Ardjuh schreef:Jazzy schreef:Ardjuh schreef:Handleiding erbij pakken en stap voor stap volgen. Als je geen 2 linker handen hebt en wat geduld kun je het prima zelf.
Alleen is in en uit bouwen van het blok al een goede dag werk...
Zijn er nog bijzonderheden bij een Raptor 700 waarom het uitbouwen meer werk is? Op zich is een halve dag voor in- of uitbouwen niet zo extreem als je netjes werkt, maar ik kan me voorstellen dat het een stuk vlotter kan als je weet wat je doet. Of niet?
Blok weegt een goede 70 kg, en zit heel veel troep omheen gebouwd. Als je die in je 1tje er netjes uit wilt halen moet je nagenoeg alles er om heen weg halen. Daar ben je wel even mee bezig. Ik had er met mijn raptor 1 uur voor nodig om het blok eruit te halen...
alleen ging dat niet rustig en netjes, en met 2 man eruit tillen.
Maar als je het blok eruit hebt werkt het wel stuk fijner.
Je begint met je skidplate eronderuit halen, olie af tappen, koelvloeistof af tappen. Daarna kappen eraf, tank eraf, luchtfilterbak los, uitlaat eraf, inlaat eraf, bekabeling los halen, olie reservoire demonteren, achterruit/koppeling/gas los en weg halen. Vervolgens motor steunen los halen, achterbrug los, ketting eraf halen/ketting beschermer, bout onder bij het frame los... en staat je blok los. Dan kun je proberen 70 kg uit je frame te gaan lepelen.
In elkaar is omgekeerde dus, denk dat je zelf wel inschatting kunt maken hoe lang je ermee bezig bent. Voordeel als het blok los ligt dat je hem achter in de kofferbak kunt gooien en mee naar dealer etc. kunt rijden. Scheelt dealer (de)montage tijd, en dus jouw kosten. En je kan um binnen op de keuken tafel leggen bijvoorbeeld.