350 <3
wouter1995
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door wouter1995 »

hallo

ik ben voor mijn quad een yfz 450 ongeveer 22 euro per jaar kwijt aan diefstal en stom schade (NIET WA )
en 108 euro per jaar aan wegenbelasting
en onderhoud weet ik niet heb hem nog geen jaar dus

jah 8)
* Yamaha Grizzly 125 *
* Yamaha Raptor 250 *
* Yamaha YFZ 450 *

Nu quadloos

Nu Audi A3

gas geven is niets , tis er blijven opzitten!

http://www.youtube.com/user/yamahagrizzly125
Plaats reactie