Pagina 2 van 2

Re: band en velg

Geplaatst: wo 05 okt, 2011 21:36
door Ardjuh
We call it a bitch.... hardknekkige bitch...

1. wedstrijd rijders rijden niet met zware raptor 700'ers, die rijde op lichte
wedstrijd machines. Raptor heeft veel koppel/pk's en gewicht, dit is heel
anders rijden als een w-tec. Dus ook andere banden!
2. Waarom je ze niet ziet.. nieuw kosten de voor banden 150 euro stuk ofzo
beetje zonde om de schoepen er vanaf te snijden en als voorband te gebruiken
om te proberen of dit werkt...
3. Je hebt nooit strand gereden anders wist je waar je over praat. Je hoeft
niet te sturen je word gereden... quad moet de sporen volgen en erin blijven.
4. Weerstand.... je rolt hé, als je weg zakt moet je er doorheen ploegen, als
je erop blijft staan rol je eroverheen. Wat gaat zwaarder denk je? :wink:

Hier filmpje van mij op de raptor strandcross vlissingen 2011

Link


En foto's...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Waarom die grote banden: heb me a-armen zowat horizontaal staan waardoor die
niet vast lopen (maximale grondspeling) en vervolgens me quad weer omhoog gehaald
door er grotere banden onder te zetten.

Re: band en velg

Geplaatst: do 06 okt, 2011 11:24
door Jason McCoy
Maar dat zijn heel andere banden toch? De banden op de laatste foto's gebruik ik ook op t strand.

En ach jah ook ik kom weleens op t strand hoor.

Re: band en velg

Geplaatst: do 06 okt, 2011 11:32
door Ardjuh
Jason McCoy schreef:Maar dat zijn heel andere banden toch? De banden op de laatste foto's gebruik ik ook op t strand.

En ach jah ook ik kom weleens op t strand hoor.
Nope, zijn dezelfde voor banden.... alleen wat meer lucht erin gedaan. Gaat een band gelijk heel anders staan. :D

Re: band en velg

Geplaatst: do 06 okt, 2011 15:51
door sjmallie94
omdat er weinigen zijn die het weten dat het kan ;) en niet iedereen kan het zelf proberen.