Pagina 2 van 5

Re: yfz 2012

Geplaatst: do 26 apr, 2012 09:40
door Jazzy
Nerf bars zijn wel het belangrijkste, dat zijn die beugels met een netje rondom de voetsteunen. Die voorkomen dat je been onder het achterwiel terecht kan komen als er iets mis gaat.

Re: yfz 2012

Geplaatst: do 26 apr, 2012 09:58
door Jason McCoy
KTM 525 heeft volgens mij nog een stuk meer onderhoud nodig dan een yfz toch?

Maar nerfbars zou ik ook wel adviseren!

Re: yfz 2012

Geplaatst: do 26 apr, 2012 10:03
door ___EvW___
is idd wel belangrijk, en staat ook nog eens mooi :P

Re: yfz 2012

Geplaatst: do 26 apr, 2012 10:07
door Dayna
Okay,

Die nerfbars ga ik maar eens voor vragen.
Zal zeker voor mij als beginner handig zijn.

Thanks.

Ik had overigens begrepen dat een ktm 525 minder onderhoud vergt.
Is naar mijn mening ook een hele mooie quad. Heb er 1 keer kort op gereden dus heb maar een beperkt beeld.
Deze is qua aankoop wel weer een stuk duurder.

Re: yfz 2012

Geplaatst: do 26 apr, 2012 11:25
door dommelsch
KTM 525 heeft idd minder onderhoud (piston) nodig dan een yfz 450
DE ktm heft een enduromotor vergelijkbaar met de yamaha 700 van onderhoud

Re: yfz 2012

Geplaatst: do 26 apr, 2012 11:33
door Jason McCoy
Ah oke,

Dat er een enduro blok in lag wist ik ja. Vind t wel erg vette machines.

Re: yfz 2012

Geplaatst: do 26 apr, 2012 11:43
door Ardjuh
dommelsch schreef:KTM 525 heeft idd minder onderhoud (piston) nodig dan een yfz 450
DE ktm heft een enduromotor vergelijkbaar met de yamaha 700 van onderhoud
Hangt wel van het gebruik af, raptor 700 ligt rev limit lager en doet minder in hogere
rpm's. ktm 525 werkt liever bovenin, als je hem daar ook houd slijt die wel sneller.

Re: yfz 2012

Geplaatst: do 26 apr, 2012 12:11
door Jason McCoy
Mijn dealer zei laatst zo KTM is niks voor jou want je sloopt m....
Zal i niet voor niks zeggen denk ik hahaha

Re: yfz 2012

Geplaatst: do 26 apr, 2012 13:11
door Dayna
Ik hoor zojuist dat de nieuwe yfz 2012 ook enigzins aangepast is en minder onderhoud nodig heeft dan de vroegere modelen.

Ik denk dat ik toch bij mijn keuze blijf. Ik lees op de amerikaase forums overigens heel veel postieve berichten over de yfz. Mensen zijn daar echt enthausiast. Wanneer ik de mijne ontvang post ik wat foto's!

Re: yfz 2012

Geplaatst: do 26 apr, 2012 13:55
door Proevoquad
Dayna schreef:Ik hoor zojuist dat de nieuwe yfz 2012 ook enigzins aangepast is en minder onderhoud nodig heeft dan de vroegere modelen.

Ik denk dat ik toch bij mijn keuze blijf. Ik lees op de amerikaase forums overigens heel veel postieve berichten over de yfz. Mensen zijn daar echt enthausiast. Wanneer ik de mijne ontvang post ik wat foto's!
Idd stond in activ quad magazine ook zo,de yfz van 2012 is meer gemaakt voor de recreatieve en avontuurlijke rijders en minder gericht op competitie rijders,zo staat in die boek he zelf zou ik het ook niet weten.
Veel plezier erbij en in het begin op het gemak :wink:

Re: yfz 2012

Geplaatst: do 26 apr, 2012 14:57
door Dayna
@ Proevoquad,

Thanks. Ik ga zeker rustig aan doen in het begin.

@ algemeen
Ik heb inmiddels al van een mede forumlid nuttige informatie gekregen over het aanpassen van de tandwielen om een beter resultaat (minder hoog in toeren bij hoge snelheid) op de weg te krijgen. Als er nog mensen zijn die hier ervaring mee hebben zou ik het graag horen.

Re: yfz 2012

Geplaatst: do 26 apr, 2012 15:12
door Ardjuh
Jason McCoy schreef:Mijn dealer zei laatst zo KTM is niks voor jou want je sloopt m....
Zal i niet voor niks zeggen denk ik hahaha
Als je Yamaha/Can-am dealer bent ga je geen reclame maken voor KTM. :lol: Ook al is het wel beter...

Re: yfz 2012

Geplaatst: do 26 apr, 2012 15:43
door erikalbring
toevallig had/heeft hij een ktm te koop staan :p
edit: de dealer van jason

Re: yfz 2012

Geplaatst: do 26 apr, 2012 16:59
door Jason McCoy
Die KTM is verkocht....

Maar idd, en KTM kopen via hem is ook geen probleem.

Dus wat dat betreft geloof ik hem wel.

Re: yfz 2012

Geplaatst: vr 27 apr, 2012 17:16
door -Laurens-
Van die YFZ ga je hopen plezier hebben. Het grote voordeel is dat alle onderdelen van de vorige YFZ erop passen, dus er zijn oneindig veel onderdelen te vinden, tweedehands, nieuw, origineel en aftermarket.
Zoals ik lees, ga je wat rondtoeren, eerder off-road. Bij zo'n gebruik, recreatief en waarbij je niet het uiterste vraagt van je quad kan de piston zeker langer als 40u meegaan. Ik ken verschillende personen op YFZCentral die meer dan 125u hebben met 1 piston.

Post enkele foto's als je je nieuwe machientje hebt :)